Skærme
Fijala 3554
19 tommer - igen
Fra : Fly Christensen

Dato : 17-08-01 22:04

Hejsa

Jeg har læst de forskellige tråde omkring 19" skærme, men er ikke blevet
alt for meget klogere.
Min egen 15" er nu i udu og skal derfor udskiftes. Jeg vil have en 19"
som erstatning. Skærmen bruges mest til 2D, det eneste spil, der
virkelig spilles er Falcon 4. Skærmen skal nok køre med en opløsning på
1200x1024, eller hvad den nu hedder. Jeg har et Matrox G400, som driver
skærmen under Win98SE. Ellers andet, som er vigtigt?
Jeg har kigget på følgende skærme, men er ikke sikker på, hvilken jeg
skal vælge:

Sony G420
Elsa Ecomo 532
Viewsonic P95f
Iiyama Vision Master Pro 451 A902MT

Jeg har kigget lidt på de forskellige data sheets, men at vælge rent
efter dem er lidt svært. Jeg har ikke mulighed for at se dem i forhold
til hinanden, da de står i forskellige forretninger.

Er der nogle, som kan give et godt råd, om hvilken skærm, jeg skal have
fat i?

Fly

Fra : Tommy Andersen

Dato : 21-08-01 21:52

Jeg har haft en G420 og har kørt med den i omkring 3-4 måneder og jeg kan
kun sige at den er SUVERÆN
Der er nogle der har haft problemer med G400, men jeg ved ikke om det samme
gælder for G420 ... måske en lille undersøgelse værd først.

MVH Tommy

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 21-08-01 22:43

"Tommy Andersen" <nokker-sletdether@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
samme
> gælder for G420 ... måske en lille undersøgelse værd først.

Min G420 er også ret god (i modsætning til min(e) G400, som var lige til at
lukke op og puste grise i, hvad angår skarphed og geometri) - men i går
begyndte den at give mig bekymringer, da den flere gange ved skift til
opløsningen 800*600 @ 85 Hz udstødte en underlig summelyd, og gik i
powersave et kort sekund. Et problem der dog ikke har vist sig i dag, og som
kun optrådte i et bestemt spil, så om det eventuelt var en
engangsforestilling forårsaget af en dårlig håndtering af DirectX-driveren
ved jeg ikke. Nu har jeg lagt spillet på hylden

Men hvem ved ?! - Måske viser G420 sig med tiden sig også at være noget
juks.....

mvh
Peter