Hvordan vises file download dialogbox ifm.~
Fra : Thomas Myrup

Dato : 15-08-01 23:02

Jeg har brug for at give brugeren mulighed for at downloade en
tekstfil, men fx. tryk på knap med følgende kode viser bare filen
i browseren:

<input type="button" value="Download fil"
OnClick="location.href='textfile.txt'">

Hvordan får jeg file download / gem som dialogboxen frem i
stedet?

På forhånd tak

Thomas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : J.C. Voss

Dato : 15-08-01 23:48

Thomas Myrup <thomas@mitefternavn.com> wrote:

> Hvordan får jeg file download / gem som dialogboxen frem i stedet?

Det kommer an på hvordan den besøgende har sin browser indstillet, men
du kunne zippe den, så plejer der at komme en dialogboks frem med om man
vil gemme filen.

Det nemmeste og sikreste er, at skrive at man skal højreklikke og vælg
"gem som../save as..." for at gemme filen lokalt.

--
Jonas @ 11°56° ------------------------------
'Det var mig der inspirerede | Remember Occam's razor? |

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-08-01 23:56

Wed, 15 Aug 2001 22:01:47 +0000 (UTC), skrev Thomas Myrup
<thomas@mitefternavn.com>:

>Hvordan får jeg file download / gem som dialogboxen frem i
>stedet?

Det kan du ikke med en *.txt-fil, medmindre du har adgang til
noget serverside som php (og spørg så i en serversidegruppe).

Du kan pakke den med zip f.eks.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Rettelse kan hentes på http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/oefix.exe

Fra : --=BGN=--

Dato : 16-08-01 19:00

Upload filen til den server hvor din hjemmeside ligger. Lav et link til
filen, men i stedet for at der står "http" foran, skal der stå "file".

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 16-08-01 20:56

--=BGN=-- wrote:

> Upload filen til den server hvor din hjemmeside ligger. Lav et link til
> filen, men i stedet for at der står "http" foran, skal der stå "file".

øh, hvad? Der er vist noget du har misforstået. File indikerer at filen
findes på clientens harddisk.