Netscape 4x og width
Fra : Jakob Kirkegaard

Dato : 16-08-01 21:00

Hvorfor går følgende <div> ikke helt ud til kanten i Netscape 4x?
Virker fint i andre browser. Jeg er klar over Netscapes mangler i
forbindelse med css2, men synes ikke at kunne finde noget om at den
HELLER IKKE fatter procentangivelser i forbindelse med width.
Er der et workaround?

#test {
position: absolute; left: 0px; top: 0px; width: 100%;
}

--
mvh Jakob Kirkegaard

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-08-01 21:49

Thu, 16 Aug 2001 21:59:33 +0200, skrev Jakob Kirkegaard
<jkir00@kom.auc.dk>:

>Hvorfor går følgende <div> ikke helt ud til kanten i Netscape 4x?

Du kan ikke med css lave det, så det virker i Netscape.

Det nærmeste, du kan komme, mig bekendt, er på nedenstående måde:

#test {
position: absolute; left: 0px; top: 0px; width: 100%;
background-color: yellow; border: 0.1px solid yellow
}
</head><body marginwidth="0" marginheight="0">

marginwidth/height går så ud over hele siden og der skal sættes
en border på div for Netscapes skyld.

Jeg har lavet den gul, for at det så er nemmere at se, men det
kan jo bare være samme farve som baggrunden.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Rettelse kan hentes på http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/oefix.exe

Fra : Jakob Kirkegaard

Dato : 17-08-01 07:56

Knud Gert Ellentoft wrote:

> [...]
>
> Det nærmeste, du kan komme, mig bekendt, er på nedenstående måde:
> marginwidth/height går så ud over hele siden og der skal sættes

Jeg forsøgte mig også med at lave en border for at fylde den ud (var
dog udeladt i mit eksempel som jeg postede). Problemet er dog ikke løst
hermed.
Selvom jeg laver en border, er der stadig et stykke svarende til ca.
10% i højre side af skærmen som ikke dækkes af div boksen.

--
mvh Jakob Kirkegaard

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-08-01 21:50

Fri, 17 Aug 2001 08:56:10 +0200, skrev Jakob Kirkegaard
<jkir00@kom.auc.dk>:

>Selvom jeg laver en border, er der stadig et stykke svarende til ca.
>10% i højre side af skærmen som ikke dækkes af div boksen.

I know - jeg skrev også

Du kan få den til at fylde mere i Netscape 4, ved at sætte width
større end 100 %, men det vil så gøre, at der kommer vertikal
scrol i andre browsere.

Netscape vil også altid sætte plads af til scroll.

med venlig hilsen
Knud

Fra : Marc Eley

Dato : 17-08-01 10:05

in article h9conts855j1m1r3dap8hmc1t5pbt84crl@news.tele.dk, Knud Gert
Ellentoft at knudgert@mail.tele.dk wrote on 16/08/01 10:49 PM:

> [...]
> #test {
> position: absolute; left: 0px; top: 0px; width: 100%;

> background-color: yellow; border: 0.1px solid yellow

Hvorfor 0.1px?. Det giver da ingen mening?

--
/marc eley

http://www.grandissue.com

Fra : Claus Pryds

Dato : 17-08-01 12:10

"Marc Eley" <eley@eisenstein.dk> wrote in message
[snip]
> Hvorfor 0.1px?. Det giver da ingen mening?

Fordi NN mindre end version 6 forstår ikke height på elementer og layers,
hvis man giver den en tynd border på f.eks 0.1 px fylder NN elementet ud med
farve også i den ønskede height.

--
MVH
Claus Pryds

Fra : J.C. Voss

Dato : 16-08-01 22:00

Jakob Kirkegaard <jkir00@kom.auc.dk> wrote:

> Er der et workaround?

Prøv at kig her:
<http://css.nu/pointers/bugs.html>

--
Jonas @ 11°56° ------------------------------
'Det var mig der inspirerede | Remember Occam's razor? |

Fra : Marc Eley

Dato : 17-08-01 10:22

in article 9lh8qh$qgb$1@sunsite.dk, Jakob Kirkegaard at jkir00@kom.auc.dk
wrote on 16/08/01 9:59 PM:

> [...]
> Er der et workaround?
>
> #test {
> position: absolute; left: 0px; top: 0px; width: 100%;

Prøv at kigge på denne side, det kan være du kan finde noget du kan bruge:

http://www.thenoodleincident.com/tutorials/box_lesson/index.html

(især nummer to link fra toppen)

--
/marc eley