Netexpress og netværk
Fra : Sadat

Dato : 17-08-01 11:13

Davs...

Vi har 2 pc'er i hjemmet og jeg har en TDC Netexpress 1024 / 256 linje med
en SpeedStream 2601 router.

Her på mandag smutter jeg ud og køber en 3Com 10/100 Hub til deling af
internet. Er det nu sikkert at begge pc'er kan kobles på nettet? En bekendt
sagde at man ikke kunne med NetExpress.

Netkortene er forskellige, gør det noget? Og hvilke kabler skal jeg købe til
netkortene, hub'en og router'en?

Skal jeg lave nogle speciele indstillinger på netværket, router'en?

Takker 1000 gange for hjælpen ;)

--
_________________
Sadat ~ No Ones Iller

Fra : PC

Dato : 18-08-01 14:01

Du skal bare bruge almindelige PDS cat 5 kabler til RJ45 imellem alle 3
dele.
Det gør ikke noget at netkortene er forskellige.

PC

Fra : Jes Nielsen

Dato : 19-08-01 00:41

Halløj

2601'eren kører DHCP server, så du skal sætte begge maskiner op til dynamisk
IP.

-
Jes Nielsen

Fra : Sadat

Dato : 19-08-01 11:09

"Jes Nielsen" <jesnielsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Halløj
>
> 2601'eren kører DHCP server, så du skal sætte begge maskiner op til
dynamisk
> IP.

Okay... kan du forklare hvordan jeg gør det, eller er der måske en guide på
nettet jeg kan læse?

Tak for hjælpen

--
_________________
Sadat ~ No Ones Iller

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 19-08-01 14:43

Hej Sadat

"Sadat" <sadat@mail.dk> skrev i en meddelelse news:3b7f9059$0$76930$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> dynamisk
>
> Okay... kan du forklare hvordan jeg gør det, eller er der måske en guide på
> nettet jeg kan læse?

Hvilket OS ?

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Sadat

Dato : 20-08-01 10:53

"Bjarne Duelund" <_X_duelund@danbbs.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket OS ?

WinME

Og jeg vil også gerne høre om Win98 ;)

--
_________________
Sadat ~ No Ones Iller

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 20-08-01 15:14

"Sadat" <sadat@mail.dk> skrev i en meddelelse news:3b80de11$0$354$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> WinME
> Og jeg vil også gerne høre om Win98 ;)

Højreklik på "Andre computere" -> Egenskaber -> vælg "TCP/IP -> [netkort] ->
Egenskaber -> fjern alle opsætninger på fanebladene:
IP Adresse: Marker "Hent automatisk IP adresse"
WINS: Fjern evt. WINS servere, marker "Deaktiver WINS"
Gateway: Fjern evt. gateway
DNS: Fjern værtsnavn og domænenavn, DNS adresser m.m., marker "Dekativer DNS" (det er
vigtigt at evt DNS adresser fjernes, da de ellers vil overrule automatisk tildelte).

Tryk Ok, genstart.

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk