Kender i det?
Fra : Nina

Dato : 16-08-01 17:35

Hej alle

Normalt er der ro og harmoni i katte-flokken herhjemme, men i dag har altså
været anderledes.
Lige fra i morges er der ca en gang hver anden time en eller anden der får
hevet et eller andet på gulvet med et kæmpe raballer. Resultatet er at alle
misserne farer afsted til hvert deres hjørne, for at vende tøvende tilbage
og GLO! Hva' søren var det...? Når alle har fundet ud af hvad det var der
lavede larmen, fortsætter de med dagens gøremål...... indtil et par timer
efter, så er den gal igen. En anden får væltet et eller andet, og så starter
det hele forfra.
Jeg behøver ikke at forklare mit måbende ansigt! "Hey, stop ....
der....det.... hey ...rolig nu, den jakke er faldet på gulvet 100 gange
før, uden nogen gad så meget som at rokke på ørene... hey HOLT!"

Kender i der har flere katte de dage? eller er det bare mine missere der har
sådan en dag lige pludselig?
Sidder og tænkter: "hvorfor lige netop i dag?" "Hvad er anderledes end alle
de andre dage?"
"Er misserne mere vovede i dag?" "Kan de mærke at det bliver tordenvejr, og
er mere på dupperne?".....
.... underlig dag, gad at vide hvad morgendagen byder på!
--
Hilsen Nina
DK. Tender Tribes

Fra : Katrine

Dato : 16-08-01 18:31

Hej Nina

I dag har Josefine i en periode været fuldstændig umulig. Kradset klør i
sofaen, overfaldet alt lige fra sko til min T-shirt, vel og mærke da jeg
havde den på. Blip har i perioder været rastløs og gået rund og miavet
mere end normalt.

Jeg tror det er vejret. Her har det trukket op til torden et par gange
uden at vi rigtig har fået forløsning. Sidste gang det tordnet var Blip
meget urolig - da det så var overstået blev han rolig igen.

Det kan også være fordi jeg er påvirket af vejret - når det trækker op
til torden, bliver jeg helt elektrisk/hysterisk, muligvis er det det som
misserne reagere på.

Bare min teori.
Hilsen
Katrine, Blip - miaaaaav, og Josefine, som er blevet lidt træt.

http://www.kandu.dk/

Fra : Blue & White

Dato : 16-08-01 19:50

Jeg troede, det altid var sådan? Vil det virkelig sige, der er nogen af Jer, hvor det kun er en gang imellem?
--
Venlig hilsen, Niels Peter
Blue & White Russian Blues

Fra : Nina

Dato : 16-08-01 19:57

[...]

Øhhh, jeg vil love dig at det ikke er sådan her hver dag. Selvom Maine Coon'
er er aktive, og klodsede, så er der faktisk temmelig roligt en normal dag.
Det jeg beskriver her er ikke en almindelig dag. Hvis hver dag var som den
her ville jeg få kuller
Så svaret på dit spørgsmål må for mit vedkommende være "ja"

Fortæl endelig hvordan dagen er hos jer?
Hilsen Nina

Fra : Blue & White

Dato : 16-08-01 20:51

> [...]
> her ville jeg få kuller
> Så svaret på dit spørgsmål må for mit vedkommende være "ja"
>
> Fortæl endelig hvordan dagen er hos jer?

OK, lige her hos os er situationen nok lidt speciel, fordi vi er flyttet sammen med hver sit hold katte for få måneder siden. Der er stadig visse gnidninger, der åbenbart kræver hurtig aktion med jævne mellemrum .....
Det mærkelige er nu, at det sjældent er min klodsede brite, der vælter noget (måske fordi hun ikke gider bevæge sig nok til at risikoen opstår).
Hilsen, Niels Peter

Fra : Birgitte

Dato : 16-08-01 20:35

Haha det er ådan alle mine dage går, blot ikke idag.
Her har der også lynet og tordnet i flere timer, og relæet slog fra flere
gange, men misserne....ja de snork sov.
Måske fordi jeg har været lidt sørgmodig idag, en af mine killinger blev
hentet......... 14 uger gammel,- ÆV hvorfor kunne hun ikke blive bare nogle
uger mere.
Åhh jeg bliver altså aldrig god til at sælge mine killinger, jeg knytter mig
sikkert for meget til dem.
Og det skyldtes absolut ikke, at jeg på nogen måde betvivler mine
killingekøber, de har altid mulighed for at have meget kontakt med
killingerne, helt fra fødslen til de skal hentes,- næhhh jeg er nok en lille
hønemor.
Mange miauuer fra Birgitte

DK. True Trust
www.truetrust.dk