Ville bare spørge om noget :)
Fra : Britta Larsen

Dato : 17-08-01 20:06

Hej NG :)

Jeg ville bare lige høre jeres synspungt på noget....

Jeg boede før på et kolegie hvor man godt måtte have kat, det var oki, så
jeg fik andskaffet mig en sød lille hun killing, problemet var så at vi
skulle flytte derfra fordi jeg ikke længer var i nogen form for udd. så jeg
fandt mig en lejlighed, men hvor jeg ikke måtte have kat, og hvad gør man
så?
Ja man høre jo alle slags folk om de mangler en kat, og telfældig vis kedte
mine svigerforældre nogen der boede på en gård, hvor den så kunne komme ud
og gå, den har det efter signet meget godt, den har lige fået 4
kattekiligner har vi hørt :) og regner med at jeg skal ud og se til den.
Er der noget forkert i at gøre det på den måde?

M.v.h.

Britta Larsen

P.s. den folk der boede på gården blev nød til at flytte, men den eneste kat
de to med var den vi have kommet med, de andre fik lov at blive da der
flyttede andre folk ind på den gård.

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 17-08-01 21:24

"Britta Larsen" <britta@trab.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG :)
..
> Er der noget forkert i at gøre det på den måde?

du har da i al fald fundet en løsning og ikke bare overladt katten til
sig selv .. og det er godt synes jeg .. at jeg aldrig ville lade en
af mine katte havne på en gård er noget helt andet idet jeg mener
bondegårdslivet er ret hårdt for en kat der ikke er vant til det og
fordi den måde der ofte holdes kat på de fleste gårde ligger langt fra
mit temprement.

At de folk du gav katten til tog den med da de flyttede synes jeg er
prisværdigt og taler til deres fordel ... noget andet er at de måske
skulle lade missen kastrere så den ikke får flere killinger som de
skal til at skaffe hjem til .. men det kan du jo snakke med dem om når
du skal ud at besøge missen og så fortæl dem også lige at killingerne
har bedst af at blive hos deres mor til de er mindst 12 uger .. og
foreslå dem at de penge de får ind for killingerne kan de lade gå til
hjælp til dyrelægeregning når missen skal kastreres.

alt i alt synes jeg man kan mærke på din mail at du har overvejet hvad
der skulle ske med din kat .. og det finder jeg yderst ansvarligt ..
at din beslutning blev anderledes end min ville være blevet kan du
ikke gøre for .. og som sagt ud fra det du fortæller om folkene der
har fået din kat har jeg et indtryk af at du ikke har taget en hel
forkert beslutning .. hvis katten trives og har det godt ville det i
al fald være tåbeligt at lave om på det nu ..

MVH Ami

Fra : Britta Larsen

Dato : 17-08-01 22:10

"Anne-Marie Prange Madsen" <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

..

> [...]
> forkert beslutning .. hvis katten trives og har det godt ville det i
> al fald være tåbeligt at lave om på det nu ..

Jeg ved at de vil beholde kattekilingerne fordi der er mange mus på den nye
gård de er flyttet til, og jeg er i gang med at finde et hus, så jeg håber
snart at kunne få mit ynligs dyr igen :) specielt når jeg går meget hjemme,
savner jeg katten, den lagde altid ved mig eller på mit coputter bord, jeg
mente det var en godt sted den kom hen, for den har altid godt kunne lide at
komme ud.
Vi var uheldige at vores naboer ude på kolegiet efterlod en søster til
vores, så vi have ikke rigtigt andet valg end at fodder den også og hygge
med den, men den fandt vi et hjem til over i heddehusende, på sjælland, der
var en familie der lige havde fået ders gamle aflivet, og de ville gerne
have enten den eller vores, men min kæreste ville helt ikke have den kom ud
til en vi kendte....men ved de begge har det meget fint :)

M.v.h.

Britta

Fra : Nina El Falaki

Dato : 18-08-01 00:34

Hej Britta

Du er bestemt en ansvarlig katteejer, og al hæder til dig, at du også påtog
dig ansvaret for og skaffede et nyt hjem til din nabos kat.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats