Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
CanoScan FS4000US versus Nikon CoolscanIV ~
Fra : Timo Jattu

Dato : 17-08-01 22:35

Hej ! Er der nogen af jer som har erfaringer med ovenstående produkter - Jeg
skal til at købe en af dem men har lidt svært ved at se de store forskelle
på produkterne - så alt hjælp er ønsket !

--
Venligst / Best Regards

Timo Jattu

Scandinavian Diving Import
DK- DENMARK
info@s-d-i.dk
www.s-d-i.dk

Fra : Flemming Thor Hansen

Dato : 17-08-01 17:11

On Fri, 17 Aug 2001 14:35:06 -0700, "Timo Jattu" <Timo@pbk.dk> wrote:

> [...]

Jeg har en CoolScan IV og er utrolig glad for den. Perfekte resultater - kort og
godt.

Flemming Thor Hansen
Fjern "no_spam " fra e-mail adressen ved e-mail svar
http://members.tripod.com/Flemming_Hansen
Billedgalleri på
http://community.webshots.com/user/flemmingthorhansen

Fra : Niels Svendsen

Dato : 17-08-01 23:54

Så ved et tilfælde at der lige er annonceret en ny filmscanner fra Canon.
Se her http://www.steves-digicams.com/diginews.html#fs2720u
Der plejer at være gode tests hos Steve

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 18-08-01 01:29

"Timo Jattu" <Timo@pbk.dk> wrote in message
> [...]
> skal til at købe en af dem men har lidt svært ved at se de store forskelle
> på produkterne - så alt hjælp er ønsket !

Jeg har set reviews på http://www.imaging-resource.com/ og det viser at
canon scanneren er langsom: et fullscan med dust removal koster omkring 10
minutter, og dens autokalibrering er heller ikke hurtig. MEN: optisk ser det
godt ud. Nikon's maskine scanner på ca 2 minutter, men koster det dobbelte.

Lyskilden i canon er et rør, og i nikon's er det lysdioder. Jeg kender ikke
levetiden på rør, og jeg ved ikke om de holder samme farvegengivelse i hele
levetiden.

Nikon bruger firewire interface, som de fleste digitale videokameraer. Canon
klarer sig med USB eller scsi. Det er muligt at det kan redegøre for en del
af hastighedsforskellen ??

-skal man scanne meget eller ligefrem tjene penge på det er det nikon's
scanner jeg vil pege på. Tænk på at en 36 billeders film tager ca 6 timer +
det løse med håndtering.

Bo//