Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Program til billeder
Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 18-08-01 11:40

Hejsa
Kan I anbefale et program til at organisere sine billeder.
Det må også gerne kunne nogle grundlæggende ting som beskæring, ændre
lys o.lign.

Morten Bowman Hansen
bowman@mail1.stofanet.dk

Fra : Anne Jensen

Dato : 18-08-01 13:23

"Morten Bowman Hansen" <bowman@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
newshsnt8klvusfri4o9tgtci87qe5g6fp4d@4ax.com...
> Hejsa
> Kan I anbefale et program til at organisere sine billeder.
> Det må også gerne kunne nogle grundlæggende ting som beskæring, ændre
> lys o.lign.

IfranView er enkelt, gratis og meget populært. Selv kan jeg dog bedre lide
PSP 7 (Paint Shop Pro).

Anne

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 18-08-01 15:41

On Sat, 18 Aug 2001 14:22:54 +0200, "Anne Jensen" <anne@email.dk>
wrote:

> [...]
>newshsnt8klvusfri4o9tgtci87qe5g6fp4d@4ax.com...
>
>IfranView er enkelt, gratis og meget populært. Selv kan jeg dog bedre lide

PSP kan da ikke organisere kan det?
Altså lave thumbnails og andet smart?

Morten Bowman Hansen
bowman@mail1.stofanet.dk

Fra : Anne Jensen

Dato : 18-08-01 19:06

> PSP kan da ikke organisere kan det?

Det kommer lidt an på hvad man forstår ved at 'organisere'

> Altså lave thumbnails og andet smart?

Jo da, du browser et directory, og capper det derefter, så har du et index.
Men du har ret at det ikke er ligeså automatisk og let som i Adobe
Photoshop.

Anne

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 18-08-01 15:54

Prøv ACDSee. Bruger det hele tiden og til næsten alt....
www.acdsystems.com

Med venlig hilsen
Tim Lerche Sørensen

35mm@film.dk / ICQ#: 75303075
SNART: se mit galleri på www.35mmfilm.dk

Fra : \"Jensen\"

Dato : 18-08-01 14:44

> Kan I anbefale et program til at organisere sine billeder.
> Det må også gerne kunne nogle grundlæggende ting som beskæring, ændre
> lys o.lign.
ADCSee kan det du efterlyser, men du skal lige kigge efter funktionen med
at beskære, ændre lys m.m. Genvejen til den er Ctrl + E.

Jensen

Fra : Anne Jensen

Dato : 18-08-01 19:07

""Jensen"" <Pico@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> ADCSee kan det du efterlyser, men du skal lige kigge efter funktionen med
> at beskære, ændre lys m.m. Genvejen til den er Ctrl + E.

Den genvej kendte jeg ikke, tak!

Anne

Fra : Thomas Munk

Dato : 19-08-01 15:01

Munk's PhotoAlbum er skabt til at organisere, redigere og i særdeleshed
fremvise digitale billeder.

http://mmmunk.dk/photoalbum

Fra : Dragon

Dato : 19-08-01 20:12

> Hejsa
> Kan I anbefale et program til at organisere sine billeder.

Hejsa, jeg vil anbefale Exif Viewer, det kan browse en hel hd på én gang og
lister/sorterer efter EXIF info dvs. bl.a. dato, størrelse, lukkertid mv.
cPicture og IrfanView er også rigtige gode programmer, der alle findes på
http://jpegclub.org/losslessapps.html.

BEMÆRK: De fleste programmer forringer kvalliteten, hvis man roterer eller
beskærer i billeder - jpegCrop og andre programmer fra ovennævnte side gør
dette uden at tabe kvallitet.

--
Kasper