Sonofon HSD, Linux og wvdial
Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 17-08-01 15:29

Jeg har siddet og ville få min sonofon mobil til at gå på
nettet... Jeg har en nokia 6210, datakabel og highspeed på mit
sim-kort. Men jeg kan dæleme ikke få det til at virke... hvis jeg
bruger flg. wvdial.conf:

[Dialer Defaults]
Modem = /dev/ttyS0
Baud = 115200
Init1 = ATZ
Phone = +4540900090
Username = 12345678
Password = xxxxxxx

Så ringer den op, men kommer med flg. fejl:
CONNECT 9600
--> Carrier detected. Waiting for prompt.
Returning not ok!!

Hvis jeg sætter en
Init2 = at+cbst=81,0,1;+chsn=6,0,0,12
så kommer den med treklang... det er den initstring jeg af en bekendt
har fået, og jeg mener at det fint virker fra min palm pilot via
IR...

Hvis der er nogen der kan hjælpe med at få min tlf. på nettet ville
det være skønt. Selvfølgelig helst med highspeed data, men anything
will do.

Jeg køre progeny (debian) med wvdial-1.41

Mvh
Thomas

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : Iznogood

Dato : 21-08-01 11:55

Du skal ringe ind til +4540900098 for at benytte V.120 eller +4540900095
for V.110

Thomas Rasmussen <simpsons@kom.auc.dk> wrote in article
<28pitfmu5e2.fsf@bart.aalk.auc.dk>...

Fra : John H

Dato : 21-08-01 12:32

Du har jo også sat den til at connecte med 115200 bps......

Den siger endda til dig at du skal connecte med 9600!

Prøv lige at sætte Baud=9600 og prøv igen.

Highspeed data betyder ikke at du kan connecte med 115200 bps.

Vh John

Fra : Morten Jensen

Dato : 22-08-01 12:46

Har du et High Speed Data abonnement ved Sonofon..

Ligesom lidt vigtigt ellers kan du ikke...

Morten

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 25-08-01 07:36

Morten> Har du et High Speed Data abonnement ved Sonofon.. Ligesom
Morten> lidt vigtigt ellers kan du ikke...

Ja jeg har data abonnement... Jeg har forsøgt alt med wvdial og jeg
kan bare ikke få det til at du... Også selvom jeg sætter hastigheden
helt ned (9600) og andet der er foreslået her i gruppen, så vil den
ikke lade mig komme på

Men jeg kom til at tænke lidt... jeg mener sonofon køre med chap,
bruger wvdial det som default? Jeg har forsøgt at ændre i
/etc/ppp/chap-secrets, men det gav ikke rigtig nogen anderledes
opførsel

/Thomas