flere misserier :-)
Fra : Nynne

Dato : 19-08-01 00:01

Hej Alle!

Nu synes Rikke og Ronja at det er på tide jeg fortæller jer lidt om dem - de
har læst med på en masse af trådene her, mens jeg har siddet og læst - og
vil også give deres besyv med.

Jeg har lagt et billede af hver ind på dk.binaer :)

De to søde, ikke het så små mere, har beriget vores hjem i lidt over 1½
måned nu - og der er sket meget på den korte tid.

Efter at have læst en masse om klatrestativer, benyttede vi os af et tilbud
hos Harald Nyborg, og købte et med to afsatser og en hule! Lykke og god
udsigt Vi har bundet noget gavebånd på, som der flåes ivrigt i, hehe -
og damerne ses ofte trone allerøverst, side om side! Det har aflastet
skumtapetet i stuen, som særligt Rikke ellers troede var klatrevægge *sukk*
nå...det kan heldigvis lappes med noget maling!
Jeg er ved at strikke et uldent tæppe med noget langhåret garn i, som de kan
møve rundt i, patte på, og slåsse med - det er testet mens jeg strikkede på
det, og godkendt med fem kattepoter

De følger os ivrigt rundt i lejligheden - og miwer " jeg vil bææææææres" og
" jeg vil seeeeeeee" når vi laver noget oppe på køkkenbordet - hvor de
næsten er i stand til at hoppe op selv nu. Lige nu bruger de håndtagene på
skufferne som trappetrin....tsk tsk

Det har været sjovt at se dem udvikle sig fra to næsten éns killinger af
udseende - Rikke er lang, slank og særdeles hurtig, mens Ronja er tæt,
buttet og en anelse mere grovmotorisk. Men dejlige d e t er de - og de er da
også begyndt at tage ved lære når de får skældud......"Jamen de to sørhaler
er SÅ sjove....og vandet smager skægt......" - "eijh, hvoffer må jeg ikke
lege med planterne....." - "nøjjj, dine svedige sandaler som du har haft på
hele dagen lugter SÅ godt......" "hvad laver duuuuuuu??jeg kan ikke
seeeee....."

Jeg har haft kat før - men kun een ad gangen. Det er et klart plus at have
to - de har så meget glæde af hinanden

Næste punkt på programmet bliver snart sterilisering, vaccination og
øremærkning. Jeg skal lige have ringet rundt - der må da være nogen som
giver lidt rabat når nu vi kommer med to kattebasser!

Det var lidt fra vores langhalede univers Jeg ville lige dele det med
jer derinde - tak for jeres små anekdoter også!!!!

Kærligst og miauwwww

Nynne, Rikke og Ronja (og Michael - deres "far")

Fra : Nynne

Dato : 19-08-01 00:05

øhm - hvordan poster man korrekt i binaer? Det lykkedes ikke lige.......skal
jeg bre vedhæfte billederne i en plain tekst?

Nynne :)

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 19-08-01 01:18

d. 19/08/01 1:00 skrev Nynne på nynne@nynnesen.dk i artiklen
9lmsa9$jqm$1@news.cybercity.dk:

Hej Nynne

> Jeg har lagt et billede af hver ind på dk.binaer :)

suk, kan stadig ikke se det

> [...]
> lege med planterne....." - "nøjjj, dine svedige sandaler som du har haft på
> hele dagen lugter SÅ godt......" "hvad laver duuuuuuu??jeg kan ikke

Årh... det giver søde minder om Donna og Dittes barndom OK, noget af det
laver de stadigvæk - så som at rulle rundt i de varme sko - og brokke sig
over "hvorfor må jeg ikke det? Ih altså, man må aldrig _noget_!"
Da de var små kunne de godt komme op på vindueskarmen - men kun ved at hive
fast i kanten af radiatoren med forpoterne og så klatre op med bagparten -
det så så skægt ud. Hvis de ville op og kigge på et bord, klatrede de op ad
éns ben (av - her lærte man at det var nok en idé at klippe negle
Synd at det kun varede en måned eller to. Men til gengæld har vi to smukke
fuldvoksne katte, hvis personlighed folder sig ud for hvert år vi kender
dem.

> [...]
> øremærkning. Jeg skal lige have ringet rundt - der må da være nogen som
> giver lidt rabat når nu vi kommer med to kattebasser!

det tror jeg er reglen mere end undtagelsen

> Det var lidt fra vores langhalede univers Jeg ville lige dele det med
> jer derinde - tak for jeres små anekdoter også!!!!

Hyggeligt!
--
Knus fra Ann R, Donna & Ditte

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 19-08-01 01:23

> [...]

> Det har været sjovt at se dem udvikle sig fra to næsten éns killinger af
> udseende - Rikke er lang, slank og særdeles hurtig, mens Ronja er tæt,

Kom til at tænke på - kan de have forskellige fædre? Der er noget om, at en
kattedame kan parre sig med adskillige hankatte, og da hun får ægløsning ved
parringen kan der være adskillige fædre til ét kuld - med mindre
selvfølgelig, at man _ved_ der kun har været én han i nærheden
--
Knus fra Ann R, Donna & Ditte

Fra : Nynne

Dato : 19-08-01 17:57

"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@c.dk> wrote in message
> [...]
> parringen kan der være adskillige fædre til ét kuld - med mindre
> selvfølgelig, at man _ved_ der kun har været én han i nærheden

Jae - det skulle ikke være utænkeligt...bortset fra at de ellers ligner
hinanden som to dråber vand...men deres mor var slank og tynd, så det kan jo
være at Ronja har arvet sin fars fysik

Kh Nynne