Problemer med å dele skriver
Fra : Jon Erik Hove

Dato : 15-08-01 19:26

Har problemer med å få dele skriver i Windows nettverk.
Det er tre maskiner i nettet, to maskiner med nettverkskort
og en med kombinert nettverkskort/hub.
Mener å ha satt opp alt helt korrekt, får delt filer/stasjoner,
men ikke skrivere. Deling av skrivere er satt på.
På "klient-maskin", når jeg prøver å installere nettverksskriver,
går alt tilsynelatende bra, men når jeg skal skrive ut blir det
bare feilmeldinger. Har prøvd med 2 ulike skrivere, en
HP Deskjet 710c og en Epson stylus color 600. Om lag
samme resultat. Er det noen som har tips?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-08-01 20:00

"Jon Erik Hove" skrev:
> [...]
> HP Deskjet 710c og en Epson stylus color 600. Om lag
> samme resultat. Er det noen som har tips?

HP710C kan IKKE deles !

Den anden ved jeg ikke med ?

--
M.v.h.
Jan Vestergaard

Fra : balslev

Dato : 25-09-01 15:05

Jan Vestergaard <jan@jve.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b7ac607$0$42420$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> HP710C kan IKKE deles !
Jeg har også haft en del problemer med at dele HP710C, der fra HP´s side er
begrænset til enkelt-bruger, men begrænsningen kan omgås ved at bruge
nedenstående procedure som jeg har fundet på nettet:

Installing the printer at the Serving computer

Install the printer as a local printer.

Right-click on Network Neighborhood, go to Properties.
Click on the File and Print sharing Button
Click next to " I want to share my printer".
Go to the identification tab and write down the computer number.**
Go to My Computer, Printers
Right-click on 710C icon, go down to SHARING.
Select 'Shared As' if it isn't already. Type in a printer share name if
there isn't one yet(remember to write Printer sharing name down** -- you
will need it later)!
Give permissions for printer connections:
Click on ADD, find 'Mediastaff', 'DMTS staff', School staff and School
Students (example: cv-staff, cv-students).
Select one at a time; move them over to 'Full Access'. Click on OK. Click on
OK again.

**The printer path you will need to have for the computers that want to
share the printer is:

\\computer number\Printer sharing name example: \\cv12722\rm303710C

Installing the Served printer at another workstation (hp710C)

Check to see if the printer is installed at the workstation already. If it
is:

- Put the hp CD in the CD Rom drive.
- The hp screen will come up; choose 'Remove'.
- Take the defaults in the program; continue all the way to the 'RESTART' at
the end.

If the printer was not installed, or after the computer has rebooted from
the Removal of the hp software:

- Insert (or re-insert) the CD into the CD Rom drive.
- The hp screen will come up; choose 'Install 710C software'.
- NEXT, ACCEPT, NEXT, INSTALL, (installing files etc.) RESTART
- hp INSTALL continues (says "Congratulations!")
- NEXT, NEXT, REGISTER LATER, YES, OK

To change the LPT1: port settings:

- My Computer, Printers, Right-click on 710C icon, Properties
- Go to the Details tab
- Click on 'Capture Printer port' button
- Fill in the path to the printer on the second line:
(example:\\CV17424\RM303710C)
- Make sure the reconnect at startup has a checkmark by it.
- Click on OK.
- Make sure the 'Print to the following port' has LPT1:(\\cvxxxxx\rmxxx710c)
in it.
- Click on OK.
- Shutdown the computer.

Test the printer.