Afslut HTML kode med IE/Netscape
Fra : Dennis

Dato : 17-08-01 11:21

Hejsa.

Jeg ved at IE ikke er så kritisk mht. at man ikke behøver afslutte sin HTML
kode. Dette giver selvfølgelig nogle ulemper mht. dårlig programmering m.v.
men det giver også en fordel i og med, at man kan have ehhmm.. "streaming
HTML". Altså hvor man siger "for $i=0 til 10 do print $i". Denne mulighed
benytter jeg mig af p.t.

Nu står jeg imidlertidig og skal have konverteret min kode til Netscape men
ehh... hvordan gør jeg lige dét? Jeg véd at NS4.x slet ikke kan håndtere at
man ikke afslutter koden men er der en måde at omgåes dette på?

--
Mvh.
Dennis

Fra : Marc Eley

Dato : 17-08-01 11:23

in article Kd6f7.52$XT1.4227@news.get2net.dk, Dennis at net90@mail.mira.dk
wrote on 17/08/01 12:20 PM:

> [...]
> HTML". Altså hvor man siger "for $i=0 til 10 do print $i". Denne mulighed

Kan du ikke lige forklare hvad du mener med "streaming HTML"? Har aldrig
hørt om det før...

--
/marc eley

http://www.grandissue.com

Fra : Dennis

Dato : 17-08-01 11:37

HTML
"streaming

> Kan du ikke lige forklare hvad du mener med "streaming HTML"? Har aldrig
> hørt om det før...

Hmm.. det er ganske givet også forkert at kalde det "streaming HTML", men
ehh.. altså hvor der bliver ved med at komme noget på HTML siden. Man kunne
f.eks. tælle sekunder op hele tiden eller sådan noget. Vil man kunne lave
det hele i javascript måske? Altså så det er éns på IE og NS?

--
Mvh.
Dennis

Fra : ghosT

Dato : 17-08-01 12:34

Det lyder unægteligt som noget du skal lave i javascript, gå da for guds
skyld ikke på kompromis med afslutninger af dine tags...Dette er en
lappeløsning.
Husk på at opera heller ikke tolererer ovenstående...
/Lars

Fra : Peter Brodersen

Dato : 17-08-01 11:57

On Fri, 17 Aug 2001 12:20:35 +0200, "Dennis" <net90@mail.mira.dk>
wrote:

>Jeg véd at NS4.x slet ikke kan håndtere at
>man ikke afslutter koden men er der en måde at omgåes dette på?

Ja: afslut koden bagefter.

Din beskrivelse er meget, meget vag (du nævner fx ikke engang hvilket
serverside-sprog, du bruger - det lader i hvert fald til at du har et
af sådan ind over), men jeg vil gætte på at du fx har en tabel, hvor
du løbende printer information i, og evt. flush'e (PHP-begreb) dataen
løbende ud. Er det korrekt forstået.

--
- Peter Brodersen

Fra : Dennis

Dato : 17-08-01 12:47

> [...]
> af sådan ind over), men jeg vil gætte på at du fx har en tabel, hvor
> du løbende printer information i, og evt. flush'e (PHP-begreb) dataen

Ja, det er helt korrekt - PHP. Men det er såmen slet ikke så avanceret med
tabeller og så'en - det er bare alm. tekst som bliver tilføjet i én lang
køre.

Mvh.
Dennis

Fra : Marc Eley

Dato : 17-08-01 12:55

in article ev7f7.72$XT1.5048@news.get2net.dk, Dennis at net90@mail.mira.dk
wrote on 17/08/01 1:47 PM:

> Ja, det er helt korrekt - PHP. Men det er såmen slet ikke så avanceret med
> tabeller og så'en - det er bare alm. tekst som bliver tilføjet i én lang
> køre.

Undskyld, men hvori ligger problemet med at afslutte dine tags? Hvis du
procceserer filen serverside, bliver filen vel smidt "færdig" tilbage til
klienten??

/marc eley

http://www.grandissue.com

Fra : Dennis

Dato : 17-08-01 13:16

> Undskyld, men hvori ligger problemet med at afslutte dine tags? Hvis du
> procceserer filen serverside, bliver filen vel smidt "færdig" tilbage til
> klienten??

Jeg må ikke afslutte min HTML side, da jeg har brug for at skrive tekst ud
hele tiden til brugeren. Derfor kan jeg ikke afslutte siden. Den eneste
afslutning jeg mangler er </body> og </html> (har ikke tabeller eller
andet).

--
Mvh.
Dennis

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 17-08-01 13:42

"Dennis" <net90@mail.mira.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hele tiden til brugeren. Derfor kan jeg ikke afslutte siden. Den eneste
> afslutning jeg mangler er </body> og </html> (har ikke tabeller eller

Ren interesse:

Jeg forstår ikke helt hvad det her drejer sig om. Har du et link til en
side, så jeg evt. kunne se, hvordan det fungerer i praksis?

--
/Kasper
<http://www.kyndsberg.dk/>

Fra : Peter Brodersen

Dato : 17-08-01 13:19

On Fri, 17 Aug 2001 13:47:29 +0200, "Dennis" <net90@mail.mira.dk>
wrote:

>Ja, det er helt korrekt - PHP. Men det er såmen slet ikke så avanceret med
>tabeller og så'en - det er bare alm. tekst som bliver tilføjet i én lang
>køre.

Okay, så burde det ikke være noget problem. Netscape4 renderer såvidt
jeg husker først tabeller, når de er færdigmodtaget.

Du skal bare lade dit PHP-script køre flush(), når der skal sendes
noget tilbage. Praktisk, hvis du skal lave en sjat operationer, der
tager lidt tid, men gerne vil give mellemresultater.

Check fx: http://link.trc.dk/ - her bruger jeg flush() efter at hvert
link er checket, plus til at skrive tekst i input-feltet i øverste,
højre hjørne.

--
- Peter Brodersen

Fra : Dennis

Dato : 17-08-01 14:10

> Check fx: http://link.trc.dk/ - her bruger jeg flush() efter at hvert
> link er checket, plus til at skrive tekst i input-feltet i øverste,
> højre hjørne.

Jeg ved ikke om vi måske bevæger os over i serverside programmering nu
(xpostet dertil), men jeg har følgende testkode:

<?PHP
for($i=0; ; $i++)
{
echo "<b>.</b>";
sleep(1);
flush();
}
?>

Denne kode virker fint (man ser punktummer hvert sekund) i IE og den nye
Netscape 6, men det virker ikke i NS4. Og det skulle også helst virke i NS4,
da de fleste vel bruger denne endnu (af NS folk).

--
Mvh.
Dennis

Fra : Niels Andersen

Dato : 17-08-01 14:18

> [...]
NS4,
> da de fleste vel bruger denne endnu (af NS folk).

Prøv at sætte et linjeskift ind:
echo "<b>.</b>\n";

Det hjalp i hvert fald i en eller anden browser engang jeg legede med det.
:)

Et html-linjeskift (<br>) kan vist også betyde noget.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Dennis

Dato : 17-08-01 14:27

> [...]
> :)
> Et html-linjeskift (<br>) kan vist også betyde noget.

Det hjælper ikke her ved mig i hvert fald (NS4.7).
Poster kun i serverside fremover (ér det vist det her)

--
Mvh.
Dennis

Fra : Peter Brodersen

Dato : 17-08-01 14:23

On Fri, 17 Aug 2001 15:10:07 +0200, "Dennis" <net90@mail.mira.dk>
wrote:

><?PHP
> for($i=0; ; $i++)
> {
> echo "<b>.</b>";
> sleep(1);
> flush();
> }
>?>

Mere en generel ting, og ikke så vigtigt i dit tilfælde: Normalt
sætter man sin flush() umiddelbart før sin sleep (eller hvilken
funktion, der nu tager tid).

>Denne kode virker fint (man ser punktummer hvert sekund) i IE og den nye
>Netscape 6, men det virker ikke i NS4. Og det skulle også helst virke i NS4,
>da de fleste vel bruger denne endnu (af NS folk).

NN4 vil gerne være sikker på at der ikke skal rettes/skrives meget
mere på den linie, så derfor er der den opførsel. Det hjælpes typisk
af at bruge returns, nye afsnit, <br>, <pre>, punktopstillinger eller
lignende.
--
- Peter Brodersen

Fra : Dennis

Dato : 17-08-01 14:32

> [...]
> mere på den linie, så derfor er der den opførsel. Det hjælpes typisk
> af at bruge returns, nye afsnit, <br>, <pre>, punktopstillinger eller

Jo, men ehh... hvis du kan få det til at virke med NN4 så ehh.. Jeg kan
i hvert fald ikke, lige meget hvad jeg gør.

--
Mvh.
Dennis

Fra : Peter Brodersen

Dato : 17-08-01 14:44

On Fri, 17 Aug 2001 15:32:19 +0200, "Dennis" <net90@mail.mira.dk>
wrote:

>Jo, men ehh... hvis du kan få det til at virke med NN4 så ehh.. Jeg kan
>i hvert fald ikke, lige meget hvad jeg gør.

Måske ikke bare med returns, men prøv evt. med en anden fremstilling.
http://link.trc.dk/ valgte jeg vist netop at bruge
bullet-opstilling, da det virkede i NN4.

--
- Peter Brodersen

Fra : Dennis

Dato : 17-08-01 14:57

> Måske ikke bare med returns, men prøv evt. med en anden fremstilling.
> På http://link.trc.dk/ valgte jeg vist netop at bruge
> bullet-opstilling, da det virkede i NN4.

Ja, det kan jeg se. Hmm.. desværre må der bare ikke komme linieskifts med -
det skal være på én linie det hele.
Har prøvet med <span> osv men ehh.. det skal vist være én hvor der er
linieskift med i (<div>, <center> m.v.)?

--
Mvh.
Dennis

Fra : Niels Andersen

Dato : 17-08-01 15:01

> Ja, det kan jeg se. Hmm.. desværre må der bare ikke komme linieskifts
med -
> det skal være på én linie det hele.

Prøv dette:
____

<script type="text/javascript">
document.write('Working');
</script>
<?PHP
for($i=0; $i<10; $i++) {
echo '<script type="text/javascript">
document.write('.');
</script>
';
flush();
sleep(1);
}
?>
Done!
____

Den idé har i hvert fald gjort nogle flere ting muligt for mig. :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 17-08-01 15:05

On Fri, 17 Aug 2001 15:56:51 +0200, "Dennis" <net90@mail.mira.dk>
wrote:

>Ja, det kan jeg se. Hmm.. desværre må der bare ikke komme linieskifts med -
>det skal være på én linie det hele.

Overvej evt. at lave et textarea-felt, og så opdatere vha. JavaScript.
Det er hvad jeg gør på min side. Hvis du kigger i koden på min side,
efter den har arbejdet, er det ret tydeligt at se hvad, der sker.

(koden kan dog optimeres lidt; i starten springer jeg unødigt ind og
ud af JavaScript)

--
- Peter Brodersen

Fra : Dennis

Dato : 20-08-01 09:43

> Overvej evt. at lave et textarea-felt, og så opdatere vha. JavaScript.
> Det er hvad jeg gør på min side. Hvis du kigger i koden på min side,
> efter den har arbejdet, er det ret tydeligt at se hvad, der sker.

Et textarea felt er ikke vildt smart i mit tilfælde. Hmm... øv, det ser jo
ik ud til at det er muligt så uden, at man skal have linieskifts med (og det
kan jeg ikke bruge).

--
Mvh.
Dennis

Fra : Niels Andersen

Dato : 20-08-01 11:12

> [...]
> ik ud til at det er muligt så uden, at man skal have linieskifts med (og

Har du prøvet det javascript jeg foreslog?

Jeg bruger det selv til at skrive fx. "47% Done", og så opdatere tallet i ny
og næ...

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Dennis

Dato : 20-08-01 12:06

> Har du prøvet det javascript jeg foreslog?
> Jeg bruger det selv til at skrive fx. "47% Done", og så opdatere tallet i
ny
> og næ...

Hmm.. jo, den virker i IE og NS6 men ikke i NS4. Og det måtte meget gerne
kunne virke i netop NS4, da jeg tror at det er dén som de fleste folk har.

--
Mvh.
Dennis

Fra : Niels Andersen

Dato : 20-08-01 14:26

> Hmm.. jo, den virker i IE og NS6 men ikke i NS4. Og det måtte meget gerne
> kunne virke i netop NS4, da jeg tror at det er dén som de fleste folk har.

*skumle*

Mener HELT bestemt jeg brugte det engang i noget intranet, hvor alle brugte
NS4. Jeg forsker muligvis i det engang, men jeg har altså ikke Netscape i
nærheden nu. :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 20-08-01 11:25

On Mon, 20 Aug 2001 10:42:47 +0200, "Dennis" <net90@mail.mira.dk>
wrote:

>Et textarea felt er ikke vildt smart i mit tilfælde.

Hæld evt. lidt stylesheet efter det, så ser det i det mindste pænere
ud :)

--
- Peter Brodersen

Fra : Jonas Delfs

Dato : 17-08-01 15:55

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev i en meddelelse
news9f7.294$3q.18002@news010.worldonline.dk...

> Måske ikke bare med returns, men prøv evt. med en anden fremstilling.
> På http://link.trc.dk/ valgte jeg vist netop at bruge
> bullet-opstilling, da det virkede i NN4.

Off-topic: Din lille maskine har det problem at nogen / bliver til // i
urls.

--
Mvh./Best Regards
Jonas Delfs, http://delfs.dk

"hehe ikke set en standart i min kode før, hvad er det for nogle dimser?"

Fra : Peter Brodersen

Dato : 17-08-01 16:20

On Fri, 17 Aug 2001 16:55:05 +0200, "Jonas Delfs"
<jonas@nospam.delfs.dk> wrote:

>Off-topic: Din lille maskine har det problem at nogen / bliver til // i
>urls.

Jeg ved det, og jeg har heller ikke nogen god path-parser til at
sammentrække paths i alle tilfælde (i nogle tilfælde bliver det til fx
"/dokument/../billeder/billede.gif" eller "/./dokument"). Dengang
valgte jeg blot ikke at gøre mere ved det, idet webservere er meget
fleksible i den retning.

Hele den side trænger til lidt omskrivning for at være mere
HTML/HTTP-compliant og allround-fleksibel. Den kan klare nogle
redirects, men den burde også checke på fx nogle META-tags.

--
- Peter Brodersen

Fra : Lars

Dato : 17-08-01 14:47

> [...]
NS4,
> da de fleste vel bruger denne endnu (af NS folk).

Prøv print("<b>.</b>\n"); i stedet

--
---
Lars