SHREK -årets sjoveste film! - se den org. ~
Fra : J.O.H.

Dato : 18-08-01 11:26

Nu gør de det igen! Ingen orginal version af Shrek i Imperial (kbh)?!

Jeg havde den fornøjelse at se forpremiere på Shrek(org.) i Dagmar sidste
weekend og jeg kom ud af biografen med en total grinetræt kæbe og en
overbevisning om, at det var årets sjoveste film. Jeg mindes ikke at have
set en film hvor publikum grinede så meget - konstant gennem hele filmen.
Bifaldet efter filmen varede i ½ minut (hvilket er meget efter dansk
standard).

....Men se den orginale version - ikke noget med dansk vs. engelsk - MEN
fordi skuespillerne (Eddie Murphy, Mike Myers og ikke mindst John
Lithgow(!)) træder mere ud af 3D-karakteren end vi er vant til (- mere end i
"Ants") - både visuelt, men også i den måde de opføre sig på. Du skal tænke
på, at mens de indtalte stemmerne, blev de også filmet, som animatorerne så
har brugt i deres arbejde.

Se den orginale! ..og lad være med at se nogen internet version - det
ødelægger bare griner oplevelsen i biffen. Det er film som disse, hvor salen
koger af god stemning, at biografturen er det bedste.

Nemlig!
--
JOH

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-08-01 11:30

"J.O.H." <johaarup@inet.uni2.dk> writes:

> Nu gør de det igen! Ingen orginal version af Shrek i Imperial (kbh)?!

Ja, jeg undrer mig også. Men den var da heldigvis oppe som surprise i
juli.

--
Peter B. Juul, o.-.o If PacMan had affected us as kids we'd be running
The RockBear. ((^)) around in dark rooms, munching pills and listening

Fra : Soren Vestergaard

Dato : 18-08-01 12:05

"Du skal tænke
på, at mens de indtalte stemmerne, blev de også filmet, som animatorerne så
har brugt i deres arbejde".

Jeg har ellers læst i SFX, at det oprindeligt var Chris Farley, der lagde
stemme til Shrek, men man gav rollen til Mike Myers, da Farley gik hen og
døde... Det synes jeg jo ikke, det passer sammen...

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 18-08-01 12:43

Soren Vestergaard skrev:
> [...]
og
> døde... Det synes jeg jo ikke, det passer sammen...

Jeg er lidt i tvivl om, hvad du mener, der ikke passer sammen...

Under alle omstændigheder synes jeg, Mike Myers er klart den svageste af
hovedpersonerne. Der er meget større overensstemmelser mellem de andre
roller og deres stemmer. Især er det værd at nævne Eddie Murphy og John
Lithgow. Jeg er overbevist om, at Chris Farley ville have været bedre
som Shrek. Jeg forstår ikke, hvorfor Mike Myers vil have presset den
skotske accent ned over Shrek - for ham signalerer overvægtige personer
måske skotter (jf. hans næsten identiske accent i Austin Powers). Øv.

Slutningen i Shrek er i øvrigt også for plat. Så er det sagt... Men
sjov - det er filmen da.

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-08-01 13:38

"Peter Bjerre Rosa" <Peter.rosa@mobilixnet.dk> writes:

> som Shrek. Jeg forstår ikke, hvorfor Mike Myers vil have presset den
> skotske accent ned over Shrek - for ham signalerer overvægtige personer
> måske skotter (jf. hans næsten identiske accent i Austin Powers). Øv.

Tjah, i følge trivia-sektionen på IMDB brugte de $4 millioner på at
animere Shrek en gang til, efter at Myers fandt på det med den skotske
accent (han havde allerede indtalt det hele uden), så nogen med penge
må have ment, at det var bedre.

--
Peter B. Juul, o.-.o When you are a Bear of Very Little Brain, and you Think
The RockBear. ((^)) of Things, you sometimes find that a Thing which seemed

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 18-08-01 13:51

Peter B. Juul skrev:
> [...]
> animere Shrek en gang til, efter at Myers fandt på det med den skotske
> accent (han havde allerede indtalt det hele uden), så nogen med penge

Det kan jo også være, at nogen med penge har tænkt: "Fuck - det lort
laver du altså om, Mike!" Under alle omstændigheder vil jeg nødigt have
hørt den første udgave!

Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 09-11-01 15:51

Peter Bjerre Rosa <Peter.rosa@mobilixnet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9llo21$h1s$1@sunsite.dk...

> Det kan jo også være, at nogen med penge har tænkt: "Fuck - det lort
> laver du altså om, Mike!" Under alle omstændigheder vil jeg nødigt have
> hørt den første udgave!

Ifølge triviaen var det Myers selv, der sagde til folkene 'ved I hvad, jeg
er sgu ikke tilfreds med min egen præstation ift. Eddies og Camerons, kan vi
ikke lave det hele om, og så tilføjer jeg en skotsk dialekt... -chris

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 09-11-01 18:28

C.H.Engelbrecht skrev:

> [...]
> jeg er sgu ikke tilfreds med min egen præstation ift. Eddies og
> Camerons, kan vi ikke lave det hele om, og så tilføjer jeg en skotsk

Det værste var så, at den skotske accent var utroligt dårlig.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 09-11-01 19:15

> Det værste var så, at den skotske accent var utroligt dårlig.

Nu synes jeg ikke, vi giver Myers nok credit, jeg vil mene dialekten passer
perfekt til figuren og at den er passende udført. Den forstærker figurens
attitude af fjendtlighed overfor omgivelserne ved at forsyne ham med en
ikke-californisk dialekt, som alt andet i filmen benytter (bortset fra de
tre små grise, der snakker tysk!).
Myers arbejdede tilsyneladende med både en canadisk (manden er canadier) og
skotsk dialekt før han valgte den skotske. Jeg mener helt personligt at den
funker til Shrek. Men ok, jeg har vel vænnet mig til figuren. Filmens store
styrke på stemmesiden er dog stadig Eddie Murphys speedsnak.
Det skal lige siges at jeg aldrig har fået set 'Austin Powers', så jeg har
måske et andet forhold til Mike Myers og skotsk dialekt...

Mvh Chris

Fra : sniper_Nolight

Dato : 09-11-01 23:19

Ikke enig... jeg synes det er helt perfekt!... jeg husker osse Mike som
skotsk hooligan i Saturday Night Live... utroligt sjovt.

> [...]
> Det skal lige siges at jeg aldrig har fået set 'Austin Powers', så jeg har
> måske et andet forhold til Mike Myers og skotsk dialekt...

Den skotske dialekt er en Mike Myers specialitet. Det skal udnyttes ellers
ville Shrek jo fuldstændig blegne i samtalerne med Donkey der styres helt
forrygende af Eddie Murphy... der skal virkelig en præstation af karakter
til for at måle sig med ham... med den skotske dialekt lægger Mike efter min
menig ligeså meget til filmen som Eddie... Thumbs Up herfra!

sniper_Nolight

Fra : J.O.H.

Dato : 18-08-01 13:18

"Soren Vestergaard" <sodapips@worldonline.dk> wrote in message
> [...]

> stemme til Shrek, men man gav rollen til Mike Myers, da Farley gik hen og
> døde... Det synes jeg jo ikke, det passer sammen...

godt nok tager det lang tid at lave 3D-film, men Farley døde i 97 og har man
altså tid nok til at tweake figuren til...

JOH