Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lijle - foto til kritik
Fra : Aagaard

Dato : 16-08-01 09:57

Fra : Pia

Dato : 16-08-01 10:14

Fra : Aagaard

Dato : 17-08-01 08:28

Aagaard
--
http://ditte-marie.dk - Vores dejlige baby
http://ditte-marie.dk/fotoalbum/index.php - Foto til kritik
http://ditte-marie.dk/billedkomprimering/ - Om jpeg kvalitet

Fra : Lasse Tørnkvist

Dato : 16-08-01 10:25

Hej Aagaard
Jeg synes det er et flot billede,du skulle måske have fjernet de 2 knopper
der er i venstre side af blomsten inden du tog billedet,jeg prøvede lige at
gøre baggrunden lidt mere uskarp , men jeg synes nu ikke billedet blev bedre
af det , men nu kan du jo selv se , jeg kan også godt lide farverne
mvh
Lasse

Fra : U. Pedersen

Dato : 16-08-01 11:17

On Thu, 16 Aug 2001 11:24:35 +0200, "Lasse Tørnkvist" <lasse@nitro.dk>
wrote:

> [...]
>gøre baggrunden lidt mere uskarp , men jeg synes nu ikke billedet blev bedre
>af det , men nu kan du jo selv se , jeg kan også godt lide farverne

Knoppene er jo en del af denne plante

Er det ikke en Connecticut King ?
Og hvor er de små røde biller som eller plejer at æde liljerne

U.P.
http://dk.photos.yahoo.com/luf123
http://users.cybercity.dk/~dsl23348/ (min legeplads)

Fra : Aagaard

Dato : 17-08-01 08:32

"U. Pedersen" <ulf.pedersen@it.dk> skrev:

> Knoppene er jo en del af denne plante

Jeg synes heller ikke knopperne skal fjernes. De hører jo ligesom med på
liljer, der sætter nye blomster hele tiden.

> Er det ikke en Connecticut King ?

Det ved jeg faktisk ikke. Det er mit første år som havemand, så jeg har
meget at lære.

> Og hvor er de små røde biller som eller plejer at æde liljerne

Her er jeg også blank, men jeg er da glad for at der ikke er biller mit
blomsterbed.

Med venlig hilsen
Aagaard

Fra : U. Pedersen

Dato : 17-08-01 14:21

On Fri, 17 Aug 2001 09:32:27 +0200, "Aagaard" <skriv@ikketil.dk>
wrote:

>Det ved jeg faktisk ikke. Det er mit første år som havemand, så jeg har
>meget at lære.

>Her er jeg også blank, men jeg er da glad for at der ikke er biller mit
>blomsterbed.

hej Aagaard, har netop lagt to billeder op så du kan se hvordan en gul
lilje med bille angreb ser ud.

http://users.cybercity.dk/~dsl23348/Connecticut%20King/

Billedet på højkant kan du sikkert ane at bladene er brune og næsten
væk, det er billerne der har skylden.
Hvordan de kommer væk, ja det ved jeg ikke men nu har jeg heller ikke
liljer mere.

Fra : Aagaard

Dato : 17-08-01 08:27

"Lasse Tørnkvist" <lasse@nitro.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
bedre
> af det , men nu kan du jo selv se , jeg kan også godt lide farverne

Hej Lasse
Jeg har lagt det op på serveren, så andre også kan se dit resultat.

Aagaard

Fra : lehd

Dato : 16-08-01 13:27

Absolut dit bedste blomsterbillede, bare flot.

kirsten Lehd

Fra : Aagaard

Dato : 17-08-01 08:35

"lehd" <lehd@post5.tele.dk> skrev:
> Absolut dit bedste blomsterbillede, bare flot.
>
> kirsten Lehd

Hej Kirsten
Mange tak. Jeg håber at kunne lave mange flere blomsterbilleder, så måske
skulle jeg investere i et makroobjektiv til mit Nikon.

Med venlig hilsen
Aagaard

Fra : Karsten Olesen

Dato : 16-08-01 21:32

"Aagaard" <skriv@ikketil.dk> skrev i en meddelelse
> Lilje fra haven.
> http://www.ditte-marie.dk/fotoalbum/index.php
>
> Kritik modtages gerne.
**********************

Frygtelig meget pæn blomst.
Måske for dominerende ?
Man vil gerne se lidt af de omgivelser,
den smukke blomst befinder sig i.

Lidt mere på afstand ?

MVH

Fra : Aagaard

Dato : 17-08-01 08:38

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev:

> Frygtelig meget pæn blomst.
> Måske for dominerende ?
> Man vil gerne se lidt af de omgivelser,
> den smukke blomst befinder sig i.
>
> Lidt mere på afstand ?
>
> MVH

Jeg vil give dig helt ret i, at billedet er skåret meget tæt, men den
omgivende baggrund på dette billede er en mur, så her vil jeg ikke skære
mindre tæt, men jeg vil forsøge at tage et andet med en bedre baggrund.

Med venlig hilsen
Aagaard

Fra : lehd

Dato : 17-08-01 09:01

> [...]

Jeg syntes dette ville være synd, det vil give et helt andet billede, en
enkelt blomst må da gerne være tæt beskåret.
Hvad mener I andre om dette ?

Kirsten Lehd
www.slaegt.dk
www.kirsten-lehd.dk

Fra : Pia

Dato : 17-08-01 09:53

jeg er enig i den stramme beskæring, baggrunden skal alligevel være sløret,
for at fremhæve blomsten. En helt kvadratisk beskæring havde også været
flot, hvis det passer med blomstens facon og størrelse.

Et portræt af haven ville have set helt anderledes ud.

:Pia

Fra : Karsten Olesen

Dato : 17-08-01 22:19

"Pia" <cantering@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> flot, hvis det passer med blomstens facon og størrelse.
>
> Et portræt af haven ville have set helt anderledes ud.

Iha som vi debatterer i gruppen nu !.o))
Det er jo en førnøjelse, godt
vi havde den åbne diskussion for 3 ugers tid siden..

Tak for det.

MVH