Tanganyika
Fra : Lars Jensen

Dato : 16-08-01 12:48

Hej

Jeg har et 128 L akvarium, som jeg har tænkt mig at
fylde Tanganyika Cichlider, et par maller samt klippestykker i.

Men hvor mange Cichlider kan jeg putte i? og er det nok
med en indvendig pumpe der blæser vandet op på overfladen
10 cm under overflsden? Her tænker jeg på tilstrækkelig
iltning af vandet !

Hilsen
Lars

Fra : Carsten Gall

Dato : 16-08-01 14:04

Lars Jensen <lars.jensen@sydals.dk> skrev i en
> [...]
> med en indvendig pumpe der blæser vandet op på overfladen
> 10 cm under overflsden? Her tænker jeg på tilstrækkelig

Hvormange de kan putte i akvariet, kommer helt an på fiskenes temperment
og størrelse.
Selv ret små fisk, kan være ret stridbare, hvis de har et territorie som
de med vold og magt vil forsvare.
Du kan forsøge med et par Juliodochromis ornatus, et par Neolamprologus
brichardi, samt en af de helt små sneglehus arter. du får dog mig ikke til
at udstede en garanti for at de ikke slagter hinanden.
I stedet for bricharierne kunne du evt. tage et par hestenæser, de er meget
sjove både i udseende og ogførsel.

Indvendige pumper er mange ting, jeg har selv nogle 128L hvor der kun er et
Aquaclear poverhead 301 på,
og jeg har ikke haft nogle problemer med det.

Carsten