Yachtskipper
Fra : Henning Rasmussen

Dato : 18-08-01 20:27

Hav hav.

Fin sejlersommer i år, men det bliver jo vinter igen. Jeg overvejer, om man
skulle bruge den til et Yachtskipper kursus. Det fås ikke her i Brøndby
kommune. Jeg vil derfor gerne høre, hvor der ellers skulle være en mulighed.
Hvis nogen har erfaring med et sådant kursus, vil jeg også gerne høre om
det.

Med sejlerhilsen
Henning _/) _/) _/)

Fra : Allan Unnerup

Dato : 18-08-01 20:55

Yachtskipper 3 (Y3) er nogenlunde det samme som Duelighedsprøven +
strømtrekanter. Hvis du har en bare rimelig frisk duelighedsprøve, er det
nemt nemt nemt.

Yachtskipper 2 (Y2) eksisterer ikke mere.

Yachtskipper 1 (y1) er den mest sjove. Her lærer du at bruge sekstant, at
morse og at kunne dianosticere et hav (undskyld) af sygdomme samt en masse
andre ting. Kan stærkt anbefales.

Jeg forberedte Y3 på et kursus i min sejlklub (Sejlklubben Sundet). Y1 læste
jeg selv op. Det er ikke så svært, man skal bare afsætte den nødvendige tid.
Søfartsstyrelsen står for begge eksaminer.

Kik her:
http://www.sofartsstyrelsen.dk/sofartsudd/yachtskipper.html

Skriv til dem og bed om materiale. De er utroligt flinke.

Hilsen Allan

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 19-08-01 19:36

Ja, men er der ikke også noget med noget obligatorisk mortorlære og
brand/redningskendskab ??

/Bjarke

Fra : Allan Unnerup

Dato : 20-08-01 20:54

> Ja, men er der ikke også noget med noget obligatorisk mortorlære og
> brand/redningskendskab ??

Jo, jeg var ude på en falkstation og prøve at slukke brændende dieselolie
med et tæppe, og prøve en CO2-slukker, samt se en pulverslukker
demonstreret. Det er meget rart at have prøvet det, (og se at det faktisk
ikke virker, hvis man gør det forkert!!!)

Man skal også tage et førstehjælpskursus.

Hilsen Allan

Fra : Claus Frørup

Dato : 18-08-01 22:17

Isang tao pinangalanan Henning Rasmussen nagsulat :

> [...]
>Hvis nogen har erfaring med et sådant kursus, vil jeg også gerne høre om

Hvis Steen Wilstrup dukker op i havnen kan du da spørge ham.
Han tog det for et par år siden og var vældig begejstret for
undervisningen. Så vidt jeg husker var det på aof aftenskolen han tog
beviset.
--
Venlig hilsen, Claus
Når du svarer på et af mine indlæg, behøver du ikke citere hele smøren.

Fra : FRANK KRISTENSEN

Dato : 19-08-01 14:34

Hejsa,

Hvordan er det lige med at konverterer en Y3 eller Y1 til den Engelske Ocean
Master uddannelse?

Sejlerhilsner

Frank Kristensen
"West Wind"
"Scanmar 40"
Struer
"Sailing is life........
Everything else is just details"

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 19-08-01 19:34

FOF Køge Bugt har et Y3 kursus. Jeg overvejer selv.

/Bjarke

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 20-08-01 20:44

"Bjarke M. Christensen" <BMC@GreveStrand.dk(fjern)> skrev i en meddelelse
> FOF Køge Bugt har et Y3 kursus. Jeg overvejer selv.
>
> /Bjarke

Hej.

Tak for det, jeg vil prøve om jeg kan finde det, eller giver du tlf-nummer
eller lign.
Jeg har set på Københavns sejlerskole, så vidt jeg husker, skulle de have en
4 -5 tusinde kr. for et Y3 kursus. Det synes jeg er lige i overkanten, når
det kun er for sjov.

Med sejlerhilsen
Henning _/) _/) _/)

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 23-08-01 00:27

Man kan melde sig til on-line på deres hjemmeside: http://www.fofkogebugt.dk

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 23-08-01 20:46

> Man kan melde sig til on-line på deres hjemmeside:
http://www.fofkogebugt.dk

> /Bjarke

Hej.

Tak for det. Så har jeg meldt mig til.