Deling af ADSL
Fra : z

Dato : 16-08-01 07:54

Hej

Min nabo og jeg har planer om at dele en ADSL forbindelse (256/256), så her
kommer lige et par spørgsmål.

Vil min nabo kunne surfe rundt på nettet med en accebtabel hastighed, hvis
jeg er igang med at downloade noget stort ? Eller snupper jeg hele
båndbredden ?

Skal man evt. lave om i routerens opsætning for at dele 128 Kbit ud til hver
computer ?

/z

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 17-08-01 08:34

Den Thu, 16 Aug 2001 06:54:18 GMT, skrev z <zz@mailme.dk> :

>Vil min nabo kunne surfe rundt på nettet med en accebtabel hastighed, hvis
>jeg er igang med at downloade noget stort ? Eller snupper jeg hele
>båndbredden ?
Du vil ikke snuppe hele båndbredden, men tæt på. Du kan overveje at bruge et
FTP program, hvor man kan skrue ned for hastigheden.

>Skal man evt. lave om i routerens opsætning for at dele 128 Kbit ud til hver
>computer ?

Det kommer an på hvilken router, man får, men som regel skal de være mere
avancerede end de standardroutere der medfølger.

- Jørgen

http://proaccess.jth.net/
http://dns.jth.net/ Godkendte DNS servere, nu også med dynamisk IP
http://sms.jth.net/ Hurtig SMS via email og browser

Fra : z

Dato : 19-08-01 18:39

> Du vil ikke snuppe hele båndbredden, men tæt på. Du kan overveje at
> bruge et FTP program, hvor man kan skrue ned for hastigheden.

Tak for svaret

/z