Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Så kom den ... Canon G2
Fra : Martin Koch

Dato : 17-08-01 07:22

Med 4 mio. pixels ... dejligt ... læs omfattende test på :
http://www.dpreview.com/reviews/canong2/

Mvh,
Martin Koch
FotoKritik.dk

Fra : Pia

Dato : 17-08-01 07:58

jeg studser lige over det med automatisk fokusområde - kan man ikke på G1
låse fokus som på andre kameraer og derefter pege på noget andet og skyde?

:Pia

Fra : Martin Koch

Dato : 17-08-01 10:31

On Fri, 17 Aug 2001 08:58:01 +0200, "Pia" <cantering@yahoo.com> wrote:

>jeg studser lige over det med automatisk fokusområde - kan man ikke på G1
>låse fokus som på andre kameraer og derefter pege på noget andet og skyde?

Jo da.

Mvh,
Martin Koch
FotoKritik.dk

Fra : Pia

Dato : 17-08-01 10:45

hvor hurtigt falder prisen mon så på G1.... Nu hvor jeg har besluttet at
reparere det analoge, skal jeg kun bruge noget til kunder (websites) og
kærestens ferieskud. Så der er ikke brug for de ekstra pixels eller manuelt
fokus.

Det ville da være dejligt at kunne få ekstra mem og batteri med i købet...

Synd at G2 ikke har bedre viewfinder eller hvad det nu hedder.

:Pia

Fra : Martin Koch

Dato : 17-08-01 11:31

On Fri, 17 Aug 2001 11:44:30 +0200, "Pia" <cantering@yahoo.com> wrote:

> [...]
>kærestens ferieskud. Så der er ikke brug for de ekstra pixels eller manuelt

Der må jeg melde pas. Den billigste pris herhjemme er lige under kr.
7.800,- - men mon ikke med introduktionen af G2 at det falder hurtigt

I Tyskland er det vist en smule billigere.
Manuel fokus er der også på G1. Det bruger jeg nu næsten kun i
forbindelse med Makro fotos.

>Det ville da være dejligt at kunne få ekstra mem og batteri med i købet...

CF-kort er efterhånden RET billige. Du kan få 128 Mb kort for omkring
kr. 700,- (32 Mb kort for under 200,-) - så det ser jeg ikke som en
'udfordring'.
Batteriet på G1 er så godt at det kan skyde lige knapt 200 billeder
MED displayet tændt før opladning er nødvendig. Jeg har endnu ikke
været ude for at det har været et problem og kunne ikke finde på at
købe et nyt batteri.

>Synd at G2 ikke har bedre viewfinder eller hvad det nu hedder.

Det er der sjovt nok mange der 'klager' over ... men det viser sig
alligevel at folk stort set aldrig bruger viewfinder alligevel da LCD
displayet er så godt, samtidig med at du kan se hvad der er reelt
kommer på billedet. Udover det kan det jo drejes i hvilken retning du
ønsker, hvorfor du f.eks. kan tage billeder henover hovedet på folk og
se hvad du skyder

Mvh,
Martin Koch
FotoKritik.dk

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 17-08-01 08:34

"Martin Koch" <martin@koch.dk> skrev i en meddelelse
> Med 4 mio. pixels ... dejligt ... læs omfattende test på :
> http://www.dpreview.com/reviews/canong2/

Jeg har lige sammenlignet den med Nikon Coolpix 995

Og umiddelbart ser 995'eren bedre ud lige bortset fra opløsning.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
http://www.disky-design.dk/fish

Fra : Martin Koch

Dato : 17-08-01 10:31

On Fri, 17 Aug 2001 09:34:25 +0200, "Soren 'Disky' Reinke"
<disky@disky-design.ihsyd.dk> wrote:

>"Martin Koch" <martin@koch.dk> skrev i en meddelelse
>
>Jeg har lige sammenlignet den med Nikon Coolpix 995
>
>Og umiddelbart ser 995'eren bedre ud lige bortset fra opløsning.

Egentlig underligt da G2'eren er en bedre udgave af G1 som allerede
der var bedre i test med 995

/Martin

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 17-08-01 11:42

opløsning.

> Egentlig underligt da G2'eren er en bedre udgave af G1 som
allerede
> der var bedre i test med 995

Det er vist din personlig mening.

990'eren f.eks. blev f.eks. vinder i Ingeniørens test.
De tyske pc blade, som er noget mere grundige end de danske
syntes også 990 var bedre.

Og 995'eren er endnu bedre end 990'eren.

Fra : Pia

Dato : 28-08-01 16:42

hvor kan man egentlig se, hvornår man kan KØBE den?! Kan ikke finde den hos
forhandlere eller prisindex

:Pia

Fra : Ole Lønborg

Dato : 28-08-01 17:43

Pia wrote:

> hvor kan man egentlig se, hvornår man kan KØBE den?! Kan ikke finde den hos
> forhandlere eller prisindex

Jeg mener at Kamerahuset sagde at de ville få den om 2 - 3 uger.

/Ole Lønborg

Fra : Niels Svendsen

Dato : 28-08-01 21:14

Kære Pia
Kik også efter Minolta dim 7,
Det lyder/og ser helt rigtigt ud (noget dyrere men flere pix at lege med)
Se billeder hos Steve
http://www.steves-digicams.com/
Findes hos www.edbpriser.dk

--