Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kritik ønskes: "Den store dag"
Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 18-08-01 00:57

Hejsa,

Ja det er mit første billede til kritik her i gruppen. Hvad synes I om
stemning, toner og beskæring? Jeg ville gerne selv have haft lidt flere
detaljer i de hvide blomster både i håret og i buketten. Jeg har med vilje
ikke skåret for tæt på brudeparret for at få lidt mere af den naturlige
baggrund med som jeg synes står rigtig flot tonemæssigt.

Det er et digitalt s/h fra Fuji Superia 400

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=297

--
Hilsen
Kenneth

http://www.fotokritik.dk/?x=/oversigt.html?bruger=48

Fra : lehd

Dato : 18-08-01 08:13

"Kenneth Darling Soerensen" <kenneth@darlingDOT.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> Ja det er mit første billede til kritik her i gruppen. Hvad synes I om
> stemning, toner og beskæring? Jeg ville gerne selv have haft lidt flere

Det kunne ikke gøres bedre er bare super godt.

--
Kirsten Lehd
www.slaegt.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 18-08-01 08:49

Hej Kenneth

Efter min mening en RIGTIG flot komposition - hvor buketten skaber den
endelige balance i billedet. Og fed detalje med riskornene i bevægelse!

Lige et lille forslag mht din copyright linie. Har du forsøgt (når det nu er
en digital gengivelse af billedet) at skrive den uden antialiasing i
Photoshop. Den bliver skarpere og mere læselig i mindre størrelser, hvilket
efter min mening er praktisk i sådan en henseende.

Helt kanon billede. Send flere

Henrik

Fra : Aagaard

Dato : 18-08-01 08:54

> [...]
> ikke skåret for tæt på brudeparret for at få lidt mere af den naturlige
> baggrund med som jeg synes står rigtig flot tonemæssigt.

Flot billede - et rigtig godt minde. Prøv at beskære det lidt i højre side,
det tror jeg kunne gøre det lidt bedre.

Med venlig hilsen
Aagaard
--
http://ditte-marie.dk - Vores dejlige baby
http://ditte-marie.dk/fotoalbum/index.php - Foto til kritik

Fra : SEB

Dato : 18-08-01 09:33

Kenneth Darling Soerensen skrev:

> Hvad synes I om stemning, toner og beskæring?

Den stemning du har fanget her, kan simpelthen ikke gøres bedre.
Og beskæringen: Tja, ved første øjekast syntes jeg billedet
skulle beskæres lidt i højre side, men er gået fra det igen.

Jeg har prøvet at arbejde med billedet i PS og synes det bliver
lidt bedre af at få hævet kontrast og lys en lille smule. Men
der skal ikke meget til, før især brudekjolen kridter til.

Det er et af de billeder, som kan være vanskelige at arbejde med,
fordi der jo helst skal være tegning i både hans sorte tøj og
hendes lyse brudekjole. Eksponering/fremkaldelse af filmen skal
derfor være perfekt, for at få det bedste ud af det i
mørkekammeret senere. Og her kan der meget let gå ti stykker
papir til, før man er tilfreds

Men alt i alt synes jeg godt om dit billede. Nok også fordi jeg
selv har lavet meget s/h fotografi.
--
Venlig hilsen
SEB

Fra : Lotte M

Dato : 18-08-01 12:14

"Kenneth Darling Soerensen" <kenneth@darlingDOT.dk> skrev

> Ja det er mit første billede til kritik her i gruppen. Hvad synes I om
> stemning, toner og beskæring?

Smukt! UG med kryds og slange...
--
Lotte

http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Fra : Jan Boegh

Dato : 19-08-01 11:51

"Lotte M" <info@lotte-m.dk> wrote in message news:9llj3q$840$1@sunsite.dk...

> Smukt! UG med kryds og slange...

Så er det bare på min skærm, at det ikke virker rigtig skarpt?

Jeg kan godt lide kompositionen og indholdet, men savner lidt mere tegning i
både de lyse og mørke partier.
Så skal vi give karakterer, så 9 for det kunstneriske indtryk og en 7-8
stykker for det tekniske - efter den almindelige 13-skala.

mvh
Jan