/ Forside / Teknologi / Udvikling / HTML / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
HTML
#NavnPoint
molokyle 11184
Klaudi 5506
bentjuul 3377
severino 2040
smorch 1950
strarup 1525
natmaden 1396
scootergr.. 1320
e.c 1150
10  miritdk 1110
Afslut HTML kode med IE/Netscape
Fra : Dennis


Dato : 17-08-01 11:21

Hejsa.

Jeg ved at IE ikke er så kritisk mht. at man ikke behøver afslutte sin HTML
kode. Dette giver selvfølgelig nogle ulemper mht. dårlig programmering m.v.
men det giver også en fordel i og med, at man kan have ehhmm.. "streaming
HTML". Altså hvor man siger "for $i=0 til 10 do print $i". Denne mulighed
benytter jeg mig af p.t.

Nu står jeg imidlertidig og skal have konverteret min kode til Netscape men
ehh... hvordan gør jeg lige dét? Jeg véd at NS4.x slet ikke kan håndtere at
man ikke afslutter koden men er der en måde at omgåes dette på?

--
Mvh.
Dennis



 
 
Marc Eley (17-08-2001)
Kommentar
Fra : Marc Eley


Dato : 17-08-01 11:23

in article Kd6f7.52$XT1.4227@news.get2net.dk, Dennis at net90@mail.mira.dk
wrote on 17/08/01 12:20 PM:

> Hejsa.
>
> Jeg ved at IE ikke er så kritisk mht. at man ikke behøver afslutte sin HTML
> kode. Dette giver selvfølgelig nogle ulemper mht. dårlig programmering m.v.
> men det giver også en fordel i og med, at man kan have ehhmm.. "streaming
> HTML". Altså hvor man siger "for $i=0 til 10 do print $i". Denne mulighed
> benytter jeg mig af p.t.


Kan du ikke lige forklare hvad du mener med "streaming HTML"? Har aldrig
hørt om det før...



--
/marc eley

http://www.grandissue.com


Dennis (17-08-2001)
Kommentar
Fra : Dennis


Dato : 17-08-01 11:37

> > Jeg ved at IE ikke er så kritisk mht. at man ikke behøver afslutte sin
HTML
> > kode. Dette giver selvfølgelig nogle ulemper mht. dårlig programmering
m.v.
> > men det giver også en fordel i og med, at man kan have ehhmm..
"streaming
> > HTML". Altså hvor man siger "for $i=0 til 10 do print $i". Denne
mulighed
> > benytter jeg mig af p.t.

> Kan du ikke lige forklare hvad du mener med "streaming HTML"? Har aldrig
> hørt om det før...

Hmm.. det er ganske givet også forkert at kalde det "streaming HTML", men
ehh.. altså hvor der bliver ved med at komme noget på HTML siden. Man kunne
f.eks. tælle sekunder op hele tiden eller sådan noget. Vil man kunne lave
det hele i javascript måske? Altså så det er éns på IE og NS?

--
Mvh.
Dennis




ghosT (17-08-2001)
Kommentar
Fra : ghosT


Dato : 17-08-01 12:34

Det lyder unægteligt som noget du skal lave i javascript, gå da for guds
skyld ikke på kompromis med afslutninger af dine tags...Dette er en
lappeløsning.
Husk på at opera heller ikke tolererer ovenstående...
/Lars



"Dennis" <net90@mail.mira.dk> wrote in message
news:HE6f7.56$XT1.4570@news.get2net.dk...
> > > Jeg ved at IE ikke er så kritisk mht. at man ikke behøver afslutte sin
> HTML
> > > kode. Dette giver selvfølgelig nogle ulemper mht. dårlig programmering
> m.v.
> > > men det giver også en fordel i og med, at man kan have ehhmm..
> "streaming
> > > HTML". Altså hvor man siger "for $i=0 til 10 do print $i". Denne
> mulighed
> > > benytter jeg mig af p.t.
>
> > Kan du ikke lige forklare hvad du mener med "streaming HTML"? Har aldrig
> > hørt om det før...
>
> Hmm.. det er ganske givet også forkert at kalde det "streaming HTML", men
> ehh.. altså hvor der bliver ved med at komme noget på HTML siden. Man
kunne
> f.eks. tælle sekunder op hele tiden eller sådan noget. Vil man kunne lave
> det hele i javascript måske? Altså så det er éns på IE og NS?
>
> --
> Mvh.
> Dennis
>
>
>



Peter Brodersen (17-08-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 17-08-01 11:57

On Fri, 17 Aug 2001 12:20:35 +0200, "Dennis" <net90@mail.mira.dk>
wrote:

>Jeg véd at NS4.x slet ikke kan håndtere at
>man ikke afslutter koden men er der en måde at omgåes dette på?

Ja: afslut koden bagefter.

Din beskrivelse er meget, meget vag (du nævner fx ikke engang hvilket
serverside-sprog, du bruger - det lader i hvert fald til at du har et
af sådan ind over), men jeg vil gætte på at du fx har en tabel, hvor
du løbende printer information i, og evt. flush'e (PHP-begreb) dataen
løbende ud. Er det korrekt forstået.

--
- Peter Brodersen

Dennis (17-08-2001)
Kommentar
Fra : Dennis


Dato : 17-08-01 12:47

> Din beskrivelse er meget, meget vag (du nævner fx ikke engang hvilket
> serverside-sprog, du bruger - det lader i hvert fald til at du har et
> af sådan ind over), men jeg vil gætte på at du fx har en tabel, hvor
> du løbende printer information i, og evt. flush'e (PHP-begreb) dataen
> løbende ud. Er det korrekt forstået.

Ja, det er helt korrekt - PHP. Men det er såmen slet ikke så avanceret med
tabeller og så'en - det er bare alm. tekst som bliver tilføjet i én lang
køre.

Mvh.
Dennis



Marc Eley (17-08-2001)
Kommentar
Fra : Marc Eley


Dato : 17-08-01 12:55

in article ev7f7.72$XT1.5048@news.get2net.dk, Dennis at net90@mail.mira.dk
wrote on 17/08/01 1:47 PM:

>> Din beskrivelse er meget, meget vag (du nævner fx ikke engang hvilket
>> serverside-sprog, du bruger - det lader i hvert fald til at du har et
>> af sådan ind over), men jeg vil gætte på at du fx har en tabel, hvor
>> du løbende printer information i, og evt. flush'e (PHP-begreb) dataen
>> løbende ud. Er det korrekt forstået.
>
> Ja, det er helt korrekt - PHP. Men det er såmen slet ikke så avanceret med
> tabeller og så'en - det er bare alm. tekst som bliver tilføjet i én lang
> køre.
>
Undskyld, men hvori ligger problemet med at afslutte dine tags? Hvis du
procceserer filen serverside, bliver filen vel smidt "færdig" tilbage til
klienten??


/marc eley

http://www.grandissue.com


Dennis (17-08-2001)
Kommentar
Fra : Dennis


Dato : 17-08-01 13:16

> > Ja, det er helt korrekt - PHP. Men det er såmen slet ikke så avanceret
med
> > tabeller og så'en - det er bare alm. tekst som bliver tilføjet i én lang
> > køre.

> Undskyld, men hvori ligger problemet med at afslutte dine tags? Hvis du
> procceserer filen serverside, bliver filen vel smidt "færdig" tilbage til
> klienten??

Jeg må ikke afslutte min HTML side, da jeg har brug for at skrive tekst ud
hele tiden til brugeren. Derfor kan jeg ikke afslutte siden. Den eneste
afslutning jeg mangler er </body> og </html> (har ikke tabeller eller
andet).

--
Mvh.
Dennis




Kasper Kyndsberg (17-08-2001)
Kommentar
Fra : Kasper Kyndsberg


Dato : 17-08-01 13:42

"Dennis" <net90@mail.mira.dk> skrev i en meddelelse
news:JV7f7.87$XT1.5287@news.get2net.dk...
> > > Ja, det er helt korrekt - PHP. Men det er såmen slet ikke så avanceret
> med
> > > tabeller og så'en - det er bare alm. tekst som bliver tilføjet i én
lang
> > > køre.
>
> > Undskyld, men hvori ligger problemet med at afslutte dine tags? Hvis du
> > procceserer filen serverside, bliver filen vel smidt "færdig" tilbage
til
> > klienten??
>
> Jeg må ikke afslutte min HTML side, da jeg har brug for at skrive tekst ud
> hele tiden til brugeren. Derfor kan jeg ikke afslutte siden. Den eneste
> afslutning jeg mangler er </body> og </html> (har ikke tabeller eller
> andet).

Ren interesse:

Jeg forstår ikke helt hvad det her drejer sig om. Har du et link til en
side, så jeg evt. kunne se, hvordan det fungerer i praksis?

--
/Kasper
<http://www.kyndsberg.dk/>



Peter Brodersen (17-08-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 17-08-01 13:19

On Fri, 17 Aug 2001 13:47:29 +0200, "Dennis" <net90@mail.mira.dk>
wrote:

>Ja, det er helt korrekt - PHP. Men det er såmen slet ikke så avanceret med
>tabeller og så'en - det er bare alm. tekst som bliver tilføjet i én lang
>køre.

Okay, så burde det ikke være noget problem. Netscape4 renderer såvidt
jeg husker først tabeller, når de er færdigmodtaget.

Du skal bare lade dit PHP-script køre flush(), når der skal sendes
noget tilbage. Praktisk, hvis du skal lave en sjat operationer, der
tager lidt tid, men gerne vil give mellemresultater.

Check fx: http://link.trc.dk/ - her bruger jeg flush() efter at hvert
link er checket, plus til at skrive tekst i input-feltet i øverste,
højre hjørne.

--
- Peter Brodersen

Dennis (17-08-2001)
Kommentar
Fra : Dennis


Dato : 17-08-01 14:10

> Check fx: http://link.trc.dk/ - her bruger jeg flush() efter at hvert
> link er checket, plus til at skrive tekst i input-feltet i øverste,
> højre hjørne.

Jeg ved ikke om vi måske bevæger os over i serverside programmering nu
(xpostet dertil), men jeg har følgende testkode:

<?PHP
for($i=0; ; $i++)
{
echo "<b>.</b>";
sleep(1);
flush();
}
?>

Denne kode virker fint (man ser punktummer hvert sekund) i IE og den nye
Netscape 6, men det virker ikke i NS4. Og det skulle også helst virke i NS4,
da de fleste vel bruger denne endnu (af NS folk).

--
Mvh.
Dennis




Niels Andersen (17-08-2001)
Kommentar
Fra : Niels Andersen


Dato : 17-08-01 14:18

"Dennis" <net90@mail.mira.dk> wrote in message
news:II8f7.114$XT1.5907@news.get2net.dk...
> Denne kode virker fint (man ser punktummer hvert sekund) i IE og den nye
> Netscape 6, men det virker ikke i NS4. Og det skulle også helst virke i
NS4,
> da de fleste vel bruger denne endnu (af NS folk).

Prøv at sætte et linjeskift ind:
echo "<b>.</b>\n";

Det hjalp i hvert fald i en eller anden browser engang jeg legede med det.
:)

Et html-linjeskift (<br>) kan vist også betyde noget.

--
Mvh.

Niels Andersen



Dennis (17-08-2001)
Kommentar
Fra : Dennis


Dato : 17-08-01 14:27

> Prøv at sætte et linjeskift ind:
> echo "<b>.</b>\n";
> Det hjalp i hvert fald i en eller anden browser engang jeg legede med det.
> :)
> Et html-linjeskift (<br>) kan vist også betyde noget.

Det hjælper ikke her ved mig i hvert fald (NS4.7).
Poster kun i serverside fremover (ér det vist det her)

--
Mvh.
Dennis




Peter Brodersen (17-08-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 17-08-01 14:23

On Fri, 17 Aug 2001 15:10:07 +0200, "Dennis" <net90@mail.mira.dk>
wrote:

><?PHP
> for($i=0; ; $i++)
> {
> echo "<b>.</b>";
> sleep(1);
> flush();
> }
>?>

Mere en generel ting, og ikke så vigtigt i dit tilfælde: Normalt
sætter man sin flush() umiddelbart før sin sleep (eller hvilken
funktion, der nu tager tid).

>Denne kode virker fint (man ser punktummer hvert sekund) i IE og den nye
>Netscape 6, men det virker ikke i NS4. Og det skulle også helst virke i NS4,
>da de fleste vel bruger denne endnu (af NS folk).

NN4 vil gerne være sikker på at der ikke skal rettes/skrives meget
mere på den linie, så derfor er der den opførsel. Det hjælpes typisk
af at bruge returns, nye afsnit, <br>, <pre>, punktopstillinger eller
lignende.
--
- Peter Brodersen

Dennis (17-08-2001)
Kommentar
Fra : Dennis


Dato : 17-08-01 14:32

> ><?PHP
> > for($i=0; ; $i++)
> > {
> > echo "<b>.</b>";
> > sleep(1);
> > flush();
> > }
> >?>

> Mere en generel ting, og ikke så vigtigt i dit tilfælde: Normalt
> sætter man sin flush() umiddelbart før sin sleep (eller hvilken
> funktion, der nu tager tid).
>
> >Denne kode virker fint (man ser punktummer hvert sekund) i IE og den nye
> >Netscape 6, men det virker ikke i NS4. Og det skulle også helst virke i
NS4,
> >da de fleste vel bruger denne endnu (af NS folk).
>
> NN4 vil gerne være sikker på at der ikke skal rettes/skrives meget
> mere på den linie, så derfor er der den opførsel. Det hjælpes typisk
> af at bruge returns, nye afsnit, <br>, <pre>, punktopstillinger eller
> lignende.

Jo, men ehh... hvis du kan få det til at virke med NN4 så ehh.. Jeg kan
i hvert fald ikke, lige meget hvad jeg gør.

--
Mvh.
Dennis



Peter Brodersen (17-08-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 17-08-01 14:44

On Fri, 17 Aug 2001 15:32:19 +0200, "Dennis" <net90@mail.mira.dk>
wrote:

>Jo, men ehh... hvis du kan få det til at virke med NN4 så ehh.. Jeg kan
>i hvert fald ikke, lige meget hvad jeg gør.

Måske ikke bare med returns, men prøv evt. med en anden fremstilling.
http://link.trc.dk/ valgte jeg vist netop at bruge
bullet-opstilling, da det virkede i NN4.

--
- Peter Brodersen

Dennis (17-08-2001)
Kommentar
Fra : Dennis


Dato : 17-08-01 14:57

> >Jo, men ehh... hvis du kan få det til at virke med NN4 så ehh.. Jeg
kan
> >i hvert fald ikke, lige meget hvad jeg gør.

> Måske ikke bare med returns, men prøv evt. med en anden fremstilling.
> På http://link.trc.dk/ valgte jeg vist netop at bruge
> bullet-opstilling, da det virkede i NN4.

Ja, det kan jeg se. Hmm.. desværre må der bare ikke komme linieskifts med -
det skal være på én linie det hele.
Har prøvet med <span> osv men ehh.. det skal vist være én hvor der er
linieskift med i (<div>, <center> m.v.)?

--
Mvh.
Dennis



Niels Andersen (17-08-2001)
Kommentar
Fra : Niels Andersen


Dato : 17-08-01 15:01

"Dennis" <net90@mail.mira.dk> wrote in message
news:wo9f7.129$XT1.7055@news.get2net.dk...
> Ja, det kan jeg se. Hmm.. desværre må der bare ikke komme linieskifts
med -
> det skal være på én linie det hele.

Prøv dette:
____

<script type="text/javascript">
document.write('Working');
</script>
<?PHP
for($i=0; $i<10; $i++) {
echo '<script type="text/javascript">
document.write('.');
</script>
';
flush();
sleep(1);
}
?>
<br>
Done!
____

Den idé har i hvert fald gjort nogle flere ting muligt for mig. :)

--
Mvh.

Niels Andersen



Peter Brodersen (17-08-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 17-08-01 15:05

On Fri, 17 Aug 2001 15:56:51 +0200, "Dennis" <net90@mail.mira.dk>
wrote:

>Ja, det kan jeg se. Hmm.. desværre må der bare ikke komme linieskifts med -
>det skal være på én linie det hele.

Overvej evt. at lave et textarea-felt, og så opdatere vha. JavaScript.
Det er hvad jeg gør på min side. Hvis du kigger i koden på min side,
efter den har arbejdet, er det ret tydeligt at se hvad, der sker.

(koden kan dog optimeres lidt; i starten springer jeg unødigt ind og
ud af JavaScript)

--
- Peter Brodersen

Dennis (20-08-2001)
Kommentar
Fra : Dennis


Dato : 20-08-01 09:43

> >Ja, det kan jeg se. Hmm.. desværre må der bare ikke komme linieskifts
med -
> >det skal være på én linie det hele.

> Overvej evt. at lave et textarea-felt, og så opdatere vha. JavaScript.
> Det er hvad jeg gør på min side. Hvis du kigger i koden på min side,
> efter den har arbejdet, er det ret tydeligt at se hvad, der sker.

Et textarea felt er ikke vildt smart i mit tilfælde. Hmm... øv, det ser jo
ik ud til at det er muligt så uden, at man skal have linieskifts med (og det
kan jeg ikke bruge).

--
Mvh.
Dennis




Niels Andersen (20-08-2001)
Kommentar
Fra : Niels Andersen


Dato : 20-08-01 11:12

"Dennis" <net90@mail.mira.dk> wrote in message
news:244g7.33$Zm6.2809@news.get2net.dk...
> Et textarea felt er ikke vildt smart i mit tilfælde. Hmm... øv, det ser jo
> ik ud til at det er muligt så uden, at man skal have linieskifts med (og
det
> kan jeg ikke bruge).

Har du prøvet det javascript jeg foreslog?

Jeg bruger det selv til at skrive fx. "47% Done", og så opdatere tallet i ny
og næ...

--
Mvh.

Niels Andersen



Dennis (20-08-2001)
Kommentar
Fra : Dennis


Dato : 20-08-01 12:06

> > Et textarea felt er ikke vildt smart i mit tilfælde. Hmm... øv, det ser
jo
> > ik ud til at det er muligt så uden, at man skal have linieskifts med (og
> > det kan jeg ikke bruge).

> Har du prøvet det javascript jeg foreslog?
> Jeg bruger det selv til at skrive fx. "47% Done", og så opdatere tallet i
ny
> og næ...

Hmm.. jo, den virker i IE og NS6 men ikke i NS4. Og det måtte meget gerne
kunne virke i netop NS4, da jeg tror at det er dén som de fleste folk har.

--
Mvh.
Dennis



Niels Andersen (20-08-2001)
Kommentar
Fra : Niels Andersen


Dato : 20-08-01 14:26

"Dennis" <net90@mail.mira.dk> wrote in message
news:Ga6g7.74$Zm6.3660@news.get2net.dk...
> Hmm.. jo, den virker i IE og NS6 men ikke i NS4. Og det måtte meget gerne
> kunne virke i netop NS4, da jeg tror at det er dén som de fleste folk har.

*skumle*

Mener HELT bestemt jeg brugte det engang i noget intranet, hvor alle brugte
NS4. Jeg forsker muligvis i det engang, men jeg har altså ikke Netscape i
nærheden nu. :)

--
Mvh.

Niels Andersen



Peter Brodersen (20-08-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 20-08-01 11:25

On Mon, 20 Aug 2001 10:42:47 +0200, "Dennis" <net90@mail.mira.dk>
wrote:

>Et textarea felt er ikke vildt smart i mit tilfælde.

Hæld evt. lidt stylesheet efter det, så ser det i det mindste pænere
ud :)

--
- Peter Brodersen

Jonas Delfs (17-08-2001)
Kommentar
Fra : Jonas Delfs


Dato : 17-08-01 15:55

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev i en meddelelse
news9f7.294$3q.18002@news010.worldonline.dk...

> >Jo, men ehh... hvis du kan få det til at virke med NN4 så ehh.. Jeg
kan
> >i hvert fald ikke, lige meget hvad jeg gør.
>
> Måske ikke bare med returns, men prøv evt. med en anden fremstilling.
> På http://link.trc.dk/ valgte jeg vist netop at bruge
> bullet-opstilling, da det virkede i NN4.

Off-topic: Din lille maskine har det problem at nogen / bliver til // i
urls.

--
Mvh./Best Regards
Jonas Delfs, http://delfs.dk

"hehe ikke set en standart i min kode før, hvad er det for nogle dimser?"



Peter Brodersen (17-08-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 17-08-01 16:20

On Fri, 17 Aug 2001 16:55:05 +0200, "Jonas Delfs"
<jonas@nospam.delfs.dk> wrote:

>Off-topic: Din lille maskine har det problem at nogen / bliver til // i
>urls.

Jeg ved det, og jeg har heller ikke nogen god path-parser til at
sammentrække paths i alle tilfælde (i nogle tilfælde bliver det til fx
"/dokument/../billeder/billede.gif" eller "/./dokument"). Dengang
valgte jeg blot ikke at gøre mere ved det, idet webservere er meget
fleksible i den retning.

Hele den side trænger til lidt omskrivning for at være mere
HTML/HTTP-compliant og allround-fleksibel. Den kan klare nogle
redirects, men den burde også checke på fx nogle META-tags.

--
- Peter Brodersen

Lars (17-08-2001)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 17-08-01 14:47

> <?PHP
> for($i=0; ; $i++)
> {
> echo "<b>.</b>";
> sleep(1);
> flush();
> }
> ?>
>
> Denne kode virker fint (man ser punktummer hvert sekund) i IE og den nye
> Netscape 6, men det virker ikke i NS4. Og det skulle også helst virke i
NS4,
> da de fleste vel bruger denne endnu (af NS folk).

Prøv print("<b>.</b>\n"); i stedet


--
---
Lars
http://wshlman.moons.dk/ - Say goodbye to GameSpy - Free alternative to
Half-Life users!
http://coder.dk/sohofaq.php - Uofficiel Tiscali SOHO FAQ
..: when mailing me, remember, there is no truth in my mail :.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408881
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste