Fuck Fona.
Fra : Rasmus Birck

Dato : 16-08-01 15:43

HM...så går man ned i den lokale Fona (fordi der ikke er andet i
Sønderborg), for at købe den nye single med Jamiroquai, og jeg der sjældent
køber cd'ere pga. de høje priser og fordi jeg hader at færdes i Fona. Nå men
den havde de ikke, og vidste faktisk ikke hvornår den udkom, hvilket den
gjorde d. 13. Alt dette på trods af at den er på deres hjemmeside, men der
skal du betale 40 gryn bare i gebyr. Eller de kunne betille den hjem, men
med 50,- i depositum. KAPITALISTER..!!
Og så er det jeg tænker, hvorfor de har afskåret sig muligheden for at sælge
til folk under 18 (dvs. uden mulighed for at have et kreditkort), ved at
lade være med at føre populær musik af den art. Så prøvede jeg at finde en
mail adr. hvor jeg kunne gøre dem opmærksom på denne problemstilling, men
næh nej, den findes ikke. Så nu henter jeg den nok et eller andet sted, også
kan pladeindustrien ellers ha' det så godt. Alt det besvær bare fordi man
godt gider at støtte udvalgte kunstnere.

/Rasmus "Fona skal dø i synden" Birck.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 16-08-01 15:54

med det faktum at der er mange hifi butikker landet over, er det der slår
mig hvergang hvor svært det er at få ordentlig service... ja, hvis man da
får noget... og har man sat sig ind i tingene hjemmefra, men alligevel
spørger en ekspedient ved de nærmest aldrig hvad fanden de taler om... at gå
i hifibutikker i dag er en parodi!... der er da få udvalgte butikker der
stadig kan finde ud af det og ikke behandler dig som en lallende idiot
sniper_Nolight

Fra : Lasse Bjørn Jensen

Dato : 16-08-01 16:04

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@privat.tdcadsl.dk> skrev :

> i hifibutikker i dag er en parodi!... der er da få udvalgte butikker der
> stadig kan finde ud af det og ikke behandler dig som en lallende idiot

Derfor er det vel også forbrugerens - din og min opgave at handle de steder
du mener giver ordentlig service, ikk?

Så vil det, om end utopisk, ende med at de "dårlige" butikker må lukke,
imens de gode består :)

--
Lasse

Fra : Uffe Holst

Dato : 16-08-01 18:49

In an article of 16 Aug 2001 Lasse Bjørn Jensen wrote:

> [...]
> du mener giver ordentlig service, ikk?
>
> Så vil det, om end utopisk, ende med at de "dårlige" butikker må lukke,

Ja, ret utopisk, for desværre har danskerne som helhed altid hellere ville
spare to kroner, hvis de kan det et sted, hvor servicen godt nok er
væsentlig ringere.

--
Uffe Holst

Fra : sniper_Nolight

Dato : 16-08-01 20:27

> Derfor er det vel også forbrugerens - din og min opgave at handle de
steder
> du mener giver ordentlig service, ikk?

og det har jeg netop gjort

> Så vil det, om end utopisk, ende med at de "dårlige" butikker må lukke,
> imens de gode består :)

if only!

Ja, ret utopisk, for desværre har danskerne som helhed altid hellere ville
spare to kroner, hvis de kan det et sted, hvor servicen godt nok er
væsentlig ringere.

måske sparer de penge, men får måske noget andet udstyr end det de rent
faktisk mangler

sniper_Nolight

Fra : Gizmoduck

Dato : 16-08-01 16:27

On Thu, 16 Aug 2001 16:54:24 +0200, "sniper_Nolight"
<sniper_nolight@privat.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>i hifibutikker i dag er en parodi!... der er da få udvalgte butikker der
>stadig kan finde ud af det og ikke behandler dig som en lallende idiot

Fona....den mest latterlige vittighed i danmark, og i hvert fald i
skive de mest negative ekspedienter jeg nogensinde har
mødt...heldigvis er der andre steder at gå hen her i byen :)

--

Gizmoduck

"I feel like I'm on pins and needles
How many bands can rip-off the Beatles?
And every day there is another
Band that gets big by playing a cover"

Suicidal Tendencies "Pop Songs"

Fra : peet_dk

Dato : 16-08-01 16:22

tja.. er for langt tid siden gået over til internet butikker (okay en
længere leverings tid, men om man får CD'en mandag eller fredag er vel lige
meget...) Hvis jeg bare skal bruge en cd nu, så er jeg så heldig at der
lægger en TP musik marked i Næstved. Det er den eneste butik jeg er tilfreds
med.

Fra : Malene

Dato : 18-08-01 14:42

peet_dk <peet_dk@nospam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9lgobr$67b$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> lægger en TP musik marked i Næstved. Det er den eneste butik jeg er tilfreds

Det ved jeg nu ikke rigtig .. jeg var i TP i Næstved for at købe Tobias Triers
CD "Bag de blå persienner". jeg fik at vide, at den "ikke længere kunne fås
eller kunne bestilles hjem, men måske var jeg heldig den dukkede op på et
tidspunkt". Heller ikke Fona (selvfølgelig) Merlin, eller 2tal kunne hjælpe
mig - jeg fandt pladeselskabets hjemmeside, og sendte dem et mail. De forstod
ikke et kuk af at jeg havde fået den besked, for CD'en er stadigvæk i handleen,
og kunne nemt bestilles hjem. De bad om navnene på de butikker jeg havde været
i, og 14 dage efter fandt jeg CD'en i TP:)

Malene

Fra : Kim Petersen

Dato : 20-08-01 17:14

> [...]
været
> i, og 14 dage efter fandt jeg CD'en i TP:)

Ét ord: Uhyggeligt. Uhyggeligt at man skal være sådan efter dem for at få
den vare man vitterligt gerne vil betale for. Uhyggeligt.

Fra : John K

Dato : 16-08-01 16:22

> [...]
> skal du betale 40 gryn bare i gebyr. Eller de kunne betille den hjem, men

Hvad er der ivejen med at opkræve et depositum - du får det sku' da retur
når du henter CD'en.

At de tager 40 kroner i gebyr for at sede det, kan jeg egentlig heller i se
noget forkert i - hvem skal betale fragten - der er kun éen - dig som kunde.

At de så tit og ofte ikke aner hvornår tingene kommer hjem er så et problem,
som FONA (og mange andre forretninger) burde stramme op på.

Mvh

John K

Fra : Kim Petersen

Dato : 16-08-01 20:44

> [...]
> skal du betale 40 gryn bare i gebyr. Eller de kunne betille den hjem, men

Jeg handlede en cd i Fona Sønderborg i fredags (altså den 10.), hvor jeg så
finder ud af at pladen har et ganske pænt hak der gør at musikken går i koma
sidst på pladen. Ind med den lørdag for at få den byttet. Desværre havde de
ikke flere hjemme, så jeg måtte vente på en replacement, og den kunne jeg
hente tirsdag. Det syntes jeg var hurtigt. Og de accepterede med det samme
at cd'en var fejlbehæftet, ikke noget med lige at skulle høre om det nu også
var sådan. Alt i alt en ganske tilfredsstillende service, idet jeg ikke
forventer at de har alle mulige cd'ere på lager, selv ikke de nye, for de
kan jo være udsolgt inden for få dage, og det er der ikke så meget at gøre
ved.

> [...]
> til folk under 18 (dvs. uden mulighed for at have et kreditkort), ved at
> lade være med at føre populær musik af den art.

Jamiroquai, siger du? Ja, det forstår man ikke, den bør de have på lager.
Kunne være det sidste eksemplar var røget fem minutter inden du kom ind i
butikken, men når de ikke ved hvornår den er udkommet er det nok ikke det
der var problemet.

> Så prøvede jeg at finde en
> mail adr. hvor jeg kunne gøre dem opmærksom på denne problemstilling, men
> næh nej, den findes ikke.

Altid godt med en mailadresse hvor man kan brokke sig Skulle for nogle
år tilbage have nyt fjernsyn fordi det gamle led døden på mystisk måde (kun
3 år gammelt). Ind i den lokale Expert, hvor de næsten ikke ville sælge mig
et nyt fordi alle 3 ekspedienter absolut skulle se live-transmissionen af
Post Danmark Rundt (rytterne passerede broen ved Sønderborg). Nå, jeg fik da
købt et nyt, og bad dem så indsende den skadesanmeldelse jeg havde aftalt
med mit forsikringsselskab at de skulle udfylde - årsagen var fundet, de
skulle bare angive denne og attestere at den var god nok. Der gik nogle
måneder, men mit forsikringsselskab hørte ikke noget fra Ægsbærdt. Jeg
rykkede afdelingen for det, men der skete stadig ikke noget. Så skrev jeg en
lille klage til hovedkontorets mailadresse, og et par dage efter modtog jeg
en erstatningscheck fra mit forsikringsselskab

> Så nu henter jeg den nok et eller andet sted, også
> kan pladeindustrien ellers ha' det så godt. Alt det besvær bare fordi man
> godt gider at støtte udvalgte kunstnere.

Du mener pirate den? Don't do it! Glæden ved at have originalen er meget
større, og selv om det lyder lidt cheasy, så vil du jo gerne "støtte" de
kunstnere du synes fortjener det, ikke? Du kan jo evt. købe den over nettet.
F.eks. CD-On sælger uden kreditkort, men så skal du godt nok af med 29 kr. i
fragt, så der skal nok bestilles et par stykker. Så koster det til gengæld
heller ikke mere end i Fona

Fra : Rasmus Birck

Dato : 16-08-01 21:13

> [...]

> fragt, så der skal nok bestilles et par stykker. Så koster det til gengæld

Nej, ved det godt, men det undrer mig bare at danmarks, vel største, cd kæde
kan have så dårlig service, og så ringe et personale. En ting er at de
bytter en cd uden videre, men en anden ting er at man er nød til at S T A V
E alt for dem, med mindre det hedder et eller andet med "absolute lad os
brække os i stimer". Næh, man skulle lave en cd bix, med en trykker og en
kæmpe database med musik fra så mange pladeselskaber som muligt, så man kan
få hvilken som helst cd (med cover, det kræver bare en god farve laser
printer) inden for 5min. det kunne være smart.

Men nevermind, den er i hus, også kan sony rende mig, desuden får selve
kunsteren jo kun en lille procentdel af hvad jeg betaler.

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 17-08-01 18:04

On Thu, 16 Aug 2001 22:12:46 +0200, "Rasmus Birck"
<rasmusbirck@dak.k64.dk> wrote:

> [...]
>få hvilken som helst cd (med cover, det kræver bare en god farve laser
>printer) inden for 5min. det kunne være smart.

Bare roligt det kommer. De første findes allerede i New York (og
sikkert resten af USA), og jeg mener også der er en i London.

Du går ind og siger at du gerne vil have en CD med bestemte numre. En
times tid efter ligger den til afhentning.

Poul Erik

--
==__o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: pe.lindaa@aof.dk

Fra : Nicolai Kragh-Hansen

Dato : 16-08-01 23:04

kems@mail.tele.dk,Ny-Internet writes:
> [...]
>ikke flere hjemme, så jeg måtte vente på en replacement, og den kunne jeg
>hente tirsdag. Det syntes jeg var hurtigt.

Ja, det må man da sige!

Jeg bestilte i november sidste år en LP (ja de kiggede meget mystisk på
mig...), og kunne hente den i slutningen af Januar i år..... Det skal lige
siges at det var en ganske almindelig ny udgivet plade, og altså ikke
noget obscurt japansk jazz eller ligende

MVH
Nicolai Kragh-Hansen

/------------------------------------------------------------\
\------------------------------------------------------------/

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 19-08-01 12:17

Rasmus Birck vreettee in meeseaagjee <9lgm6h$307$1@sunsite.dk>:

[...]

Nå nu vi er i gang med at hakke på Fona vil jeg også være med.
Jeg fandt en dag en CD i Fona (i Frederikshavn) som man normalt ikke
forventer at se i en butik som Fona. Men det var da dejligt for den var
oven i købet på tilbud så jeg købte den og fik en bon med titlen og det
hele.
Et par måneder efter mistede jeg den igen (den forsvandt til en fest hos en
ven) og måtte så gå den tunge gang til Fona for at købe et nyt eksemplar.
Her nede fortalte den unge dame mig så at den CD fandtes ikke.
"Besynderligt" sagde jeg for jeg har købt den hos jer for et par måneder
siden.
"Jammen det kunne ikke passe" - jeg måtte jo tage fejl mente den unge dame.
Nedtrykt går jeg hjem og kigger alle mine bonner og kviteringer igennem.
Det kunne jo være jeg havde den endnu - og minsandten om den ikke var der.
Glad gik jeg ned til Fona igen: Jeg vil gerne havde CD. Og fik så at vide
at de stadig ikke havde den og at den ikke fandtes.
Så jeg fandt kækt min bon frem og viste den til damen som surt svarede "at
den havde man valgt ikke at føre længere".
Jeg spurgte så (endnu mere kækt): "Om hun ikke bare kunne have sagt det
tidligere?". Det kunne hun ikke for der var situationen en anden.
Siden da har jeg kun købt CD'er enten hos Rillen ( www.rillen.dk ), Amazon
( www.amazon.co.uk ) eller hos Ole CD-pusher i Frederikshavn.

> /Rasmus "Fona skal dø i synden" Birck.

--
` Med Venlig Hilsen | Regards
` H e n r i k B ø g h

Fra : Morten B. Hansen

Dato : 19-08-01 15:39

Henrik Bøgh wrote:

> [...]
> Jeg spurgte så (endnu mere kækt): "Om hun ikke bare kunne have sagt det
> tidligere?". Det kunne hun ikke for der var situationen en anden.

Damn! Hvordan kan hun have sådan et arbejde?
Har Fona overhovedet ingen personalepolitik!?

Fra : Christina Estrup

Dato : 20-08-01 08:31

On Sun, 19 Aug 2001 16:39:27 +0200, "Morten B. Hansen"
<Mob@psykiatri.aaa.dk> wrote:

>Damn! Hvordan kan hun have sådan et arbejde?
>Har Fona overhovedet ingen personalepolitik!?

Jo, de (og Fredgaard) ansætter kun folk, som de kan indpode den
virkelighedsopfattelse, at det kun er ting, forretningerne fører i
deres varesortiment, der findes.

Jeg har selv set denne virkelighedsopfattelse i aktion, da jeg skulle
bruge et 5 m jack -> phonokabel. Først prøvede jeg hos Fona og
Fredgaard. Ingen af dem havde det. Et af stederne (kan ikke huske
hvor) fortalte ekspedienten mig, at et sådant kabel ikke fandtes, men
jeg kunne købe et kabel på 1,5 meter og nogle forlængerkabler. Yeah
right! Så tog jeg i Brinck Elektronik og købte et 5 m kabel - der var
billigere end de andres 1,5 m kabel - og jeg var svært fristet til at
smutte forbi Fona/Fredgaard på vejen hjem og vifte kablet under næsen
på den stupide ekspedient.

Det værste ved det her er, at der er folk, der overhovedet ikke er
klar over, hvor dårligt de bliver behandlet i de forretninger, og som
tror, at det, ekspedienterne siger, passer.

mvh
Christina
--
Anyone that cold-blooded and vicious on the surface
has to be madly passionate inside;

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 20-08-01 17:31

Morten B. Hansen vreettee in meeseaagjee
<3B7FCF9F.CDF4CEE2@psykiatri.aaa.dk>:

[...]

> Damn! Hvordan kan hun have sådan et arbejde?

Jeg har en mistanke om at hun ikke bevidst løj over for mig - hun vidste
bare ikke bedre og man har fra Fonas side ikke gjort noget for at
vidreuddanne hende.

Fra : Nicolai Kragh-Hansen

Dato : 22-08-01 20:18

h_nospam_@boegh.net,Ny-Internet writes:
>Jeg har en mistanke om at hun ikke bevidst løj over for mig - hun vidste
>bare ikke bedre og man har fra Fonas side ikke gjort noget for at
>vidreuddanne hende.

Det kan vel ikke være så svært at få 'potentielle ekspidienter' til at
tage en lille test inden man ansætter dem... Det gælder både dem der står
i musik afdelingen og dem der sælger radio / tv, for de ved ofte heller
ikke hvad de snakker om....

MVH
Nicolai Kragh-Hansen

Fra : Uffe Holst

Dato : 22-08-01 22:38

In an article of 22 Aug 2001 Nicolai Kragh-Hansen wrote:

> [...]
> tage en lille test inden man ansætter dem... Det gælder både dem der står
> i musik afdelingen og dem der sælger radio / tv, for de ved ofte heller

Næh, det er næppe så svært, men tror du så, at de ville finde nogen at
ansætte?

--
Uffe Holst