Fil- og printerdeling i win2k
Fra : Sune

Dato : 19-08-01 05:50

Hej

Da jeg lige er skiftet til TDC BB og altså nu connecter til
internettet via win2k's LAN indstillinger har jeg lige et spørgsmål.

Er det rigtigt forstået, at hvis jeg højreklikker på min
LAN-forbindelse og fjerner krydsmarkeringen i fil og printerdeling, at
jeg så intet deler med hverken resten af internettet eller andre TDC
brugere?

Derudover, hvordan er det nu lige at man slår 'share' fra på alle drev
på én gang? Er det virkeligt nødvendigt at skulle ind på hvet enkelt
drev og fravælge share? Og er det overhovedet nødvendigt hvis man har
fravalgt fil og printerdeling?

På forhånd tak
Sune

Fra : Kim Norskov

Dato : 19-08-01 11:00

On Sun, 19 Aug 2001 06:50:25 +0200, Sune <sune@TAMTAMinnocent.com>
wrote:

> [...]
>på én gang? Er det virkeligt nødvendigt at skulle ind på hvet enkelt
>drev og fravælge share? Og er det overhovedet nødvendigt hvis man har

Hvorfor indstallerer du ikke bare ZoneAlarm eller anden firewall. Det
er nærmest nødvendigt med BB.

Kim

Fra : Steen Suder

Dato : 19-08-01 11:13

Kim Norskov wrote:

> On Sun, 19 Aug 2001 06:50:25 +0200, Sune <sune@TAMTAMinnocent.com>
> wrote:

<KLIP>

> Hvorfor indstallerer du ikke bare ZoneAlarm eller anden firewall. Det
> er nærmest nødvendigt med BB.

Er det mere nødvendigt med BB end andre ADSL løsninger? I givet fald;
hvorfor?

--
Steen Suder

"We reject kings, presidents and voting.
We believe in rough consensus and running code."

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 19-08-01 13:09

Steen Suder <CAB@earthling.net> wrote:

>Er det mere nødvendigt med BB end andre ADSL løsninger? I givet fald;
>hvorfor?

Fordi mange andre ADSL-løsninger leveres med en ruter som laver
adresseoversættelse (NAT) og som i sig selv giver en ganske hæderlig
beskyttelse mod forbindelser udefra.

Med BB har ens maskine en ægte eksternt synlig IP-adresse, og hvem som helst
kan (forsøge at) lave forbindelser til den.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Sune

Dato : 19-08-01 11:15

On Sun, 19 Aug 2001 12:00:19 +0200, Kim Norskov
<knp-rab@post6.tele.dk> wrote:

>Hvorfor indstallerer du ikke bare ZoneAlarm eller anden firewall.

Det har jeg gjort. Men jeg vil bare gerne vide det.

Det kunne jo være at min Zonealarm installation en dag gik ned, eller
at prøvetiden var udløbet. Så var det meget rart at vide.

Desuden regner jeg min Windows2000 for 'sikker' at benytte uden
firewall dvs. indtil næste sikkerhedshul er fundet.

Mvh
Sune

Fra : Steen Suder

Dato : 19-08-01 11:32

Sune wrote:

> On Sun, 19 Aug 2001 12:00:19 +0200, Kim Norskov
> <knp-rab@post6.tele.dk> wrote:

<KLIP>

> Desuden regner jeg min Windows2000 for 'sikker' at benytte uden
> firewall dvs. indtil næste sikkerhedshul er fundet.

Hvad har du gjort ved den W2K installation for at du vil kalde den
"sikker"?

Fra : Sune

Dato : 19-08-01 12:06

On Sun, 19 Aug 2001 12:31:30 +0200, Steen Suder <CAB@earthling.net>
wrote:

>Hvad har du gjort ved den W2K installation for at du vil kalde den
>"sikker"?

Downloaded alle sikkerhedspatches.
Så er det i teorien kun personer som har opdaget nye sikkerhedshuller
der kan 'gøre mig fortræd'.

Mvh
Sune

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 19-08-01 14:41

Hej Sune

"Sune" <sune@TAMTAMinnocent.com> skrev i en meddelelse news:nbhuntopp192bot4qoppmd8q6a67a41cg4@4ax.com...
> [...]
> LAN-forbindelse og fjerner krydsmarkeringen i fil og printerdeling, at
> jeg så intet deler med hverken resten af internettet eller andre TDC

Nej, det fjerner muligheden for at dele forbindelsen med flere lokale PC,
via denne PC.

> Derudover, hvordan er det nu lige at man slår 'share' fra på alle drev
> på én gang? Er det virkeligt nødvendigt at skulle ind på hvet enkelt
> drev og fravælge share?

Jeg tror ikke du kan slippe for default administration shares (C$, D$,....)

> Og er det overhovedet nødvendigt hvis man har
> fravalgt fil og printerdeling?

Det skulle det ikke være.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.: