Øremærkning?
Fra : Ern Yoka

Dato : 18-08-01 16:38

Jeg sidder her og bliver i tvivl... Er der (stadig) noget med at katte der
skal udstilles ikke må være øretatoverede? Og hvis ja, hvordan gør man så?
Jeg tror personligt ikke meget på en chip, det er de færreste "private" der
går rundt med en scanner

Nu kommer vores katte jo ikke ud, men de KUNNE jo smutte ud ved et uheld, og
så har de jo da en (større) chance for at blive bragt hjem hvis de er
tatoverede, ikk'?

Mange hilsner
Lisbeth, Bøv (som ER tatoveret), Jack og Phumba.

--
---
""To a cat, "NO!" means "Not while I'm looking". ""

Fra : Helle Andersen

Dato : 18-08-01 17:35

"Ern Yoka" <ernyoka@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3b7e8bcd$0$31248$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> [...]
> Jeg tror personligt ikke meget på en chip, det er de færreste "private" der

Nej, katte der er tatoverede må godt udstilles og
en tatovering må ikke trække fra i dommerens
bedømmelse.

> Nu kommer vores katte jo ikke ud, men de KUNNE jo smutte ud ved et uheld, og
> så har de jo da en (større) chance for at blive bragt hjem hvis de er
> tatoverede, ikk'?

Absolut

--
Hilsen Helle
http://home19.inet.tele.dk/kat/

Fra : Jensen

Dato : 18-08-01 18:16

Som nævnt så må dommerene ikke lade en øretatovering have indflydelse på
kattens bedømmelse ( det manglede da også bare)

Vi har fået vores indemissere tatoverede, da vi flyttede på landet sidste
år, godt nok "så langt ude at vi dårlig har nogle krager"... Men med 11 år
på bagen som indekatte, kan det jo være at *hjemfindings genet* ikke er
intakt. Så er det rart at vide, at de kan findes, hvis uheldet (7-9-13)
skulle være ude.

Vi snakkede om at chippe dem, men vi ved desværre af erfaring, at hvis der
ligger en død kat på ens vej eller der er en tilløber i nærheden, så er det
et fåtal af mennesker, der vil ringe til Falck eller tage katten med til
dyrlægen for at scanne den... har katten synligt tegn, så er folk ofte mere
venlige til at aflevere den løse eller døde kat.

Og helt ærligt, så gider Falck ikke køre ud til en, der ringer og siger "
jeg har fundet en død kat i vejkanten, gider i komme og scanne den om den er
chippet, så evt. ejere kan få besked"

Vores katte er registeret både ved "Det Danske katteregister" og
http://www.dansk-katteregister.dk/

Hilsner Joy

Ern Yoka <ernyoka@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b7e8bcd$0$31248$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

Fra : Grit Wessel

Dato : 18-08-01 23:31

> Jeg sidder her og bliver i tvivl... Er der (stadig) noget med at katte der
> skal udstilles ikke må være øretatoverede? Og hvis ja, hvordan gør man så?

Hej Lisbeth

Som de andre også har skrevet: Dommerne *må ikke* trække ned på en
øretatovering, men skulle der alligevel være en dum forstokket dommer, der
gør det, så er min holdning, at det er bare ærgeligt. Jeg vil hellere have
en dårlig bedømmelse pga. en øretatovering, end aldrig at vide hvad der
skete med min kat, hvis den slap ud og blev væk.
.... og så helt ærligt: jeg synes faktisk ikke, at det skæmmer katten - jeg
ser faktisk aldrig Phizackerleys tatovering - og han har ellers store flotte
hvide ører. Jeg har et par tatoo-billeder, der er taget lige efter hans
tatovering, som jeg bruger til at overbevise folk om, at en tatoo ikke er
grimt . Billederne kan ses her: http://www.dk-ginkgo.dk/tatoo2.jpg og
http://www.dk-ginkgo.dk/tatoo1.jpg

MVH Grit

--