Varm, pruttende kat... :o)
Fra : Ern Yoka

Dato : 18-08-01 14:36

Ja nu er det desværre ikke så længe siden at der var et spam-indlæg med
næsten samme overskrift, men altså:

Jack prutter!
(Jack er vores nye lille okh hvis nogen skulle være i tvivl)

Han har en VÆLDIG god appetit, så måske er det bare fordi han sluger en
masse luft når han sluger en masse mad, men han fimser altså en hel del.
Han får dyrlæge-dåsemad (Precept og Hills, begge til killinger) blandet med
ris (det var han vant til hjemmefra) og hans afføring ser fin ud - men den
STINKER og det gør han altså osse en hel del af tiden fordi han prutter
sådan.

Er det mon stress? Vi har jo ikke haft ham så længe endnu. Han er ellers ved
at falde fint til, han foretrækker bare min mand i stedet for mig Det er
snyd!!!

En helt anden ting: Han er mærkbart varmere end både Phumba og Bøv, men hans
pels virker tyndere (og er sort), kan det være derfor? Han opfører sig
ABSOLUT ikke som om han har feber, og han har været varm på den måde siden i
tirsdags hvor vi fik ham. Er nogen katte bare varmere end andre?!

Sker der forresten noget ved at Bøv spiser noget killingemad? Eller at
killingerne ta'r en mundfuld af hans Hills K/D? Vi kan ikke rigtigt komme
til at fodre dem hver for sig, så de snupper jo lidt fra hinanden - men kan
i øvrigt godt tåle hinanden når der er mad i farvandet.

Hilsen
Lisbeth, Bøv, Jack & Phumba
http://cutiecats.tripod.com
--
---
""Husk: Du skal deltage for at være med""

Fra : Kirstine

Dato : 18-08-01 14:56

In article <3b7e6f15$0$31245$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>,
ernyoka@hotmail.com says...

> [...]
> STINKER og det gør han altså osse en hel del af tiden fordi han prutter

Det gjorde vores Julius også, da han var killing. Han kunne få stuen til
at lugte af rådne æg på 2 sec *GG* Han voksede fra det...mener faktisk,
at han holdt op nogenlunde samtidigt med, at vi skiftede fra Hills
killingefoder til Hills voksenfoder.

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Nynne

Dato : 18-08-01 19:23

Hej Lisbeth + missere

Vi har kun givet vores to killinger tørfoder siden vi fik dem (Hill's og
Iams) - og det var de også vant til hjemmefra. Vi købte nogle dåser Hill's
killingefoder, som blev serveret for dem en dag! Rikke spiste en masse, som
kom op igen per omgående, og Ronja rørte det ikke - hun er ellers madglad

Jeg ved ikke om dåsemaden kan være årsag til den megen luft i maven - har I
prøvet kun at give ham tørfoder?

Venligste Hilsener og Maiuww

Nynne, Rikke og Ronja

Fra : "Trine Stubbe Teglbj~

Dato : 20-08-01 22:09

In article <9lmbrc$2mgs$1@news.cybercity.dk>, "Nynne" <nynne@nynnesen.dk>
wrote:

> [...]
> ellers madglad
>
> Jeg ved ikke om dåsemaden kan være årsag til den megen luft i maven -

   Den hopper jeg ikke på ;) Vores som får Hills p/d (Killingefoder)
stinker rent ud sagt elendigt når de har været på potten. Og de får ikke
andet ved siden af (Andet end en smule tun i ny og næ når gemalen har
spist tun til middag - så får de lov til at slikke dåsen.)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Fie

Dato : 19-08-01 13:17

Hej Lisbeth

Jeg er lidt træt nu så det bliver et kort indlæg, men Tilde kunne også have
en ekstremt ildelugtende afføring og kunne prutte, så man blev nødt til at
forlade rummet-puha!! Men jeg fik den forklaring, at det var hendes
analkritler som hun tømte luften ud af (lyder helt forkert nu, men det var
forklaringen dengang!). Intet farligt, bare meget .......ildelugtende!

Hilsen
en tømmermands-plaget Fie

Fra : Sidsel L. Espersen

Dato : 21-08-01 07:10

Sådan lige en sidebemærkning:
Drop da risene, en kat har intet at bruge ris eller korn til for den sags
skyld. Det kan være at de kulhydrater som er i risene giver ham luft i
maven, det har jeg ihvertfald læst mig til at det sker ofte med det billige
foder som netop indeholder masser af kornprodukter.

- Bare et forslag fra en lille lurker...

- Sidsel...