Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvor gemmer du dine beskrivelser ? og hvor~
Fra : Frank

Dato : 18-08-01 10:53

Hej Alle

Jeg vil høre om der er nogle af Jer der er stødt på et program som kan
opfylde mine ønsker, de kommer her altså mine ønsker.

Programmet skal kunne:
1)
Vise Små billeder og ved tryk forstøres de til hele skærmen, man skal
herefter kunne bladre frem og tilbage med dels page up og down samt med muse
hjul. som i ACDSee eller Compupic.

2)
Beskrivelse af billederne skal være en del af selve billedet som i
programmet Fotostation, herved er man sikker på at den tekst ( beskrivelse )
man skriver til det enkelte billede aldrig bliver væk idet beskrivelsen er
en del af selve billede filen.

3)
Søg - søg igemmen alle foto dir, Ikke kun på file navn men også søg i
beskrivelserne som jo er en del af hver enkelt file. Denne funktion har
fotostation også, men min maskine går i sort hvis den skal søge i mere end
1000 - 2000 billeder.

4)
Alle info sat af digitale kamera skal kunne vises lige som programmet PIE
( Picture information extractor)

Disse tre punkter er ultimative, jeg har haft skrevet til PIE og ACDSee for
at høre om de ikke ville tilføje den beskrivelse funktion som i fotostation,
men jeg har ikke hørt fra dem i over 1 år nu, så jeg forventer ikke meget
fra den kant. Jeg har talt med Fotostation ( norsk ) og de er overhovedet
ikke lydhør for bruger ønsker? sikkert fordi jeg kun er en simpelt enkelt
bruger.- Fotostation mangler det med at bladre i billederne.

Programmer som ACDSee, Compupic, Fotostation og PIE har alle rigtig mange
gode og anvendlige funktioner, men de mangler det sidste.

Måske dette kunne være en ide til en fritids programør ?