DVD Pan & Scan
Fra : B.Ikkala

Dato : 17-08-01 13:47

Det der ud til at visse distributører (ihvertfald Warner) nu tager
skridtet og tilbyder den nye store masse af amerikanske DVD-købere,
hvad de vil have; nemlig 'P&S only' udgaver af nye film.

Ikke mere pjat og bøvl med 'de der irriterende sorte bjælker' ...

I første omgang er det ihvertfald filmene :

Willy Wonka SE
Cats & Dogs

Håber sandelig ikke tendensen slår igennem til R2 / R4, måske er det
bare en ny udgave af RCE

Hvis ikke så begynder jeg sgu' at købe VHS igen.

Fra : KNL DtP

Dato : 17-08-01 14:05

B.Ikkala <bkkl@fabel.dk> skrev i en

> Ikke mere pjat og bøvl med 'de der irriterende sorte bjælker' ...

Hmmmm - det kunne min mor finde på. Doh!

Jeg så også lige, at Silence of the Lambs bliver udgiver som en
widescreen-udgave og en fullscreen-udgave. Det er bare total synd at
ødelægge en film ved at se den i pan&scan.

På min Unforgiven og Lock Stock and Two Smoking Barrels kan man vælge format
ved at vende discen. Selv om filmene bliver set på et 24" standart TV, så
var widescreen dog at foretrække. Du mister en stor del af den geniale
optagelse ved at vælge pan 'n' scan...

MVH

Kristian
www.24h-le-mans.dk

Fra : Brian Nielsen

Dato : 17-08-01 17:34

"B.Ikkala" <bkkl@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvad de vil have; nemlig 'P&S only' udgaver af nye film.
>
> I første omgang er det ihvertfald filmene :

Ifølge www.dvdfile.com er det kun familiefilm der er ramt (føj iøvrigt Space
Jam til listen),
men det er jo også slemt nok.

Jeg tror ikke konceptet kommer til at slå igennem i R2, da Widescreen TV er
væsentligt mere udbredt i Europa end i USA (sorry, jeg har ikke noget link
til en kilde på hånden)
Derudover er f.eks vi danskere ordentligt opdraget af DR og TV2, så vi ved
godt at sorte bjælker rykker!

/Brian

Fra : Fenris

Dato : 18-08-01 20:02

From "Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> came:

> [...]
>væsentligt mere udbredt i Europa end i USA (sorry, jeg har ikke noget link

Der er sandelig også folk derovre der er begyndt at råbe om om
boykotning, så det bliver næppe andet en familiefilm, og forhåbentligt
kun i en kort periode - senere kendt som DVD formatets mørke middelalder?

--
Thomas Hejl Pilgaard | <mailto:Fenris@DeathsDoor.com>=-=<ICQ#: 23729247>
Kollegievej 7 - 35 | -------------------------------------------------

Fra : B.Ikkala

Dato : 18-08-01 21:23

Fenris <fenris@mail.tele.dk> wrote:

>Der er sandelig også folk derovre der er begyndt at råbe om om
>boykotning, så det bliver næppe andet en familiefilm, og forhåbentligt
>kun i en kort periode - senere kendt som DVD formatets mørke middelalder?

Forhåbentlig ... men spørgsmålet er om de er nok til at gøre indtryk
på selskaberne.

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 19-08-01 12:19

B.Ikkala vreettee in meeseaagjee
<uijtntspa692ohjj9fgvrrvbenpa46dg4k@4ax.com>:

[...]

> Forhåbentlig ... men spørgsmålet er om de er nok til at gøre indtryk
> på selskaberne.

Hvis folk ikke køber produkterne tror jeg det gør et ret stort indtryk på
såvel producenter som distributører.

--
` Med Venlig Hilsen | Regards
` H e n r i k B ø g h

Fra : JSMadsen

Dato : 14-09-01 19:38

Fenris skrev i meddelelsen ...
>Der er sandelig også folk derovre der er begyndt at råbe om om
>boykotning, så det bliver næppe andet en familiefilm, og forhåbentligt
>kun i en kort periode - senere kendt som DVD formatets mørke middelalder?

Lige en lille opdatering: protesterne hjalp!
Wonka kommer i WS lig skulle Cats&Dogs også såfremt jeg husker korrekt.
DVDfile har haft nyheder om det: http://www.dvdfile.com/software/dvd-video/index.html

--
/JONAS
http://www.dvd-basen.dk/ - links til 35.000+ DVD anmeldelser!