Furien Phumba...
Fra : Ern Yoka

Dato : 17-08-01 22:43

Hej
Nu har vi jo så haft glæden af Phumba og Jack i 4 dage. Og "problemet" er
Phumba. Hun mener simpelthen at det er hendes hus, og knurrer af både Bøv og
den anden killing, Jack.
Hun er mægtig sød, sjov og legesyg, men Bøv er nærmest bange for hende og
kan tilsyneladende ikke finde ud af at sætte hende på plads. Han hvæser godt
nok lidt af hende, når hun kommer for tæt på, men virker mest som om han er
lidt bange for hende. Jack virker ikke ligefrem bange for hende men
tilbringer alligevel meget af tiden under en sofa eller sengen. Til gengæld
leger han meget aktivt når han går i gang.

Kan jeg regne med at Bøv (den 16-årige siameser) tager sig sammen og sætter
hende på plads, eller bliver det her bare Phumbas hus med tiden? Jeg synes
det er lidt synd for Bøv. Før bestemte Banse alting og nu kommer så "sådan
en lille reje" og vil bestemme det hele igen.

Hilsen
Lisbeth
http://cutiecats.tripod.com - Phumba er online NU!

--
---
""Husk: Du skal deltage for at være med""

Fra : Helle Andersen

Dato : 17-08-01 23:51

"Ern Yoka" <ernyoka@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3b7d902f$0$3238$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> [...]
> det er lidt synd for Bøv. Før bestemte Banse alting og nu kommer så "sådan
> en lille reje" og vil bestemme det hele igen.

Nej, du skal ikke regne med, at han tager sit hus
tilbage, men jeg kan da ikke udelukke, at det vil
ske. Phumba er jo aby og ofte kan man regne
med, at når der flytter en aby ind, vil det være den,
der bestemmer - heldigvis gør en del af dem da
med meget blid pote og er bestemt ikke
krigeriske. Men nogle linier kan altså levere nogle
ret bestemte katte - specielt hunkattene. Men når
hun er faldet bedre til og har lært de andre at
kende og er blevet gode venner, er det slet ikke
sikkert, at du i dagligdagen vil lægge mærke til,
hvem der bestemmer.

Da min aby, Eika, flyttede ind, var det også straks
hende, der bestemte, men hun er en meget sød
hunkat, der pusler og nusler meget om de andre
katte.

--
Hilsen Helle
http://home19.inet.tele.dk/kat/

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-08-01 13:14

"Helle Andersen" <katte@mail.dk> wrote in message
> [...]
> hun er faldet bedre til og har lært de andre at
> kende og er blevet gode venner, er det slet ikke
> sikkert, at du i dagligdagen vil lægge mærke til,

hihi... et er tilsyneladende et træk der er fulgt med i somalierne*G*
da rasmine flyttede ind her lod det til at sweety ( vores 2 år gamle
"huskatte" kastrat) skulle være den bestemmende ånd.....
men det har vi nu for længe sidne lagt på hylden*G* rasmine bestemmer*G* den
lille dame fortæller gang på gang sweety hvor skabet står*G*
"det store drog skal da ikke tro han kan skræmme mig med de fjollede ting
han finder på*G*!"

han får tit "et par på kassen" når han bliver for vild*G*
--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*