Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Økonomien i print fra inkjet
Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 17-08-01 11:54

Hej allesammen,

Jeg ville høre om der er nogen der gider øse af deres erfaring omkring
økonomien i at printe fotos derhjemme på inkjet. Jeg kan tænke mig at det
er svært at holde styr på hvor meget man har printet på en blækpatron, især
fordi de ikke skiftes samtidig, men måske er der alligevel nogen der har en
ide.

--
Hilsen
Kenneth

Fra : Pia

Dato : 17-08-01 10:55

jeg har ikke tallene liggende mere, men jeg mener jeg engang regnede mig
frem til ca. halv pris i forhold til fotohandleren, med originalt fotopapir
og blæk. Og jeg har ikke separate farvepatroner på min Epson 1200.

Til gengæld leger man måske mere, og skal regne med test- og fejlprint
indtil man har fået kalibreret ordentligt, eller hvis det er så længe siden
man ikke kan huske hvordan man gjorde

Det er jo lidt fristende sådan at checke, hvordan ens billeder ser ud i
A3....

:Pia

Fra : Dragon

Dato : 19-08-01 19:42

> økonomien i at printe fotos derhjemme på inkjet. Jeg kan tænke mig at det

Hej Kenneth,

jeg har en HP Photosmart P1000 med én enkelt farvepatron. Printeren gætter
på hvor meget blæk der er tilbage procentvist og så vidt jeg kan regne mig
frem til koster det mindst 10-15 kr i blæk pr. fuldt A4 foto plus 3-6 kroner
pr ark fotopapir.

Med refillblæk - fås til bl.a. Hp, Canon og Lexmark men ikke de nye Epson -
kommer man ned under 2,50 pr fuld A4 i blæk. Jeg kan ikke huske mine
udregninger, men det kommer tæt på de nævnte priser.

--
Kasper