Skærme
Fijala 3554
IBM G40/blå mørk skærm
Fra : Peter Hansson

Dato : 17-08-01 15:54

Skærmen er meget mørk og blålig/blå. Alt andet fungerer, Jeg har
tjekket/målt kablet.
Det er ikke PC´en da den kører andre skærme fint.

Nogen forslag??

--
Peter Hansson. BA-Jur.
Elstedhøj 40 2. th.

Fra : JYK

Dato : 17-08-01 16:01

Hvis garantien er udløbet og du er lidt fiks på fingrene, findes der nogle
potentiometre du kan stille på inde på printet.

Disse danner udgangspunkt for grundindtillingen. Hvis din skærm er af ældre
dato, kan du med fordel justere på disse, men pas på at du ikke drejer på de
forkerte.

Hvis de er navngivet med fx R, G, B, Bright, Contrast (eller noget i den
retning) er det de rigtige.

I TV-apparater (jeg ved egentlig ikke om det findes på monitorer) kan disse
potmetere være placeret på selve billederøret, i form af nogle cirkulære
plastic-skiver med fx en klat farve på (typisk R=red, G=green og B=blue)

Held og lykke med indstillingerne.

_________________

Jesper Y. Kristiansen
_________________

Fra : Peter Hansson

Dato : 17-08-01 17:59

Har prøvet alle potm. Der er stadig ikke resultat. Jeg kunne forstille mig
at det var en af kredsene på billedrørsprintet.

--
Peter Hansson. BA-Jur.
Elstedhøj 40 2. th.

Fra : JYK

Dato : 17-08-01 18:42

Det er muligt. Jeg er ikke udd. teknikker, kun amatør, så prøv at stil sp. i
dk.teknik.radio og tv.

Jesper Y. Kristiansen