Træning...
Fra : Lina Kugge

Dato : 16-08-01 16:52

Orv, det lyder umiddelbart som om der er en masse herinde, der knokler rundt
til træning med deres vovser. Hvor mange er vi her så, der ikke går til
træning, men bare opdrager lidt på vapsen i de situationer vi er i (og
egentligt klarer os fint med det, og har velopdragne hunde) udover mig?
Bare nysgerrig

Dovenla'sen Lina

--

COWBOYS DO IT ALL
Sooner or later...

Fra : Praxis©

Dato : 16-08-01 17:04

*Rækker ivrigt hånden i vejret*

men jeg må tilstå at jeg faktisk har gået til PH træning een sæson med
rott'en

--
Venlig Hilsen
Pernille Lauridsen

Fra : Bufas

Dato : 16-08-01 17:13

Praxis© skrev i en meddelelse > men jeg må tilstå at jeg faktisk har gået
til PH træning een sæson med
> rott'en

Må man spørge om hvilken PH du gik i ??? (Du kan evt. svare i privat
mail...)

Mange hilsner

Bufas

--

ICQ # 44 63 61 65

http://hundelink.homepage.dk

Fra : Praxis©

Dato : 16-08-01 17:33

Hm.....kan det passe det hed PH1
Det er 8 år siden. Hele holdet, minus mig, havde lige været på Hvalpeklasse.

Der blev snakket en del om den store forskel på PH og BHP.

--
Venlig Hilsen
Pernille Lauridsen

Fra : Bufas

Dato : 16-08-01 17:55

> [...]

Hvalpeklasse.

> Der blev snakket en del om den store forskel på PH og BHP.

Tja... det tør jeg jo ikke kunne sige.... men hvilken by(forening) gik du
til træning i ???

MVH

Bufas

--

ICQ # 44 63 61 65

http://hundelink.homepage.dk

Fra : Praxis©

Dato : 16-08-01 18:14

København/Hvidovre.

ved Vestvolden

--
Venlig hilsen
Pernille Lauridsen

Må Gud bevare mig i stille vand, i stormfuldt klarer jeg mig selv.
(Spansk ordsprog)
http://www.praxis_humor.subnet.dk
http://www.praxis_dyr.subnet.dk

Fra : Claus

Dato : 16-08-01 18:30

"Praxis©" <peng@city.dk> skrev i en meddelelse
> København/Hvidovre.
>
> ved Vestvolden
>
> --
> Venlig hilsen
> Pernille Lauridsen

Og det var næsten 100% sikkert ikke i PH. men i Rottweilerklubben's
Københavns kreds.

Mvh.
Claus

Fra : Lars Bach

Dato : 16-08-01 17:42

Hej Lina.
Nej du er bestemt ikke den eneste. Vi har en han yorkshire terrier på 1 år.
Vi har aldrig gået til noget med ham. Og han kan da både sit,dæk ,"rulle rundt"
m.m.
Dog kan vi ikke få ham til at holde op med at gø. og det gør han næsten
konstant.
Han går også fint i snor, men kommer ikke når man kalder hvis han er løs og
optaget af noget. Så vi går aldrig med ham uden snor.
mvh Mai Brask

Lina Kugge skriver:

Fra : Bufas

Dato : 16-08-01 18:56

Lina Kugge skrev i en meddelelse

> [...]
> træning, men bare opdrager lidt på vapsen i de situationer vi er i (og
> egentligt klarer os fint med det, og har velopdragne hunde) udover mig?

Ja... det sagde jeg oxo for knap 10 år siden da jeg fik Bufas..... og gjorde
sådan de første 5 år.... og ja... han har opfyldt mine mål mere end EN gang
Men NU sider jeg sq i saxen og er grebet af HUND !

/ Bufas

--

ICQ # 44 63 61 65

http://hundelink.homepage.dk

Fra : Lina Kugge

Dato : 16-08-01 19:04

[...]

Øh, mig ik helt med nu, du træner eller du er bare vild med hund?

Fik min første vaps for små 14 år siden (yorkietæve), trænede hende
overhovedet ikke - bare almindelig opdragelse; træk ik i snor, kom etc. til
husbehov. Fik større blanding da hun var 1 år, trænede han et par år i
Albertslund (så gad han ikke det mere). Har nu øjlen på 5 år, som kun er
trænet til husbehov - kan gå pænt uden snor hvorsomhelst og nårsomhelst
(også i løbetid), kan sitte foran forretninger uden snor og vente pænt,
SUPER at tage med offentlige transportmidler, kan følges med hest, ligge i
sofa, tigge, stjæle, spille skuespil (Oscar'en burde være hjemme!).
Personligt er det nok for mig at hun opfører sig pænt nok til at man kan ta
hende med alle vegne; oxo hjem til venner uden at de vender blikket opad og
stønner "du tar ikke hunden med, vel?".

Lina

--

COWBOYS DO IT ALL
Sooner or later...

Fra : Lars Bach

Dato : 16-08-01 19:17

Hej Lina.
Siger du at du stadig har en yorkie?
Hvor bor du og er det en han du har?
Min han vil nemlig gerne møde en tæve og måske have hvalpe.
mvh Mai Brask

Lina Kugge skriver:

Fra : Lina Kugge

Dato : 16-08-01 19:18

Jeg har hende desværre ikke længere...
Hun fik sukkersyge for 2 år siden - og da prinsessen ikke kunne motiveres
til at spise diætmaden, fik hun en masse følgesygdomme, blev MEGET dårlig og
jeg måtte sige farvel til hende sidste sommer. Det var det bedste for hende,
og det VÆRSTE jeg nogensinde har været igennem. Savner hende stadig meget.
Men jeg vil da gerne sige hej til jeres yorkie - øjlen (hun er godt nok en
50kg's traktor) vil nok også gerne sige hej, da hun nok også savner
'rotte-mor'. Vi bor i Albertslund.

Lina

(Og så må det være nok for i dag - vi kører stadig på modem, øv)

--

COWBOYS DO IT ALL
Sooner or later...

Fra : Lars Bach

Dato : 17-08-01 15:47

Hej Lina.
Det er ked af at høre med din tæve. Men sådan er livets gang desværre.
Victor (vores yorkie ) leger hver dag med nabo hunden på 53 kg så det er ingen
forhindring at din er "en traktor".
kh mai.

Lina Kugge skriver:

Fra : Lina Kugge

Dato : 17-08-01 15:52

: Victor (vores yorkie ) leger hver dag med nabo hunden på 53 kg så det er
ingen
: forhindring at din er "en traktor".

Lyder herligt - øjle gider nemlig ikke at lege med mindre hunde, der er for
'sippede'. Oversat betyder det at hun synes det er trist at andre hunde
bliver sure, når hun møver dem, og så gider hun ikke lege hvis de skal være
SÅ kedelige...
En overgang morede hun sig med at 'trampe' på små hunde (hun smed en pote op
på ryggen af dem med vægt bag) så sagde de sådan en sjov lyd!

Lina

--

COWBOYS DO IT ALL
Sooner or later...

Fra : Bufas

Dato : 16-08-01 19:22

Lina Kugge skrev i en meddelelse

> Øh, mig ik helt med nu, du træner eller du er bare vild med hund?

JA ! Sådan kan det jo gå for selv den værste

MVH

Bufas

--

ICQ # 44 63 61 65

http://hundelink.homepage.dk

Fra : Lina Kugge

Dato : 17-08-01 05:59

: > Øh, mig ik helt med nu, du træner eller du er bare vild med hund?
:
: JA ! Sådan kan det jo gå for selv den værste

Mens jeg klør mig i håret: Ja til nummer 1 eller nummer 2 eller begge?
Forvirringen breder sig totalt i min lille underklikkede (sorry, foooor
fristende) hjerne...

Lina

--

COWBOYS DO IT ALL
Sooner or later...

Fra : Heidi Høegh

Dato : 17-08-01 07:54

Lina Kugge <lina@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:f_Re7.417$Pl.29025@news010.worldonline.dk...
> [...]
> træning, men bare opdrager lidt på vapsen i de situationer vi er i (og
> egentligt klarer os fint med det, og har velopdragne hunde) udover mig?

Hej Lina

Jeg har jo tre hunde. Den ene har gået til træning fast i et år, en har
været med til træning mest for at blive lidt "social" og den sidste har
aldrig været på en træningsplads. Og vi går ikke til træning mere.
Vi klarer os fint uden træning, og den eneste grund til at vi gik til
træning var egentlig ikke for at lære noget, ja jeg ved godt det lyder
fuldstændig tåbeligt, men kun for det sociale samvær hundene i mellem.
Så du er ikke den eneste

Venlig Hilsen
Heidi Høegh

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 17-08-01 08:16

"Heidi Høegh" <bentogheidi@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
Og vi går ikke til træning mere.
> Vi klarer os fint uden træning,

OK jeg går heller ikke til træning mere .. den ene hund har gået til
træning fra den var hvalp og indtil juni i år (hunden bliver 7 år i
dec.) den anden har været med til træning nogle få gange ... At jeg
holdt op med træning skyldes dels uoverensstemmelser mellem træneren
og mig .. og dels at vi var nogle stykker der kørte sammen og blev
enige om at stoppe træningen. Når jeg går til træning med en hund er
det dels ud fra det sociale for både hunden og mig selv .. dels for at
jeg kan få nye tips og ideer .. altså lære noget nyt.

At jeg ikke længere går til træning betyder imidlertid ikke at jeg
ikke træner hundene for det gør jeg og det endda flere gange om dagen
... så jeg forstår ikke hvordan man kan klare sig uden træning af
hunden .. det må da blive en noget forvirret hund skulle jeg mene ...
og en hund der mangler kontakt, udfordringer og aktivering mv.

MVH Ami

Fra : Heidi Høegh

Dato : 17-08-01 11:17

Anne-Marie Prange Madsen <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b7cc4b1$0$3238$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> [...]
> hunden .. det må da blive en noget forvirret hund skulle jeg mene ...
> og en hund der mangler kontakt, udfordringer og aktivering mv.

Hej Ami
Okay det var dårligt formuleret, det jeg mente var at vi klarer os fint uden
at gå til træning fast en gang om ugen i en eller anden klub. For
selvfølgelig træner og aktiverer jeg mine hunde, det gør jeg hver dag. Så
når jeg skrev træning var det altså ment som træning i en klub. Håber du
forstår hvad jeg mener

Mvh
Heidi Høegh

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 17-08-01 11:41

> [...]
dag. Så
> når jeg skrev træning var det altså ment som træning i en klub.

Ja selvfølgelig forstår jeg da nu hvad du mener .. var vist bare lidt
langsom i opfattelsen .. og jeg kan sagtens give dig ret i den måde du
nu formulerer dig på .. idet jeg selv har det på nøjagtig samme måde.

Godfredagshilsfra Ami

Fra : Heidi Høegh

Dato : 17-08-01 12:18

Anne-Marie Prange Madsen <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b7cf5e2$0$3245$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Ja selvfølgelig forstår jeg da nu hvad du mener .. var vist bare lidt
> langsom i opfattelsen .. og jeg kan sagtens give dig ret i den måde du
> nu formulerer dig på .. idet jeg selv har det på nøjagtig samme måde.

Hej igen
Godt vi nu forstår hinanden
Nu vi er ved alt den træning, er jeg lidt nysgerrig, jeg ved dine hunde kan
hente og bringe forskellige ting. Hvordan startede du med at lære dem det ?
Altså hvis jeg nu vil lære min hund at hente mine sko, hvordan får jeg den
så rent fysisk til at tage min sko i munden ?
Ja jeg spørger fordi jeg tror Tilde kunne blive en god "hushjælp" her i
huset, hun elsker at komme med forskellige ting, men jeg kunne altså godt
bruge et par gode råd, så det er det rigtige hun kommer med

Fortsat god dag og weekend
Heidi Høegh

Fra : Aino

Dato : 17-08-01 08:35

Lina Kugge wrote:

> [...]
> træning, men bare opdrager lidt på vapsen i de situationer vi er i (og
> egentligt klarer os fint med det, og har velopdragne hunde) udover mig?

Jeg havner nok imellem. Vi går ikke 'til træning', men vi træner
dagligt, hjemmme og på gåture. Det er simpelthen en del af vores samvær.
Det er en måde at stimulere ham på, udfordre hans evner, aktivere ham og
lave noget sammen. Han kan en masse absolut ubrugeligt, vi skal aldrig
til konkurrencer, men vi har det sjovt medens vi træner.

--
Mvh Aino

Never trust anything that can think for itself if you can't see where it
keeps its brain. - Mr Weasley

Fra : Moses

Dato : 17-08-01 13:33

Der er ikke noget galt i at bruge en masse tid på at "knokle rundt" til
træning.
Hunden har godt af det og det har vi også selv.
Det er ikke nok at have en velopdragen hund.

Alle som har hund træner dem og det er jo den daglige træning som giver
resultaterne. Og dermed lydige velopdragne hunde.
Når nogle tager deres hund med til træning i foreninger og andet, er det jo
menneskerne som er i skole ikke hundene.
Hundene får bare noget socialt samvær med andre hunde og har det samtidigt
har det sjovt.
De mennesker som "knokler rundt" til træning lærer jo bare en masse fiduser,
som de kan bruge i den daglige træning.
Sådan set er denne nyhedsgruppe også en form for hundetræning. Bare uden at
hunden har det sjovt samtidigt.
Udover at have en velopdragen hund, er det vel også vigtigt at man har en
hund som har det sjovt og er vant til at omgåes andre hunde.
Den hund som kun har gået hjemme og kun er trænet hjemme, har ikke haft det
ligeså sjovt som dem, der bruger noget af tiden i foreninger.

Det er ihvert fald min påstand.

En ejer af en meget glad hund

Michael Frid

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 17-08-01 14:27

"Moses" <mif@sid.dk> skrev i en meddelelse

> Den hund som kun har gået hjemme og kun er trænet hjemme, har ikke haft
det
> ligeså sjovt som dem, der bruger noget af tiden i foreninger.
>
> Det er ihvert fald min påstand.

Og jeg er helt enig!

-Trine - også ejer af en glad hund

Fra : Lina Kugge

Dato : 17-08-01 15:59

[...]

Jeg ved ikke om du har misforstået mig en kende her, men fordi jeg ikke
gider bruge min tid på div. hundeklubber betyder det jo altså ikke at min
hund kun ser sofaen og baghaven

: Hundene får bare noget socialt samvær med andre hunde og har det samtidigt
: har det sjovt.

Og der ER heldigvis andre steder for vovserne at komme hinanden ved, ha'
socialt samvær og leg - nogle af de steder hedder hundeskove (hvoraf én af
dem faktisk ligger op ad vores baghave, og vi leger der hver dag).

: En ejer af en meget glad hund

Ligeledes ejer af en RET glad vaps.

Lina

--

COWBOYS DO IT ALL
Sooner or later...

Fra : Moses

Dato : 22-08-01 10:35

Jeg tror ikke vi har misforstået hinanden. Vi er jo enige om at hunde skal
ud og røre sig og møde andre.
Jeg skrev jo at det er i det daglige at man skaber hunden og ikke i
hundeklubben.
Som jeg skrev om dem som gik i hundeskole, så var det jo ikke for at hunden
skulle lære noget, men for at man selv skulle blive klogere.
I tilgift ville man så få en hund som synes at det er sjovt at komme med.

Hundeskove eller indhegnede hundeområder er geniale og burde være
lovpligtige for enhver kommune.
Her kan hundene lære at omgåes hinanden uden at have snoren på. Det er den
eneste rigtige/naturlige måde at gøre det på.
I København er der et meget stort område i Hvissinge, hvor der dagligt mødet
helt op til 20 - 30 hunde af gangen uden nogen form for ballade.
Store-,små-, hvalpe og gamle hunde. Det er sunde hunde som kommer og
udvikles her.

Hilsen Michael Frid