Spinde?
Fra : Praxis©

Dato : 16-08-01 23:11

Jeg har 3 killinger i huset nu. LilleMyr som er født her, og som har været i
hænder hverdag siden fødslen. Signe som flyttede ind i lørdags, som oxo er
vokset op med kæl og megen menneske kontakt. Og så Mikkel som flyttede ind
for 14 dage siden. Han er opvokset i stalden på en kvæggård, og har ikke
haft den helt store kontakt med mennesker.
De er alle fra starten af maj måned og derfor jævnaldrende.
Men både Mikkel og Signe spinder som en fiskekutter bare jeg kigger på dem,
og de bliver helt saglige når jeg kæler og nusser med dem. Omend Mikkel ikke
gider for længe af gangen, og han ligger helst ikke på skødet eller i arm.
Men LilleMyr, han har endnu ikke sagt det mindste lille spind. Han er kælen
nok. Og er ret forkælet og nysgerrig.
Er der nogen katte der bare ikke kan spinde??
Eller bruger Signe og Mikkel det at spinde lidt til at skabe tryghed, fordi
de er lidt usikre?
Mon LilleMyr kommer til at spinde en dag?

--
Venlig hilsen
Pernille Lauridsen

Må Gud bevare mig i stille vand, i stormfuldt klarer jeg mig selv.
(Spansk ordsprog)
http://www.praxis_humor.subnet.dk
http://www.praxis_dyr.subnet.dk

Fra : Blue & White

Dato : 16-08-01 23:34

Der findes katte, som ikke spinder, så det kan høres. Men hvis man prøver at lægge en hånd på brystkassen (kattens, altså) eller halsen, kan man ofte mærke, at det vibrerer.
Der er ingen, der ved det med sikkerhed, men det kan tænkes, at de "ikke-spindende" katte bare spinder i en tonehøjde mennesker ikke kan høre - eller bare meget svagt.
Hilsen, Niels Peter
Blue & White Russian Blues
www.bluewhite.dk

Fra : Kirstine

Dato : 17-08-01 09:09

In article <9lhge2$1eca$1@news.cybercity.dk>, peng@city.dk says...

> Er der nogen katte der bare ikke kan spinde??

Jeg tror, at der findes katte, der bare ikke kan finde ud af at spinde.
Vores Julius lyder som en gammel dieselbil, når han går i gang med at
spinde. Tabasco derimod spinder ikke - han pruster. Det er næsten ikke
til at høre, hvis man ikke lægger sit øre mod hans mave...til gengæld er
vi ikke i tvivl om, at han nyder at blive nusset, for han savler, ruller
med øjnene og tigger om mere! *GG*

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Helle Andersen

Dato : 17-08-01 10:41

"Praxis©" <peng@city.dk> skrev i en meddelelse news:9lhge2$1eca$1@news.cybercity.dk...

> Er der nogen katte der bare ikke kan spinde??

Min hunkat, Tia, kan sagtens spinde, og hun kan
spinde meget højt, men hun gør det bare aldrig.
Hun har det fint og er meget kælen og når hun
bliver nusset er der ingen tvivl om, at hun nyder det
- men spinde, har hun aldrig villet. De første 7 år
jeg havde hende, tror jeg at jeg hørte hende
spinde ca. 10 gange i alt, men får ca. 1 år siden
begyndte hun at spinde meget oftere og nu gør
hun det regelmæssigt. Ikke så meget som de
andre, men rimelig ofte.

--
Hilsen Helle
http://home19.inet.tele.dk/kat/