TAK !!
Fra : Lars Holmboe

Dato : 16-08-01 17:08

Hej med Jer
Ville bare lige sige tusind tak for alle de interessante ord og ikke mindst
løsninger ! Det er fedt, at få afvide hvad der egentligt er i vejen. Jeg
overvejer at få kastareret min hankat, men nu når han kun "strinter" i
bakken, så tror jeg at jeg venter til det går helt galt !!! Det ville være
synd ikke at avle på disse to smukke katte.
Og ja, tænker nogle sikkert, hvad skriver ham mon om
Jeg havde problemer med lugt, salmiak og diverse uhumskheder fra mine to
Maine Coons kattebakke, og så var der mange søde folk der skrev til mig, med
alverdens interessante løsninger.
Endnu en gang tak !!

Mvh Lars Holmboe

Fra : "Trine Stubbe Teglbj~

Dato : 20-08-01 18:01

In article <ZfSe7.447$NK2.45513860@news.orangenet.dk>, "Lars Holmboe"
<holmboe@image.dk> wrote:

      Hej Lars :)

> [...]
> vejen. Jeg overvejer at få kastareret min hankat, men nu når han kun
> "strinter" i bakken, så tror jeg at jeg venter til det går helt galt
!!!

   _Det_ er en rigtig dårlig ide - simpelthen fordi at hvis katten begynder
at strinte andre steder så er det ikke sikkert at du kan vænne ham af med
at stringe - heller ikke selv om han bliver kastreret hurtigt. På den
anden side lugter det så ikke men alligevel - du skal tænke over at sådan
noget meget meget hurtigt bliver til en vane!

> [...]
> salmiak og diverse uhumskheder fra mine to Maine Coons kattebakke, og så
> var der mange søde folk der skrev til mig, med alverdens interessante

   Uhm - hvor gamle er kattene da siden det ikke er sket? Og er de "værd"
at avle på? (Har de stamtavle og passer de sammen osv. *Være
nysgerrig*

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Ern Yoka

Dato : 20-08-01 17:43

"Trine Stubbe Teglbjærg" skrev bl. a.
> [...]
> anden side lugter det så ikke men alligevel - du skal tænke over at sådan
> noget meget meget hurtigt bliver til en vane!

Øeh..hvor har du den idé fra at det ikke lugter når kastrerede katte
strinter? Ja vel lugter det _mindre_ men det stinker nu stadigvæk af ..nå
ja..kattepis.

Vores kastrerede hankat, Bøv strinter stadig en gang imellem og Banse kunne
også, ved særlige lejligheder, give et sprøjt, så jeg ved ALT for godt
hvordan det lugter

I øvrigt tror jeg også det er bedst at kastrere inden de har prøvet at
strinte "rigtigt". Det var muligvis den fejl vi begik - at vente til det
blev u-udholdeligt.

Mange hilsner
Lisbeth

http://cutiecats.tripod.com

Fra : "Trine Stubbe Teglbj~

Dato : 20-08-01 20:54

In article <3b813e16$0$262$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>, "Ern Yoka"
<ernyoka@hotmail.com> wrote:

> "Trine Stubbe Teglbjærg" skrev bl. a.
>
> Øeh..hvor har du den idé fra at det ikke lugter når kastrerede katte
> strinter? Ja vel lugter det _mindre_ men det stinker nu stadigvæk af
> ..nå ja..kattepis.

   Jaja - det var en unøjagtighed fra min side - alt urin lugter - og især
hvis det får lov til at ligge i nogen timer (Så bliver det jo til salmiak
uanset om dyret er kastreret) - men hankattestringen stinker jo altid
værre som sagt.

> Vores kastrerede hankat, Bøv strinter stadig en gang imellem og Banse
> kunne også, ved særlige lejligheder, give et sprøjt, så jeg ved ALT for
> godt hvordan det lugter

   Som jeg siger ... :)

> I øvrigt tror jeg også det er bedst at kastrere inden de har prøvet at
> strinte "rigtigt". Det var muligvis den fejl vi begik - at vente til det
> blev u-udholdeligt.

   Vi har en der havde for vane at tisse på vores sengetøj - en hunkat - og
det stinker alså osse hvis man ikke opdager det med det samme! Og så er
det jo osse ret urart under alle omstændigheder. Hun er ved at være
vænnet af med vanen (Efter kastraktion og et ordentligt rap over mulen
(Det var ikke med vilje og ikke den bedste ting at gøre - I know
den ene dag jeg fangede hende halvt i søvne (Det var mig der sov
alså....=) så det er jo godt nok