Netværk via DOS?
Fra : Peter J.

Dato : 15-08-01 22:49

Hej NG

Jeg har en pc med MS-DOS 6.22 uden cd-rom og ønsker at installere Windows
fra en anden pc via netværk - hvordan gør jeg det? Hvordan laver jeg en
TCP/IP forbindelse via DOS?

Jeg håber der er nogen da-ude som kan hjælpe mig.

Mvh, Peter

P.S. Løsningen er ikke at installere et CD-ROM drev.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-08-01 00:19

On Wed, 15 Aug 2001 23:49:13 +0200, "Peter J."
<pedeon@hotmail.com> wrote:

> Jeg har en pc med MS-DOS 6.22 uden cd-rom og ønsker at installere Windows
> fra en anden pc via netværk - hvordan gør jeg det? Hvordan laver jeg en
> TCP/IP forbindelse via DOS?

http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=tcpboot

HTH,
-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Mikkel Haugstrup

Dato : 16-08-01 14:01

"Peter J." <pedeon@hotmail.com> wrote in message
> Hej NG
>
> Jeg har en pc med MS-DOS 6.22 uden cd-rom og ønsker at installere Windows
> fra en anden pc via netværk - hvordan gør jeg det?

Eventuelt brug Novell Netware lite 1.1, fylder under 1mb. Overfør så
windows til DOS PC. Det kører dog via IPX og ikke via TCP/IP, men hvis det
bare drejer sig om at få windows over på maskinen kan det sagtens bruges.

/mikkel

Fra : cr

Dato : 16-08-01 15:03

Interlink og Interserv i DOS 6.x, kan lave et master slave netværk på
COM eller LPT porten.

Fra : Unknown

Dato : 16-08-01 15:27

hvis du går ind på www.bootdisk.com, så finder du bootdisks med
netværksunderstøttelse, og det funger perfekt.

Fra : Erik G Christensen

Dato : 16-08-01 20:37

Unknown wrote:

> hvis du går ind på www.bootdisk.com, så finder du bootdisks med
> netværksunderstøttelse, og det funger perfekt.
>
> Mvh

Jo, men du skal vide noget om ip adresser, som du skal angive,
samt workgroup, et helt andet sted, så der kræves lidt mere,
men jeg har da et par 486'r opkoplet via beskrivelsen, plus
lidt mere.
Men min notebook IBM er opkoplet med specielt parallelkabel,
og med interlnk.exe.

Har du konkrete problemer, så vend tilbage

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 16-08-01 18:58

"Peter J." <pedeon@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:9leqr7$kp6$1@news.cybercity.dk...
> Jeg har en pc med MS-DOS 6.22 uden cd-rom og ønsker at installere Windows
> fra en anden pc via netværk - hvordan gør jeg det? Hvordan laver jeg en
> TCP/IP forbindelse via DOS?

Det hurtigste er nok at benytte IPX, så skal du kun køre følgende:
Lsl.com
DOS netkorts driver
Ipxodi.com

Fungerer upåklageligt.
Evt. kan du køre det i begge ender og så overføre med FastLynx (via NETBIOS).

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.: