Hvad er det der foregår?
Fra : Katrine

Dato : 17-08-01 21:33

Hej Alle

Jeg blev lidt overrasket i dag da jeg så min indbakke - Fuck you - Efter
at haved læst indlæget havde jeg på fornæmmelsen at det var skrevet af
en ung, usikker og meget ked af det kvinde, som lige havde indset at hun
nok havde mistet sin kat.

Ligegyldigt hvad vi synes om hendes måde at holde kat på, så er det da
stadig synd for hende at den er væk og hun savner den. Hun elsker jo sin
kat og har ikke fortjent at den er væk.

Dette er nette og rundt omkring sker der sikkert meget mere end vi høre,
og vi kender langt fra alt til hvad der foregår rundt omkring. Der
kommer et indlæg fra en som græder og vi fordømmer hende ... Hvad er det
som foregår her? Indrømmet sproget kunne være bedre, men det tænker vi
jo ikke altid på når vi er oprørte, så kan vi ikke være lidt
overbærende.

Der findes mange måder at opdrage sine børn på og der findes sikker
ligeså mange måder at holde kat på. Hvad der fungerer for dig virker
måske ikke for mig, men derfor vil jeg da meget gerne høre om dine
erfaringer - Det ligegyldigt om du har en kat på 18 år, som aldrig har
spist andet end Wiskas, eller om du tager dine katte på udsilling - Du
ved noget, som jeg kan lære af. Det er derfor jeg kommer her i grupper,
og gennem tiden har jeg lært meget. Det er derfor at jeg vil blive ved
med at komme i gruppen og det er derfor at jeg håber at gruppen fortsat
vil bestå af katteejer med blot en ting til fælles - vi elsker de kræ.

Jeg ved at det måske er dumt af mig at tage dette emne op igen, men jeg
blev bare så ked af den ubehagelige stemning som dukkede op i dag. Jeg
har ikke været så længe i gruppen, så jeg har ikke helt styr på hvilke
grupper der skændes med hvem og hvorfor, men jeg forstår ikke at det er
nødvendigt.

Selv synes jeg at jeg er blevet godt behandlet her i gruppen, og jeg
håber at jeg også har behandlet andre med respekt - er det ikke
tilfældet, må i meget gerne irettesætte mig, så kan jeg forhåbentlig
lære noget. :)

Min storesøster sagde engang til mig, at hvis ikke jeg havde noget godt
at sige burde jeg holde min mund. Det prøver jeg på at huske også når
jeg sider ved computeren - der er ingen grund til at ødelægge andres
dag. Nu sider jeg så og overvejer om jeg skal poste dette ... Jeg ved at
jeg nok burde holde min mund, men min storesøster som kender mig ved
også hvor svært jeg har ved det, nu ved i det også. :)

Undskyld hvis i mener at jeg med mit indlæg blot puster til gløderne -
så glem det uden at tænke mere på det.

Mange varme hilsner
Katrine

Bente - hvis du læser dette - så sender Josefine dig et trøste spin. Du
har mistet din kat og det synes både Blip og Josefine, at det er synd
for dig. Det er kun digselv som kan afgøre om du skal have en ny kat. Nu
har du lært lidt mere og måske ved du hvordan du kan undgå at din nye
kat forsvinder - jeg skriver måske, for min erfaring siger mig at med
katte ved man aldrig. :)

http://www.kandu.dk/

Fra : PiaR

Dato : 17-08-01 21:51

*snip et meget langt og godt indlæg*

Respekt..

Jeg kommer her tit, men er ikke meget aktiv, har dog kun fået gode svar på
de få spørgsmål jeg har stillet. Men jeg må sige at efter den historie der
har kørt rundt her de sidste dage, vil jeg nok også tænke mig om et par
gange inden jeg vover at sende et indlæg. Ikke at jeg er enig i Lucky's måde
at holde kat på, langt fra, men ingen fortjener den behandling. Hverken
hende eller hendes kat.

Jeg håber at alle er bedre tilpas nu når varmen er på retur og weekenden
står for døren.

med venlig hilsen

PiaR

Fra : Praxis©

Dato : 17-08-01 22:12

Flot sagt!

--
Venlig hilsen
Pernille Lauridsen

Må Gud bevare mig i stille vand, i stormfuldt klarer jeg mig selv.
(Spansk ordsprog)
http://www.praxis_humor.subnet.dk
http://www.praxis_dyr.subnet.dk

Fra : jsj

Dato : 18-08-01 10:58

Nemlig
mvh jsj

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 17-08-01 22:53

"Katrine" <Katrine.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
da
> stadig synd for hende at den er væk og hun savner den. Hun elsker jo

muligt at Bente er ked af at have mistet sin kat ... men hvorfor søren
sætter hun så ikke himmel og jord i bevægelse for at få missen tilbage
... når hun oven i købet har viden om hvor den opholder sig/ har
opholdt sig .. og hvorfor i al verden finder hun ikke ud af om den kat
hun så ligge død på vejen, var hendes kat.Begge de to ovennævnte ting
ville man da helt naturligt foretage sig hvis man havde mistet sin kat
synes jeg .. det hører med til ganske alm ansvarlighed over for dyret
.... det at Bente får en ny kat reder jo ikke den gamle kat fra en
kummerlig tilværelse når nu vinteren snart går ind.

> [...]
hvilke
> grupper der skændes med hvem og hvorfor, men jeg forstår ikke at det
Nu skal du ikke tænke på denne diskussion som et skænderi mellem nogle
grupper .. du vil finde ud af at to der "bekriger" hinanden i en tråd
... er rørende enige i en anden tråd.
Tonen kan måske nok være lidt hård herinde ... men trods alt synes jeg
væsentlig pænere end i andre grupper jeg har været inde i ... Tag de
skænderier der pt. er i gruppen som en diskussion om et følsomt emne
... for helt ærligt er jo netop diskussion om dyr et følsomt emne .. og
netop når følelserne er blandet i kan tonerne jo godt gå lidt højt
fordi vi vel allesammen helst ser at kattene har det godt og ikke
lider overlast ...og at deres ejere er ansvarlige mennesker der gider
tage vare på det liv de har taget ansvaret for.

Fredagaftenshilfra Ami

Fra : Remmen

Dato : 18-08-01 06:09

"Anne-Marie Prange Madsen" <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3b7d9b29$0$3243$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

[Cut]

> [...]
> hun så ligge død på vejen, var hendes kat.Begge de to ovennævnte ting
> ville man da helt naturligt foretage sig hvis man havde mistet sin kat

Ja, synes du. Og jeg. Men vi kender ikke grunden til at der ikke er
blevet sat himmel og jord i bevægelse. Frygt for det ukendte (i dette
tilfælde måske at finde ud af at katten ER død) kan være mere lammende
for nogle personer end for andre. Menneskers psyke er ligeså forskellig
som kattes.

>.. det hører med til ganske alm ansvarlighed over for dyret
> ... det at Bente får en ny kat reder jo ikke den gamle kat fra en
> kummerlig tilværelse når nu vinteren snart går ind.

Der bliver talt meget om ansvarlighed overfor dyr i denne gruppe. Det
kan jeg godt støtte 100%. Men hvad med ansvarlighed overfor mennesker?
Jeg tvivler på, at kattene får samme behandling hvis de ikke lystrer
første eller anden gang de bliver forklaret noget, lad det så være at de
ikke må være på køkkenbordet eller de fire regneregler.

[Cut]

> [...]
> netop når følelserne er blandet i kan tonerne jo godt gå lidt højt
> fordi vi vel allesammen helst ser at kattene har det godt og ikke

Det er rigtigt at katte ikke skal lide overlast. Men det skal mennesker
nu heller ikke. Og hvordan opnår det, at kattene lider mindst muligt
overlast. Er det ved at skrive i lige netop den tone til en, som
tilsyneladende er dybt ulykkelig? Jeg arbejder ikke med katte, har ingen
men holder meget af dem. Jeg arbejder med mennesker. Og den metode der
bliver brugt i dette tilfælde er hverken godt for menneske eller katte.
Tænk hvis de samme metoder blev brugt overfor børn i børnehaver,
fritidshjem og skoler. Jeg gyser ved tanken.

...og at deres ejere er ansvarlige mennesker der gider
> tage vare på det liv de har taget ansvaret for.

Hørt, hørt. Men som mennesker må vi også tage et ansvar overfor
hinanden. Hjælp og støt! <- Bydeform hvis nogen skulle være i tvivl.

Der bliver også skrevet en del noget i retning af at når man gør sådan
og således med sin kat, så skulle man ikke have lov til at have med
katte at gøre. Hvad så når man behandler mennesker på denne måde? Bare
en tanke eller måske en åbning til debat.

> Fredagaftenshilfra Ami

Lørdagsmorgenhilsner fra Lars

Fra : Eva Schmidt

Dato : 18-08-01 09:08

Hej Lars

Jeg er en af dem, der har været skrap over for Bente, det vedgår jeg gerne.
Men jeg synes nu nok, at ganske mange har taget hende i forsvar, så mon
ikke hun og katten har lige mange "støtter" efterhånden?
Det undrer mig bare, at alle disse rare mennesker, der synes det er så synd
for hende, ikke giver gode råd om, hvordan hun skal få indfanget sin kat?
Det synes jeg da, ville være relevant istedet for bare at skælde ud på
andre.
Flere af dem på kattens side har foreslået hende at få fat i en fælde, hvis
hun ikke kan fange den selv.
Du skriver, at hun måske er bange for, at katten virkelig er død og derfor
ikke handler. Skal den så bare sejle sin egen sø, eller hvem har efter din
mening ansvaret for den?
Måske har jeg været for "ond" ved Bente, men det var i et forsøg på, at få
hende til at vågne lidt op og leve op til sit ansvar som katteejer.
Beklager, men jeg er ikke psykolog og dermed inde i alle sindets
krinkelkroge. Jeg er bare en person, der er meget glad for katte og derfor
ikke kan tåle at tænke på den skæbne katten Emma går i møde, hvis hun ikke
bliver indfanget.
Måske kunne jeg have udtrykt mig anderledes, men hvis du er så klog på
mennesker, så ved du vel også, at bliver man rigtig gal, så er man ikke
altid lige diplomatisk.
I øvrigt kan Bentes måde at tiltale folk på vel også diskuteres, eller
hvad??

mvh Eva

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 18-08-01 08:47

"Eva Schmidt" <safeni@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
mon
> ikke hun og katten har lige mange "støtter" efterhånden?

Jo mon ikke .. fatter så bare ikke at man kan tage Bente i forsvar ..
det lyder helt gallamathias at hun ikke indfanger den kat eller
undersøger om det nu er den der er blevet kørt over. Jeg har også
været hård ved Bente .. men har været det ud fra håbet om at hun
skulle vågne op og indse sin fejl .. og jeg finder ikke noget forkert
i at man giver sin mening til kende i et sprog der kan forståes ..
især ikke når det er i forsøg på at redde en lille kats liv.

og hvordan er Bentes tone egentlig til os ? hun kan vel næppe
forbavses over at få tilbage med samme mønt ...?

Helt ærligt må jeg tilstå at jeg ikke kan slutte op om den
øllebrødsbarmhjertighed mod Bente som der af nogen er givet udtryk for
... og jeg håber stadig hun vælger at anskaffe en tøjkat.

MVH Ami

Fra : Remmen

Dato : 18-08-01 09:34

"Eva Schmidt" <safeni@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Lars

Hej,

> [...]
mon
> ikke hun og katten har lige mange "støtter" efterhånden?

Jeg synes ikke det her handler om støtter eller ikke støtter. Det
handler om hvordan man på bedst mulig måde får flest muligt katte til at
have det godt.

> [...]
kat?
> Det synes jeg da, ville være relevant istedet for bare at skælde ud på

Jeg skælder skam ikke ud på nogen - kunne egentligt ikke tro at mit
indlæg kunne tolkes som sådan. Jeg sætter spørgsmålstegn ved midlet ikke
ved målet. Hvis man vil have andre mennesker til at lytte så er den
bedste metode den samme som ved katte - det er slet ikke så svært. Jeg
har ikke forstand på katte - det kunne jeg måske have givet tydeligere
udtryk for i mit sidste indlæg. Så hvordan man indfanger en kat ved jeg
intet om - jeg ved at det kan være en smertfuld oplevelse når ens mor
beslutter at kattene skal i bad og det er det (hun gjorde det kun én
gang). Jeg har læst med i denne gruppe i lang tid efterhånden og
størstedelen af indlægne er rare, glade eller sørgelige. Men der er
nogen indlæg hvor jeg undrer mig over den tone, som bliver brugt. Hvis
der tænkes så meget på kattevelfærd, så er det da I alles interesse at
denne nyhedsgruppe bliver betragtet som et videnscenter og ikke som et
sted hvor man får verbale tæsk hvis ikke man lige fatter beskeden med
det samme.

> [...]
derfor
> ikke handler. Skal den så bare sejle sin egen sø, eller hvem har efter

Mennesket har selvfølgelig ansvaret for dyret. Men fortæl mig engang
(eller lad være men tænk nu over det) har du aldrig været i en situation
hvor du kun er kommet igennem den ved andre menneskers hjælp? Det har
jeg og alle jeg kender. Men der har aldrig været to sammenlignelige
situationer. Hvis nu katten kunne have været indfanget ved (mere) hjælp
og (mere) forståelse fra nogen i denne gruppe hvem har så skylden for at
den stadig er ude? <- Ikke noget angreb men forhåbentligt er det
tankevækkende.

> Måske har jeg været for "ond" ved Bente, men det var i et forsøg på,
at få
> hende til at vågne lidt op og leve op til sit ansvar som katteejer.

Som sagt er jeg ikke uenig med målet men med midlet. Jeg læste lige et
andet indlæg om hvordan man (måske) kan lære katten at komme når man
kalder. Svarene omhandlede godbidder og tålmodighed. Hvis ikke det
lykkes lige med det samme så prøv igen. Ingen skældud/straf er nævnt,
sikkert fordi DET ikke virker. Det samme gælder mennesker.

> Beklager, men jeg er ikke psykolog og dermed inde i alle sindets
> krinkelkroge.

Jeg kender heller ikke alle sindets krinkelkroge. Men jeg er selv et
menneske og ved hvordan det kan være at have det svært.

>Jeg er bare en person, der er meget glad for katte og derfor
> ikke kan tåle at tænke på den skæbne katten Emma går i møde, hvis hun
ikke
> bliver indfanget.

Jeg synes også det er meget sørgeligt.

> Måske kunne jeg have udtrykt mig anderledes, men hvis du er så klog på
> mennesker, så ved du vel også, at bliver man rigtig gal, så er man
ikke
> altid lige diplomatisk.

Det ved jeg. Men så er det en god regel lige at tælle til ti. Eller at
sove på det. Ville du selv bryde dig om sådanne svar? Ikke nødvendigvis
i denne gruppe men i en anden.

> I øvrigt kan Bentes måde at tiltale folk på vel også diskuteres, eller
> hvad??

I højeste grad. Men enhver aktion har en reaktion. Hvis der havde været
udelukkende forstående, medfølende og hjælpsomme svar tror du så, at der
var blevet postet en ny tråd med den meget ubehagelige titel?

> mvh Eva

Lars

--
www.matrixgames.com <-- Free wargames for download.
www.truecombat.com

Fra : Kresten Hjelm Peders~

Dato : 18-08-01 09:44

Hej Eva!
Du skriver at du ikke er psykolog.....

Det havde du nu ikke behøvet at orientere os om skriftligt!

Man skal såmænd bare læse om din måde at dømme andre mennesker på, så finder
man nemt ud af det.

Men måske du burde konsultere en psykolog?....
God bedring!

Mvh.
Kresten

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 18-08-01 09:20

"Kresten Hjelm Pedersen" <khp@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Men måske du burde konsultere en psykolog?....
> God bedring!

Helt ærligt man kan diskutere og være uenige om en ting men direkte
personangreb som det du her udviser mod Eva synes jeg er for lavt ..
og må helt sikkert høre hjemme i mudderkast .. Eva forsvarer sin
mening men anbefaler trods alt ikke dig at kontakte en psykolog ..
selv om et sådant råd fra hende til dig måske ville være virkelig på
sin plads

MVH Ami

Fra : Eva Schmidt

Dato : 18-08-01 12:14

Egentlig burde man ignorere dine hjernedøde udgydelser, for de hører ikke
hjemme på dette forum.
Du anklager andre, for at rakke ned, og hvad gør du selv? Sviner opdrættere
og andre, der ikke deler dine synspunkter til, den ene gang efter den anden.
Så mon ikke lige du skulle begynde at moderere dine udtalelser, før du føler
dig kaldet til at "opdrage" på andre!

Eva

Som Nina skrev, så taler du, som du har forstand til. Okay, du kan ikke gøre
for, at du ikke er alt for velbegavet, men behøver du ligefrem gøre så
tydeligt opmærksom på det???

Fra : Eva Schmidt

Dato : 18-08-01 12:32

Hej Ami

Det kunne virke som om mit indlæg var møntet på dig. Det er det selvfølgelig
ikke, det var et svar på Krestens geniale skriblerier!!

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 18-08-01 12:00

> Hej Ami
>
> Det kunne virke som om mit indlæg var møntet på dig. Det er det
selvfølgelig
> ikke, det var et svar på Krestens geniale skriblerier!!

Hej Eva ..

OK følte mig nu heller ikke det fjerneste truffet ..
havenfortsatgoddaghilsfra Ami

Fra : Kresten Hjelm Peders~

Dato : 18-08-01 16:42

Hej endnu en gang Eva.
Uanset hvad du ellers mener om min intelligens, så vil jeg da til enhver tid
stille op til en IQ-konkurrence mod dig, for den bliver vist ikke svær at
vinde....

Hvis vi tager sagen fra starten, så handler det jo om, at du og en del andre
herinde IKKE tolererer andres meninger og metoder.

Hvis du ellers kan huske så langt tilbage, så var det faktisk det, som jeg
startede med at gøre jer opmærksom på, efter I havde fået skræmt Bente væk
fra NG'en.

Men det er på den anden side bare et typisk eksempel på, at kvinder bedst
fungerer i et fællesskab med een leder og alle hønsene....

Det er der for så vidt intet unaturligt i, og det burde jeg jo have vidst,
at man ikke kan lave om på...
Det kræver sikkert en del genteknologi at ændre på, men det kommer jo
sikkert inden for nogle år, hvor man så frasorterer det dårlige ved os
mennesker.

Endelig har du ikke ret i at jeg taler, som jeg har forstand til, jeg må vel
nærmere skrive, som jeg har forstand til?
Men det at forklare dig hvad forskellen er på at tale og skrive, vil sikkert
tage ret lang tid, så det vil jeg overlade til vores ganske udmærkede
uddannelsessystem...

Ønsker du andre gode råd/genopfriskninger, er du altid velkommen til at
vende tilbage!

Kresten.

Fra : Birgitte

Dato : 18-08-01 17:08

Hej Kresten
Det har sandelig lykkeds dig at få denne sag kørt helt af sporet, så nu er
det endt med at lave personlige angreb.
Jeg mener at det er på tide, at få standset disse fuldstændige ligegyldige
angreb på forskellige personer her på NG.
Vi har hver især lov til at have vores egne meninger, om hvordan ens katte
har det bedst, det være sig fritgående, løbegårde eller inde i huset.
Er der nogle opdrættere der mener at en killingekøber vil have sin kat
gående frit, og ikke mener at en af deres killinger skal udsættes for det,
så kan opdrætteren bare lade være med at sælge en killing til vedkommende.
Men BESTEMME hvordan andre skal holde kat hverken kan eller skal opdrættere
blande sig i.
DK. True Trust
www.truetrust.dk
sten@truetrust.dk

--
DK. True Trust
www.truetrust.dk

---

Fra : Eva Schmidt

Dato : 18-08-01 17:30

Hej Kresten

Ved du hvad, jeg gider ærlig talt ikke skændes med dig. Det føles ikke helt
rigtigt, eftersom du endnu engang beviser, at du er totalt underfrankeret
oveni!
Så ikke mere fra min side og jeg vil også anbefale, at du bruger de 2-3
halvdøde hjerneceller, du er udstyret med, til noget mere konstruktivt!
Virkelig morsomt at en så imbecil personage vil påtage sig at belære andre!
Jeg håber inderligt, at du snart finder en anden "legeplads", hvor dine få
og små evner kan komme bedre til deres ret!

Eva

Fra : Kresten Hjelm Peders~

Dato : 18-08-01 17:42

Hejsa!
Eftersom vi nok ikke kommer videre i denne sag, vil jeg på opfordring fra
Birgitte stoppe her.

Jeg er helt klart kommet med personlige angreb herinde, men jeg kan vist
ikke beskyldes for at være den eneste, hvilket selvfølgelig ikke gør sagen
bedre.

Jeg vil derfor tage mine 3 halvdøde hjerneceller og slutte for nu.

Dog tillader jeg mig -igen- at forsvare andre ulykkelige katteejere, hvis de
bliver dårligt behandlet herinde, for ingen skal efter min mening være
direkte bange for at komme med indlæg, selvom de måske ikke er helt enige
med størstedelen af læserne herinde.

Vi har heldigvis stadigvæk ytringsfrihed i Danmark, hvad enten man kan lide
det eller ej!

Mvh.
Kresten

Fra : "Trine Stubbe Teglbj~

Dato : 20-08-01 21:39

In article <3b7e2ac5$0$76899$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, "Kresten
Hjelm Pedersen" <khp@post.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> finder man nemt ud af det.
>
> Men måske du burde konsultere en psykolog?.... God bedring!

Fut: Dk.snak.mudderkastning.

Fra : "Trine Stubbe Teglbj~

Dato : 20-08-01 21:32

In article <3b7df84e$0$76964$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, "Remmen"
<remmen@mail.dk> wrote:

> [...]
> tilfælde måske at finde ud af at katten ER død) kan være mere lammende
> for nogle personer end for andre. Menneskers psyke er ligeså forskellig

   Det er rigtigt - _men_ og det er blevet nævnt - i følge dyreværnsloven
må man ikke forlade nødstedte dyr. Og Bente skrev at hun var ligeglad....
Jeg ved godt at nogen love er latterlige - men jeg synes ikke at denne
lov er det. Om ikke andet kan man så vidt jeg ved ringe til falck hvis
man ikke er i stand til at samle dyret op....?

> Der bliver talt meget om ansvarlighed overfor dyr i denne gruppe. Det
> kan jeg godt støtte 100%. Men hvad med ansvarlighed overfor mennesker?

   Tonen udviklede sig fordi svarene på svarene blev ignoreret - eller vi
fik at vide at det var hun alså ligeglad med (Eller andet negativt.) Det
er naturligt - skal vi allesammen gå ud fra at et menneske hvis indlæg vi
svarer på er en skrøbelig skabning og så uden betænkning æde det der
kommer fra vedkommende? For det er lidt (Synes jeg i hvert fald) du så
ligger op til her. Hvis ingen siger "Hallå - det her holder alså ikke"
når der er noget i forhold til dyr eller mennesker (Eller i forhold til
noget som helst faktisk) der ikke stemmer ja så sker der alså aller å
en ski. Man bliver nødt til at sige sin mening om tingene og da især hvis
man ved at man har ret. At _tonen_ så blev grim kan vi godt blive enige
om - og jeg har set adskillige indlæg i dag som jeg ville have enten
ignoreret eller futtet til mudderet (Jeg er lige kommet hjem fra 14 dages
ferie). Det synes jeg i øvrigt er lidt træls - for sådan har det ikke
været tidligere. :)

> [...]
> Tænk hvis de samme metoder blev brugt overfor børn i børnehaver,
> fritidshjem og skoler. Jeg gyser ved tanken.

   Hvis nu Bente havde skrevet anderledes - eller sagt direkte at hun var
skide ked af det men sådan og sådan - ja så havde reaktionerne været
anderledes. Du kan ikke forvente at vi tager med fløjlshansker på alle
mennesker vi omgiver os med indtil de har sagt i klare ord at de kan
klare det.....Det er lidt den bagvendte verden. Desuden er der jo en
vigtig forskel på mennesker og dyr - mennesker kan beregne virkningen af
deres ord - en kat kan ikke vægte virkningen af en eller anden handling
bevidst.

> Hørt, hørt. Men som mennesker må vi også tage et ansvar overfor
> hinanden. Hjælp og støt! <- Bydeform hvis nogen skulle være i tvivl.

   Der blev hjulpet - og der blev sagt at det ikke var godt nok! Hvad vil
du have at gruppen her skal gøre? Hvis folk spørger i øst og får svar
sammesteds skal de sgu ikke klage over at de ikke fik svar i vest. Så kan
en nyhedsgruppe alså ikke fungere.

> [...]
> katte at gøre. Hvad så når man behandler mennesker på denne måde? Bare
> en tanke eller måske en åbning til debat.

   Hvis man går imod dyreværnsloven bevidst så mener jeg i hvert fald at man skal
tænke sig bedre om inden man skaffer sig et dyr - medmindre man
selvfølgelig er ligeglad! For hvis en eller anden mishandler sin kat (Det
er ikke det der er tale om her - det ved jeg godt), banker den, lader
være med at fodre den og lader den leve ude i kulden om vinteren og sådan
noget så skal de sgu ikke ha lov til at have kat! Eller andre dyr! Jeg
kan leve med at førstegangsovertrædere kan få en advarsel og så et
kursus/en vejledning som der skal tjekkes op på om følges. Men eller
burde hammeren efter min mening alså falde.

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity

Fra : Remmen

Dato : 21-08-01 15:50

"Trine Stubbe Teglbjærg" <snoe@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> In article <3b7df84e$0$76964$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, "Remmen"
> <remmen@mail.dk> wrote:

[Cuuuuut]

Jeg siger det lige igen:

Jeg er enig med målet. Dyr skal have det godt. Færdig, slut.

Men...

Jeg er uenig med midlet.

Jeg tror ikke at det hjælper en eneste kat at skælde ud på nogen her i
gruppen. I værste fald kan det skade en del katte. Hvis det rygtes ude i
byen (med rette eller ej) at her får man sørme et møgfald hvis man ikke
retter ind til højre og følger lederen, så kommer der færre nye ansigter
og den mængde af viden, som mange på denne liste har kommer ud til færre
katteejere. Dermed får færre katte gavn af gruppen.

Som jeg også skriver så synes jeg det er lidt underligt, at der er megen
tålmodighed med katte men ikke med mennesker. Som jeg skriver i et af
mine indlæg, så tror jeg ikke der er mange, som opdrager på deres katte
på samme måde som de opdrager på andre katteejere. Men katteejere
(katteejede?) reagerer nøjagtig ligesom katte. Overfald dem og de
reagerer negativt.

Jeg ved godt, at det kan være utroligt svært at holde sin mund når man
brænder for et emne man ved meget om og føler at andre bare ikke vil
lytte. Men så kan man med held lykke al dampen ud hos en man kender, få
lidt ro i systemet og så bruge lidt energi konstruktivt bagefter. Sådan
fungerer det i hvert tilfælde tit på den skole jeg arbejder på.

Jeg hopper ned fra sæbekassen nu og tilbare på lurepinden. Vi er vist
også en smule OT.

Lars

Fra : "Trine Stubbe Teglbj~

Dato : 22-08-01 00:25

In article <3b827528$0$76972$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, "Remmen"
<remmen@mail.dk> wrote:

> [...]
> og den mængde af viden, som mange på denne liste har kommer ud til færre
> katteejere. Dermed får færre katte gavn af gruppen.

   Undskyld - men læs nu hvad jeg skriver! Man _startede_ med at svare pænt
og høfligt! Og det gik kun i hårknude fordi Bente bestemt ikke var
tilfreds med svarene hun fik og i øvrigt virkede ligeglad med katten der
var blevet væk - skal man så virkelig bare sige tjah! og trække på
skuldrene?

Fra : Remmen

Dato : 22-08-01 06:05

> [...]
der
> var blevet væk - skal man så virkelig bare sige tjah! og trække på

Jeg er helt klar over hvad du skriver og hvordan forløbet var. Jeg
skriver på intet tidspunkt at man skal trække på skuldrene - det må stå
for din egen regning. Som jeg skriver mener jeg man skal bruge
tålmodighed - ligesom med katte.

Lars

Fra : "Trine Stubbe Teglbj~

Dato : 22-08-01 10:42

In article <3b833d8a$0$323$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, "Remmen"
<remmen@mail.dk> wrote:

> [...]
> skriver på intet tidspunkt at man skal trække på skuldrene - det må stå
> for din egen regning. Som jeg skriver mener jeg man skal bruge

   Man må ha omløb nok i hovedet til at forvente at man får nogen
voldsomme reaktioner hvis man siger at man som dyreejer er
ligeglad med dyreværnsloven! Der er heller ikke meget tålmodighed hvis du
snupper et stykke slik i en forretning.

Fra : Remmen

Dato : 22-08-01 14:40

> [...]
> voldsomme reaktioner hvis man siger at man som dyreejer er
> ligeglad med dyreværnsloven! Der er heller ikke meget tålmodighed hvis

Korrekt. Men hvordan tror du, du bedst får formidlet et budskab videre?

Lars

Fra : jsj

Dato : 18-08-01 11:10

> ... det at Bente får en ny kat reder jo ikke den gamle kat fra en
> kummerlig tilværelse når nu vinteren snart går ind.
Nej men gode og velmenende råd fra gruppe kunne jo hjælpe
hende til at tage sig bedre af den nye kat, hvis man bare tæppebomber
hende med sure opstød sker der det som nu sker, hun forlader en gruppe
med HØJT kompetente katte Ejere/Elskere som til sammen ved stort
set alt der er at vide om opdragelse af Katte, og den viden og erfaring
går den nye kat nu glip af, nu sidder hun tilbage med en følelse af
at denne gruppe ikke er bedre end de rabiate dyreværnsgrupper der
med deres opførsel gør mere skade end gavn, på trods af at de mener
det godt.

> Tonen kan måske nok være lidt hård herinde ... men trods alt synes jeg
> væsentlig pænere end i andre grupper jeg har været inde i
At der er andre grupper der opfører sig værre end man gør her
retfærdiggøre ikke denne gruppes (nogen gange) hårde opførsel

Til sidst en lille sammenligning jeg lige kom i tanke om
Vi opfører os faktisk som kattene
De nye har bare at indordne sig ellers får de kærligheden af føle
og når de først er inde i varmen så får de al den kærlighed de kan ønske sig
mvh jsj

Fra : Praxis©

Dato : 18-08-01 11:27

Vi opfører os faktisk som kattene
De nye har bare at indordne sig ellers får de kærligheden af føle
og når de først er inde i varmen så får de al den kærlighed de kan ønske
sig<<

Flot sammenlignet.

Fra : "Trine Stubbe Teglbj~

Dato : 20-08-01 21:45

In article <3b7e3e78$0$76946$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, "jsj"
<x@y.z> wrote:

> [...]
> er bedre end de rabiate dyreværnsgrupper der med deres opførsel gør mere
> skade end gavn, på trods af at de mener det godt.

   Jamen ih! Besvarelserne på Bentes første indlæg (Jeg har lige læst dem
allesammen - så jeg har dem i frisk erindring _var_ alså ret så
saglige - der var masser af smilyer og der var en rigtig rar og positiv
stemning (Sikkert et udslag af den diskussion vi havde lige før jeg tog
afsted på ferie.) og så skriver Bente så mere eller minre at hun ikke vil følge nogen af
rådene for de er ikke gode nok. De går nemlig stik imod det hun gerne
ville have hørt (Hun spurgte i øst og fik svar der men ville hellere have
haft svar i vest ...). Så da alle velmenende svar blev afvist (Og hun
endda svarede at hun var ligeglad med dyreværnsloven!) ja så kogte
tingene alså over og det forstår jeg egentlig godt. Omend jeg er ved at
få lange nosser over at gruppen bevæger sig i den retning.... Men det er
jo en anden sag ;)

Fra : Neller

Dato : 17-08-01 23:54

Godt brølt, løve!
- og tak for dit mod, Katrine, det var dejligt og klogt skrevet. Må din
storesøster være stolt af dig!!

Mange hilsener fra Neller,
og store medfølende miav'er fra Bessi, Garfield og Artemis og små piv
fra Artemis's helt nye killinger fra i går aftes til Bente og alle
andre, der har mistet en kat .... det er ikke mere end ½ time siden, jeg
så en ligge og "sove" fast på landevejen et befærdet sted.

http://www.kandu.dk/

Fra : Jette & Leif

Dato : 18-08-01 01:16

< Klip et KANON godt indlæg >

Dig tager jeg squ hatten af for, for det er bare helt rigtigt alt det du
skrev.

Med missende hilsen Kiwi, Malle, Nicki, Speedi og de 2 der "sover" i
græsplænen
og deres tjener Jette & Leif

Fra : Jensen

Dato : 18-08-01 08:51

Super godt skrevet Katrine *s*

Jeg har også læst med på sidelinien gennem et godt stykke tid efterhånden...
og har flere gange været lige ved at skrive et indlæg... men modet svigter,
når sådan tone dukker op fra tid til anden. Hmm... 2 indlæg har jeg vist
vovet mig til at lave *s*

Jeg var selv ret chokeret over tonen der blev anvendt "mod" Bente..
hun holdt ikke af hendes kat, overtrådte dyreværnsloven, ikke fodret katten
ordentligt osv.
men da tvivlen om hun nu var fake kom og "Big Brother" trådte til
og fandt via hendes mail adr. ud af, at hun ikke var fake..
*suk* så tænkte jeg sq mit...

Jeg billigere slet ikke, at man lader sin kat (eller andre dyr) gå for lud
og koldt vand...
men mennesker reagere forskelligt, se Lars/Remmen indlæg.
Hvis det så sådan som tonen er, man skal lære andre mennesker noget nyt, så
kommer man ikke langt,
som i dette tilfælde... tryk avler modtryk...

Hilsner Joy, hvis fine race katte lever af den billigekatte mad .... uden
jeg har dårlig samvittighed af den grund.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 18-08-01 09:16

Jeg vil bare lige sige som en sidebemærkning til Joys udtalelse om det
billige kattemad. Da det her flere gange er fremhævet og bevist, at
kvalitetsfoder fra dyrlægen eller dyrehandleren er det billigste, må det jo
være det, hun fodrer sine fine racekatte med og det synes jeg da, er rart at
høre!!

mvh Eva

Fra : Jensen

Dato : 18-08-01 11:54

Oplysning :
Det er ikke det NG anbefalet kattefoder fra dyrlægen jeg bruger...
Men billig "ukendt" mærke fra den lokale foderstof......
Det beløber sig op i den svimlende sum af knap 1 kr. pr. dag pr. kat....

Hilsner Joy

Eva Schmidt <safeni@privat.tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b7e2392$0$77019$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Eva Schmidt

Dato : 18-08-01 12:18

Hej

Havde det selvfølgelig godt på fornemmelsen.

Men at dine katte ikke er værd at fodre med et lødigt foder er så din
beslutning, nogle vil jo gerne slippe så billigt som muligt fra alting. Man
må jo så håbe for kattenes skyld, at det også er det billigste i det lange
løb.

Eva

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 18-08-01 12:02

.. Man
> må jo så håbe for kattenes skyld, at det også er det billigste i det
lange
> løb.
Tja min erfaring siger mig nu noget andet i det jeg har erfaret at de
penge man giver ud på et godt kvalitetsfoder til sine dyr .. tjenes
ind når det drejer sig om at betale dyrlægeregninger .. og da
kvalitetsfoder til med i længden er billigt at anvende kan man jo
næsten kalde det dobbeltfortjeneste synes jeg ..

MVH Ami

Fra : Jensen

Dato : 18-08-01 17:54

Ved du hvad... Eva

Jeg kender dig overhovedet ikke.. andet end det jeg har læst herinde... og
gud hvor er jeg efterhånden glad for det
Straks man har en anden holdning end dig, får man et halv nedladent svar
tilbage... Jeg har lige kikket min 2 indlæg igennem for at spotte, hvad det
er i det, der åbenbart virker som en rød klud på dig !! og jeg kan ved gud
ikke finde det, der gør, at du mener, at jeg ikke er interesserede i, at
behandle mine katte ordentligt og give dem et godt langt liv for som du
skriver..
Citat : Men at dine katte ikke er værd at fodre med et lødigt foder er så
din
beslutning, nogle vil jo gerne slippe så billigt som muligt fra alting. Man
må jo så håbe for kattenes skyld, at det også er det billigste i det lange
løb... Citat slut.
Jeg kunne holde min kæft og lade dig tro jeg gjorde det for at spare
penge... Så det gør jeg... Tro du bare jeg ikke er interesserede i mine
kattes ve og vel... og at jeg ikke gider bruge penge på mine katte.. hverken
i foder eller i dyrlægeregninger.
End of discussion, Eva

og til andre interesserede, så kan jeg fortælle at der er grund til jeg ikke
bruger specielt (dyrt !) foder.. .. i mit tilfælde så gider mine katte
faktisk ikke æde de slags fra dyrlægen ( eller andre af de "specielle"
typer) ... de tabte sig og mange af pillerne er desuden for små så de sluger
dem hele, det er ikke godt for deres fordøjelse og de får de ikke brugt
deres tænder... Jeg har i samråd med min dyrlæge (der har sagt god for det
foder jeg bruger) skiftet til et andet "billigt" mærke. Der har virkelig
været en forskel. Kattene trives klart bedre på det andet foder og har kun 1
årligt tandrensning, da de nu får dem "børstet" af at tygge på deres piller
igen. Alt dette er sket med min dyrlæges velsignelse... og dyrlægeklinikken
burde vist opkalde deres nye fløj efter mig jeg skæpper godt til deres
pengekasse med alle besøg jeg gør dem, uden mine katte er syge, men får at
få råd og vejledning.

Hilsner Joy

Fra : Eva Schmidt

Dato : 18-08-01 18:12

Hej Joy

Jeg vil gerne give dig en undskyldning for min bemærkning om, at dine katte
ikke var et ordentligt foder værd. Det var ikke pænt og jeg trækker hermed
mine ord tilbage.

Eva