Skærme
Fijala 3554
2 Vandrette streger på ny Samsung Syncmast~
Fra : Clemme

Dato : 15-08-01 20:09

På min nye Samsung SyncMaster 700NF er der sårn 2 små sorte streger ca 1/4
fra toppen og bunden, det er da vel ikke noget der skal være der er det?

MVH
Martin AKA. Clemme

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 15-08-01 21:30

> På min nye Samsung SyncMaster 700NF er der sårn 2 små
> sorte streger ca 1/4 fra toppen og bunden, det er da
> vel ikke noget der skal være der er det?

Jo, det skal de. Det er et af kendetegnene ved Trinitron billedrør.

--
Jakob Møbjerg Nielsen
jakob@dataloger.dk

Fra : Henrik Farre

Dato : 16-08-01 03:32

Yello

I artikel <3b7ac938$0$76879$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, skrev
"Clemme" <mcmartin@_spamnot_ofir.dk>:

> På min nye Samsung SyncMaster 700NF er der sårn 2 små sorte streger ca
> 1/4 fra toppen og bunden, det er da vel ikke noget der skal være der er
> det?

Det skulle vel aldrig være en trinitron? Så er det nemmelig trådene som
holder masken på plads.

Det er på alle trinitron skærme, hvis du vil undgå dem skal du have en
monitor med hulmaske billederør.

--
Mvh. / Kind regards
Henrik Farre (enrique@obel.auc.dk)

Webpage: http://Welcome.to/Webbench
-If I where God, I would recompile the penguin with --enable-flying.

Fra : Wizeguy

Dato : 16-08-01 09:57

De to streger skal være der. Din skærm har et såkaldt gittermaske billedør
af Diamondton-typen, og de to streger du kan se, er skyggerne fra de to
bindewirer der holder gittermasken på plads så billedet ikke bliver skævt.

--
Best regards,
Anders Albrechtsen, AKA Wizeguy