Opspind og mistroiskhed.
Fra : T'abula R'asa

Dato : 17-08-01 23:05

En af mine gode venner viste mig her for nylig et indlaeg, som
han netop har postet i Paedofilgruppens debatforum - adressen
finder man nederst.

Brevet indeholder flere gode pointer, og omhandler forskellige
aspekter, vi har talt om her paa Usenet, hvorfor jeg taenkte,
at nogen eventuelt maatte have en interesse i at laese det.

Peter S. Winding, sexualkritisk antipaedagog og cand. paedofil.
TabulaRasa@nym.alias.net

--- --- ---

Skribent: [Stripped]
Emne: Opspind og mistroiskhed
Dato: 2001-08-11

Dette stammer fra " Faengsel for at surfe paa Internettet ", men jeg
har aabnet en ny traad, da diskussionen efterhaanden omhandler noget
andet.

N/A skrev:

> Nok har vi ytringsfrihed her i landet, men jeg forstaar ikke at
> saadan en side her kan vaere offentligt tilgaengelig, i mener selv
> at siden kan hjaelpe boern der har ...

Jeg forstaar det ikke, at du ikke forstaar det, for jeg forstaar det
godt! Hvorfor skulle vi ellers have ytringsfrihed? For kun at bruge
den, naar man skal diskutere om ting, som alle alligevel er enige om?
I oevrigt er denne side ikke " offentligt tilgaengelig ", men er
derimod en side som de millioner af andre sider, der findes her paa
Internettet. Det er Internettet, som er offentligt tilgaengeligt, og
Internettet - modsat massemedierne - rummer plads for alle.

Ligesom alle de andre sider kan man saa vaere enig eller uenig med
indholdet, praecis som man kan vaere enig eller uenig med den meget
mere omfattende og tendentioese propaganda, som paedofil-haderne og
andre menneskejaegere til dagligt spreder rundt, bl.a. ved hjaelp af
offentlige eller offentligt stoettede midler. Det er netop fordi denne
propaganda stort set er ensformig, at jeg finder Paedofilgruppens
oplysninger vigtige, fordi de " ikke synger med i koret ". At det kan
vaekke forargelse hos nogle er mindre vigtigt i denne sammenhaeng -
vigtigere er det, at man paa denne side kan finde oplysninger, som
ikke kan faas hos andre.

Og hvis boern eller andre skal skrive opgaver om paedofili eller
relaterede emner, saa finder jeg det ganske naturligt, at de ogsaa
faar mulighed for at kontakte de paedofile for at hoere deres mening.
Det maa vel vaere et rimeligt og grundlaeggende krav?! Du faar endda
selv lov til at udtrykke din kritik paa denne selvsamme hjemmeside!

N/A skriver endvidere:

> Til alle jer der forsvarer paedofili ved at linke til eksempler her
> paa siden: Vi oensker ikke at se eksempler som i selv har skrevet
> det beviser jo ingenting, at i tager eksempler fra en bog duer
> heller ikke! jeg er ganske sikker paa at paedofile ogsaa kan skrive
> boeger!

Jamen hvad forventer du ellers, at der skal staa paa et website eller
i en bog? " Klik her for on-line at bestille en konsultationstid hos
David, der som barn har haft en lykkelig seksuel oplevelse med en
paedofil, og som vil besvare dine mest paatraengende spoergsmaal "?
Eller maaske: " Alle de beretninger, der er trykt i denne fagbog, er
certificeret ifoelge normen ISO 1234, der garanterer deres
trovaerdighed "?

Du har m.a.o. ganske ret i, at ovenstaaende ingenting beviser, for
sager af denne art kan ifoelge sagens natur naeppe lade sig "bevise".
Praecis som du heller ikke kan bevise, at indholdet er opspind...
Som du ser, naar man vaelger mistroiskhed som livsstil, kan man afvise
stort set hvad som helst - til gengaeld vil man kun vaere i stand til
at foere diskussioner med sit eget spejlbillede (faktisk omtaler
hjemmesiden yderligere 50 undersoegelser, hvoraf nogle byggende paa
omfattende materiale, men det lader vi lige staa, for de kan saamaend
ogsaa alle sammen vaere pure opspind...).

Selv har jeg moedt en, der sandsynligvis er identisk med "David" fra
interviewet her paa Internettet, ved et af Paedofilgruppens tidligere
moeder (for 6-7 aar siden, tror jeg), og jeg kan fortaelle dig, at han
saa ud til at vaere en ganske almindelig fyr bestaaende af koed og
blod. Det var ganske vist de aar, hvor Paedofilgruppen for alvor var
" offentligt tilgaengelig ", forstaaet paa den maade, at der blev
arrangeret offentlige moeder, som blev annonceret i dagspressen,
indtil foreningen paa ulovlig vis og uden grund blev erklaeret
" persona non grata " i hovedstadens medborgerhuse. Saa dengang kunne
du rent faktisk selv have vaeret med og faa afproevet dine fordomme.
Med hensyn til beretningerne fra Hertoft's " Klinisk Sexologi ", saa
er denne sexologs faglige kompetence heldigvis saa befaestet paa
verdensplan inden for HELE det sexologiske omraade, at hans virksomhed
naeppe kan foele sig truet af dine insinuationer.

Men beretninger fra folk, der med glaede taenker tilbage til deres
egne seksuelle oplevelser som boern sammen med voksne, dukker
undertiden op ogsaa i dagspressen paa trods af den censur, der
saedvanligvis hersker paa dette omraade, og de risici, som en saadan
aabenhed i dag kan medfoere. I et laeserbrev i Information,
(8. september 1996, " Til Jensen og Andersen ") fortaeller en
homoseksuel mand om sine egne seksuelle oensker som 12-aarig, som var
rettede imod voksne maend, og naevner en god oplevelse, han havde med
en soldat. Indlaegget var selvsagt underskrevet med navn og adresse.
I B.T. 26/1/95 blev en vis Peter Plet, 36-aarig teatermedarbejder fra
Koebenhavn, der som 13-14 aarig havde seksuelle forhold til voksne,
citeret for foelgende: " Jeg har ikke haft psykiske problemer, fordi
jeg som barn selv var interesseret i at have seksuel kontakt med
voksne. Det var kun med til at modne mig paa en god maade ".

Hermed er denne diskussion overstaaet.

Kilde: http://www.danpedo.dk/tavlen