Skift fra TDC til Telmore (nummer portabil~
Fra : Anders H. Andersen

Dato : 16-08-01 19:46

Hej
Jeg prøver på at skifte fra TDC til Telmor og beholde mit telefon
nummer.

Det gik meget godt indtil TDC lukkede mit Abon. før jeg havde fået et
nyt simkort fra Telmore.

Nu er det ved at to uger siden
(overraskende nok har jeg kunnet klare mig uden mobil i 2 uger)

Er det lykkes for nogen at skifte fra TDC til et andet selskab og
beholde det gamle nummer?

mvh
Anders

Fra : John K

Dato : 16-08-01 19:56

> [...]
> nyt simkort fra Telmore.
>
> Nu er det ved at to uger siden
> (overraskende nok har jeg kunnet klare mig uden mobil i 2 uger)

Jeg står lidt i samme situation som dig. Jeg skifter godt nok fra Sonofon
til Telmore, men jeg har endnu ikke modtaget mit SIM-kort fra Telmore.

Da jeg ringede til Telmore fik jeg at vide, at hvis SIM-kortet ikke var nået
frem til mig mandag, ville de ringe til Sonofon og bede dem genåbne mit
abonnement.

Men det er da træls at det ikke fungerer fra starten.

Mvh

John K

Fra : Morten Thomsen

Dato : 16-08-01 21:48

"Anders H. Andersen" wrote:

> [...]
> nyt simkort fra Telmore.
>
> Nu er det ved at to uger siden
> (overraskende nok har jeg kunnet klare mig uden mobil i 2 uger)

Jeg synes det er pudsigt at der er så mange som ikke har fået deres
simkort til tiden. Jeg skifter fra sonofon til Telmore d. 26. og jeg
modtog mit simkort her i slutningen af sidste uge. Nu går jeg bare og
venter på at dagen skal oprinde...

Mvh
Morten Thomsen

This Message was sent from Morten Kargaard Thomsen
Come visit me @ http://www.thomsenweb.dk
Why is Australian beer served cold? So you can tell it from urine...

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 16-08-01 22:42

Hej

Anders H. Andersen <aha@_Remove_this_ worldonline.dk> wrote:

>Det gik meget godt indtil TDC lukkede mit Abon. før jeg havde fået et
>nyt simkort fra Telmore.
>Er det lykkes for nogen at skifte fra TDC til et andet selskab og
>beholde det gamle nummer?

Ja. - Jeg har netop flyttet 2 numre fra TDC Duét, og til Telmore, og det
forløb stort set problemfrit, jeg var kun uden telefoner i ca. 7 timer.

Prøv at ringe til Telmore (70218700) og _ikke_ til deres kundeservice
(70218900) ved henvendelse på førstnævnte nummer plejer der at ske noget
i en fart.

Mere generelt kan man nok sige at der tilsyneladende hersker rimeligt
kaos omkring nummerportabilitet, og hvis ikke selskaberne kan (vil?)
finde ud af det, er det måske på tide at Telestyrelsen udstikker en
procedure for hvordan det skal foregå. Vurderet ud fra de 'rygter' der
svirrer, ser det ud til at det er TDC der er skurken, de kan angivelig
ikke nå at følge med. - Så der må jo være godt gang i flytteriet .....

--
M.v.h. Ole®

Fra : Palle Preben-Hansen,~

Dato : 17-08-01 15:59

Anders H. Andersen <aha@_Remove_this_ worldonline.dk> wrote in message
-snip
> Er det lykkes for nogen at skifte fra TDC til et andet selskab og
> beholde det gamle nummer?

Jeg har lige skiftet fra TDC til Telmore. Jeg fik mit Telmore SIM-kort 2
uger før det skulle bruges. Skiftet skete dog først en dag efter den
adviserede. Jeg havde nyt og gammelt SIM-kort i hver sin telefon og var uden
mobil et par timer. Først da jeg slukkede og tændte den nye loggede den på
nettet. Jeg havde ellers manuelt valgt netværk nogle gange i den tro at det
kunne få den til at logge på nettet.

Min nummerflytning gik rimeligt, det er vel næppe Telmore's skyld at TDC
ikke skiftede til tiden eller at det tager et par timer at 'opdatere
centralerne'.

Mvh. Palle.