Tilde er her ikke mere :-(
Fra : Fie

Dato : 17-08-01 08:39

Kære Gruppe

Først og fremmest - tusind tak for alle jeres søde og medfølende indlæg om
min sidste hårde tid med Tilde.
Tilde blev aflivet i onsdags. Hele dagen havde hun ligget inde i bogreolen
og kom slet ikke ud, Tulle kunne mærke at der skulle ske noget og var
utrolig pylret hele dagen. Men vi kom da ned til Raiku, og hun var utrolig
sød og medfølende. Jeg havde forberedt mig på, at det ville blive hårdt, men
havde aldrig troet at det ville være så svært Lille Tilde lå og var
meget tapper og vi stod og kunne slet ikke holde tårene tilbage, selvom jeg
havde lovet mig selv at være rolig for Tildes skyld. Hendes hjerte var så
stærkt og der gik lang tid, før hun sov ind.
Tulle mødte os med stor forundring da vi kom hjem, fordi vi ikke havde
hendes søster med hjem, og hun har lige siden været ekstremt opmærksom på,
hvor vi er og følger os lige i hælene, når vi rejser os og går rundt. Hun
snakker meget og jeg bilder mig ind, at hun kalder på Tilde......puha, det
er ikke nemt!
Jeg savner min lille Tilde så utrolig meget, hendes helt specielle stemme og
de store smukke øjne og den silkebløde pels. Jeg håber så meget, at jeg har
gjort det rigtige og at hun har det bedre nu og ikke hader mig for min
beslutning.

Jeg har postet et ældre billede af min Tilde i dk.binaer.

Jeg kommer stadig iaften til katte-mødet, og håber at I vil være klar med
støtte og kleenex

Fie & Tulle

Fra : Kirstine

Dato : 17-08-01 09:13

Kære Fie

Jeg føler med dig...masser af trøsteknus, potedask og spind herfra!

Tabasco, Julius og Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Maria Fabæch

Dato : 17-08-01 09:16

Kære Fie (og Tulle)

Knuser og spinden kommer herfra - jeg kan desværre ikke komme og trøste i
aften...

KH

--
Maria og Kattene
http://www.fabaech.dk

Fra : Trine

Dato : 17-08-01 09:36

Åh kære Fie

Hvor jeg dog føler med dig!! Puha det er ikke sjovt, men jeg er overbevist
om at du har gjort det rigtige.....og at Thilde i sit stille sind takker dig
et dejligt sted "deroppe".....

Sidder med tårer i øjnene og sender dig tonsvis af kleenex og trøstekram....

Knus
Trine

Fra : Helle Andersen

Dato : 17-08-01 10:37

Hej Fie

Jeg føler med dig, og jeg tror du gjorde det rigtige
for jer allesammen.

Jeg glæder mig til at se dig i aften og her står 3
søde små killinger parat til at trøste dig - og intet
er mere livsbekræftende. Jeg er helt sikker på, at
de kan få dig til at smile igen.

--
Hilsen Helle
http://home19.inet.tele.dk/kat/

Fra : Fie

Dato : 17-08-01 11:20

Tak for alle trøsteordene Jeg har lige været nede og købe mig fattig i
legetøj til Tulle, fordi hun virkede så trist og "hænget". Lige nu er hun
igang med at udforske en "cat circle", som er et lille hit

Helle, jeg glæder mig et lille barn til at se de 3 vidundere! Men du må
hellere advare dem : der kommer en katte-kærligheds-hungrende-pige på besøg!

Katte-knus-hilsner
Fie

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 17-08-01 11:56

Hej Fie og Tulle

Trøsteknus og nus herfra til jer

Hilsen
Joan, Neo & Dixie

Fra : Heidi Høegh

Dato : 17-08-01 12:21

Hej Fie

Har fulgt med på sidelinjen, og jeg er ked af at det skulle ende sådan, men
jeg er ikke i tvivl om at du har gjort det rigtige.
Jeg håber det kommer til at gå jer godt fremover, og jeg er sikker på at
Tilde ikke er sur på dig, hun har det helt sikkert godt der hvor hun er nu.

Masser af tanker herfra
Heidi Høegh

Fra : Eva Schmidt

Dato : 17-08-01 14:33

Hej Fie.

Jeg vil også udtrykke min dybeste medfølelse med dig. Det er så utroligt
svært, at få en kat aflivet. Jeg prøvede det selv for snart 7 år siden, det
var simpelthen frygteligt, men han var syg og der var ingen mulighed for
operation og helbredelse.
Jeg er helt sikker på, at I valgte det rette for Tilde og det må være en
lille trøst, selvom det gør forbandet ondt inden i.

Mange hilsener fra Eva

PS. Jeg kommer til kattetræf i aften.

Fra : Birgitte

Dato : 17-08-01 22:38

Hej Fie
Min dybeste medføelse, men jeg er ret sikker på, at du valgte rigtig.
Her er lige et par kloge ord, som dog er nedskrevet på engelsk, håber du
forstår :

They say memories are golden
Well maybe that is true.
We never wanted memories,
We only wanted you.

A million times We needed you,
A million times We cried.
If love alone could have saved you
You never would have died.

In life We loved you dearly,
In death We love you still.
In our heart you hold a place
No one could ever fill.

If tears could build a stairway
And heart of ace make a lane,
We'd walk the path to heaven
And bring you back again.

Mange miauuer fra Birgitte
DK. True Trust
www.truetrust.dk
sten@truetrust.dk

---

Fra : Kate

Dato : 19-08-01 18:44

Hej Fie,

Den beslutning er altid svær. Jeg var også i tvivl efter jeg havde fået
aflivet Oliwer, var det nu rigtigt, fejlede han nu det som dyrlægen sagde,
kunne vi ha' gjort mere, osv. osv. men dybest nede ved jeg det var den
rigtige beslutning.

Jeg forstår udmærket godt at du har det skidt, men senere når du er lidt
ovenpå tror jeg at du vil kunne trøste dig med at du prøvede at hjælpe
Tilde.

Jeg mærkede også en forskel lige da Oliwer var død, men jeg tror faktisk at
specielt sofie kunne mærke at jeg var ked af det. Senere ændrede Johan og
Sofies indbyrdes forhold sig. Nu 4 måneder senere kan jeg se at deres
forhold er genetableret og roen er kommet på dem.

Jeg tror at Tulle reagerer mere på at du er ked af det end egentligt at
Tilde ikke er der mere, specielt hvis de ikke havde noget særligt forhold
til hinanden.

Trøstekram også herfra, Kate

Fjern noget fra adressen ved direkte mail.

Fra : "Trine Stubbe Teglbj~

Dato : 20-08-01 21:08

In article <ZT3f7.3192$rg1.68741@news000.worldonline.dk>, "Fie"
<fiehein@hotmail.com> wrote:

      Hej Fie :)

> [...]
> stemme og de store smukke øjne og den silkebløde pels. Jeg håber så
> meget, at jeg har gjort det rigtige og at hun har det bedre nu og ikke

   Hader? Sikke noget - efter alle din beskrivelse af hvordan Tilde har
haft det så tror jeg på at du har gjort det rigtige for hende. *Kram*

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Fie

Dato : 20-08-01 21:17

> Hader? Sikke noget - efter alle din beskrivelse af hvordan Tilde har
> haft det så tror jeg på at du har gjort det rigtige for hende. *Kram*

Hej Trine

Først og fremmest velkommen tilbage efter ferien Der må have været
læsestof her i gruppen til de første mange timer

Tak for krammet! Tilde er så absolut savnet i det lille hjem, men jo mere
man får det afstand, jo mere kan jeg se at vi gjorde det rigtige.

Jeg har idag været ude på Inges Kattehjem for at finde en legekammerat til
Tulle, som absolut ikke tager Tildes fravær på den bedste måde! Diverse
potteplanter er blevet gravet op, hun er ved at blive hæs af at MIAUWE efter
os 23 timer i døgnet, og hendes kæle-behov er ud over alle proportioner, så
det er ved at være TID!
Desværre var der ikke bid hos Inges, men på onsdag prøver jeg igen samt hos
Kattens Værn *krydser fingre*

Hilsen
Fie

Fra : "Trine Stubbe Teglbj~

Dato : 20-08-01 22:31

In article <egeg7.6192$3q.230311@news010.worldonline.dk>, "Fie"
<fiehein@hotmail.com> wrote:

   Hej Fie :)

> Tak for krammet!

   Du lød som om du havde brug for det

> [...]
> MIAUWE efter os 23 timer i døgnet, og hendes kæle-behov er ud over alle
> proportioner, så det er ved at være TID!

   Jeg kender desværre ikke lige en kat der mangler ejer i den alder du
snakker om - men mon ikke du kan finde en inden året går til ende? Der er
vist temmeligt mange "herreløse" katte i omløb for tiden :/

> Desværre var der ikke bid hos Inges, men på onsdag prøver jeg igen samt
> hos Kattens Værn *krydser fingre*

   Jeg skal nok krydse fingre sammen med dig

Fra : Silverflame

Dato : 21-08-01 18:25

Hej Fie.
Det gør mig ondt, men her lidt som jeg tror kan hjælpe dig lidt i sådan en
svær og helt uoverskuelig situation...
http://www.naughtynature.dk/regnbuebroen.htm

Venlig hilsen os alle...

Fra : Gitte J.L

Dato : 21-08-01 21:34

Trøstende tanker og spinbrum herfra. Trist at det skulle gå sådan, men jeg er
helt sikker på at du valgte rigtigt.
Knus fra pelstigrene og mig
Gitte