Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Epson Photo PC 650
Fra : Knud Berggreen

Dato : 18-08-01 13:46

Hi!

Jeg har været så heldig at få dette digitale camera til en rigtig god
pris, idet software-CD'en mangler. Desværre kan cameraet ikke rigtig
bruges uden denne software, så det var måske ikke så billigt alligevel...

Er der nogen som kan hjælpe med indholdet af en sådan CD?

Mvh
Knud

--
Skrækeksempler på splittede, sammensatte ord: http://www.fiduso.dk/skraekeksempler.htm
Og det andre sider på sitet er også ganske tankevækkende....

Fra : Allan Olesen

Dato : 18-08-01 15:50

kub@mobilixnet.dk (Knud Berggreen) wrote:

>Er der nogen som kan hjælpe med indholdet af en sådan CD?

Er det bare for at få billederne over på PC'en? Det vil du vist
alligevel blive træt af, for dit kamera har svjv kun serielport, og
det er en særdeles langsom overførselsmetode. Jeg tror ikke, du kan
tømme et 32 MB hukommelseskort på meget under tre kvarter på den måde.

Du vil nok blive lidt mere glad for en kortlæser til 3-400,-.

Eller hvis du er så heldig at have en bærbar PC:
Køb en adapter til lidt over 100,-, så du kan proppe hukommelseskortet
direkte i et PCMCIA-slot. Det bruger jeg selv, og det tager et halvt
minut at tømme et 32 MB kort.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 19-08-01 10:29

In <3b7e8099$0$244$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, on 08/18/2001
at 04:49 PM, Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> said:

> [...]

>Køb en adapter til lidt over 100,-, så du kan proppe hukommelseskortet
>direkte i et PCMCIA-slot. Det bruger jeg selv, og det tager et halvt

Tak for rådet. Nu har jeg aldrig haft et sådan kort før, og jeg har ikke
nogen bærbar. Hvis jeg skal have en sådan kortlæser, har du så nogen idé
om hvad en sådan hedder - og eventuelt hvem der forhandler såddanne?

/Knud

Fra : Allan Olesen

Dato : 19-08-01 12:58

> [...]

>nogen bærbar. Hvis jeg skal have en sådan kortlæser, har du så nogen idé
>om hvad en sådan hedder - og eventuelt hvem der forhandler såddanne?

De fås vistnok i alle mulige fabrikater og overalt. Kaldes som regel
bare "USB-kortlæser". Du kan få nogle, der kun passer til eet format,
f.eks. Compactflash, og nogle andre, der passer til flere.

Jeg søgte lidt på www.edbpriser.dk og fandt denne under Hardware /
Flash Ram:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1704807895

Jeg har aldrig selv brugt sådan en tingest, da jeg selv bruger en
bærbar PC med Linux sammen med en PCMCIA-adapter, men ideen er
vistnok, at du simpelthen får et ekstra drev i din Stifinder (hvis du
bruger Windows), når du sætter et kort i. På dette drev ligger alle
dine billeder.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Lyrik

Dato : 19-08-01 12:47

Sådan noget vil folk aldrig hjælpe med!))
Det burde du vide! Det er janteloven. Han skal sgu´ikke tro at han kan
"stjæle" et kamera fra "mig" og så få "autoriseret software "af mig"
bagefter så han kan bruge "tyvekosterne."
Det er mistænkeligt at du ikke har softwaren, er du med på det?))
Jeg har lige fået en takkepakke fra en grædefærdig Mexicaner som manglede
sådan en driver til et kamera!
Jeg var den eneste i hele verden der ville hjælpe ham med at få sit 6000,-
kroners kamera til at virke, fordi "fjolset" havde mistet sin cdskive.
Så selvfølgelig hjælper jeg også dig!
Men, for ikke at høre sure opstød fra mine jantelovslandsmænd, så sender jeg
dig et officielt link til Epson hvor du kan hente det.
Alle er glade og tilfredse!))

Hilsen Jens
Linket:
http://www.epson.com.sg/html/campc600700_drivers.html

--
http://lyrik.homepage.dk/firewirekort/
http://lyrik.homepage.dk/frilandspan/

Fra : Allan Olesen

Dato : 19-08-01 13:40

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> wrote:

>Det er mistænkeligt at du ikke har softwaren, er du med på det?))

Jeg tror nok, jeg forstod ironien, men lige for en ordens skyld, så
andre ikke dumper i:
Det er min fornemmelse efter mange år på usenet, at Knud Berggrens
hæderlighed ligger over gennemsnittet. Men jeg kan naturligvis tage
fejl.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 19-08-01 22:26

In <3b7fb399$0$282$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, on 08/19/2001
at 02:39 PM, Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> said:

> [...]
>Det er min fornemmelse efter mange år på usenet, at Knud Berggrens
>hæderlighed ligger over gennemsnittet. Men jeg kan naturligvis tage fejl.

Tak for de pæne ord, det luner gevaldigt at få et sådan skudsmål Og
jeg kan da godt se at det virker lidt mistænkeligt, så jeg skal da lige
give en forklaring til jer andre: Sagen er at jeg var inde for at se på et
meget billigt digitalt camera som jeg alligevel ikke ville købe, da
opløsningen simpelthen var for utilfredsstillende. Men så var det at jeg
så dette Epson-camera på en hylde med til lav pris med mærket "Varen
udgår". Det var den eneste kasse de havde, og ud over at cd'en manglede,
så sagde forhandleren at det kort der sad i cameraet heller ikke var det
originale kort men et af dem de selv solgte. Well.. jeg har faktisk ikke
købt det endnu da jeg ikke var klar over om jeg overhovedet kunne få noget
ud af det når nu cd'en manglede, men jeg køber det nok på vejen ind på
arbejde i morgen tidlig.

Iøvrigt tak for hjælpen til alle.

/Knud