Opera og www.tips.dk
Fra : Jesper L Hansen

Dato : 15-08-01 19:16

Hejsa,

Kan det passe at man ikke kan se http://www.tips.dk/ med Opera 5.12 ?

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen
Der har en lejlighed til salg !
http://www.husavisen.dk/boligemne.asp?sag=22615&mgl=3127

Fra : CHRistian

Dato : 15-08-01 19:48

Jesper L Hansen <lismoes@mail.dk>'s posting:

>Kan det passe at man ikke kan se http://www.tips.dk/ med Opera 5.12 ?

Ja, men du kan jo bare downloade den selv
(http://www.opera.com/download/) og teste (2 mb).

Ser ud til, det er dit browser-test-js, der er problemet, for
ellers/uden JS ved indgangen virker den vist OK.

--
http://www.myopera.com/

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 15-08-01 20:47

On Wed, 15 Aug 2001 20:47:49 +0200, CHRistian <nospam@direkte.org>
wrote:

>Ja, men du kan jo bare downloade den selv
>(http://www.opera.com/download/) og teste (2 mb).

Jeg har den kørende

>Ser ud til, det er dit browser-test-js, der er problemet, for
>ellers/uden JS ved indgangen virker den vist OK.

Hvordan slår jeg det fra ?

Fra : CHRistian

Dato : 15-08-01 22:28

Jesper L Hansen <lismoes@mail.dk>'s posting:

>Hvordan slår jeg det fra ?

JS: ALT+P / Plugins / Aktiver JavaScript

--
http://www.myopera.com/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-08-01 23:31

Wed, 15 Aug 2001 21:46:57 +0200, skrev Jesper L Hansen
<lismoes@mail.dk>:

>Hvordan slår jeg det fra ?

Hvis det er javascript i Opera, du mener.

Preferences/Indstillinger => Plugins

Uden javascript kan man fint se tips.dk (ihvertfald forsiden).

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Rettelse kan hentes på http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/oefix.exe

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 15-08-01 23:46

On Thu, 16 Aug 2001 00:30:42 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Uden javascript kan man fint se tips.dk (ihvertfald forsiden).

Det er sq da noget bøvl - uden javascript slået til, kan man se der
forside, men når den er slået til kan man ikke bruge deres menuer

Fra : CHRistian

Dato : 16-08-01 11:22

Jesper L Hansen <lismoes@mail.dk>'s posting:

>Det er sq da noget bøvl - uden javascript slået til, kan man se der
>forside, men når den er slået til kan man ikke bruge deres menuer

Netop, men så kan du slå det til igen efter du har fået lov til at
komme ind, men stadig bøvl.

Hov, i går fik jeg den ide (havde godt nok heller ikke fået så meget
søvn igen det sidste døgn , at det var dig, der stod for siten,
men det er det vist ikke. Har du så mailet til dem og gjort dem
opmærksom på problemet (det har jeg lige gjort). Det gør jeg gerne,
når jeg støder ind i dumme sites (her kan fx nævnes Komunedatas(!)
www.netborger.dk).

--
http://www.myopera.com/

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 16-08-01 11:28

On Thu, 16 Aug 2001 12:22:29 +0200, CHRistian <nospam@direkte.org>
wrote:

>Hov, i går fik jeg den ide (havde godt nok heller ikke fået så meget
>søvn igen det sidste døgn , at det var dig, der stod for siten,
>men det er det vist ikke.

Næhh - jeg var bare fordi og kunne ikke forstå at Opera ikke virkede
der.

>Har du så mailet til dem og gjort dem
>opmærksom på problemet (det har jeg lige gjort). Det gør jeg gerne,
>når jeg støder ind i dumme sites (her kan fx nævnes Komunedatas(!)
>www.netborger.dk).

Nej igen, jeg har ikke mailet til dem fordi jeg var ikke sikker på om
det var lokalt på min dåse fejlen lå.
Men jeg vil gerne høre deres svar enten her eller på min mail.

Fra : CHRistian

Dato : 17-08-01 15:43

Jesper L Hansen <lismoes@mail.dk>'s posting:

---klip: mail til tips.dk ang. deres O-problem---
>Men jeg vil gerne høre deres svar enten her eller på min mail.

Der er gået et døgn, men jeg har ikke hørt noget fra dem, såå.

Kommuenadata's svar til netborger.dk-problemet i Opera grundlæggende
opstår pga.: "...valget af Netscape og
Explorer gør det nemmere for os at styre udseende og
funktionalitet." -- lidt lamt af en ITservice udbyder til det off.!
:-/

--
Skin it, Opera:
http://people.opera.com/~rijk/skins/index.html

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 18-08-01 14:48

On Fri, 17 Aug 2001 16:42:59 +0200, CHRistian <nospam@direkte.org>
wrote:

>Der er gået et døgn, men jeg har ikke hørt noget fra dem, såå.

Nææ - der kommer nok intet svar.

> [...]
>Explorer gør det nemmere for os at styre udseende og
>funktionalitet." -- lidt lamt af en ITservice udbyder til det off.!

Ja ærgligt talt, men det kan være de kommer på andre tanker en dag.

Fra : J.C. Voss

Dato : 16-08-01 12:12

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote:

> Uden javascript kan man fint se tips.dk (ihvertfald forsiden).

På mac-versionen er det ligegyldigt om javascript er slået til eller
fra, man kan ikke se tips.dk alligevel. Men den er også kun i beta.

--
Jonas @ 11°56° ------------------------------
'Det var mig der inspirerede | Remember Occam's razor? |

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 15-08-01 20:25

> Kan det passe at man ikke kan se http://www.tips.dk/ med Opera 5.12 ?

Hvis jeg skriver følgende adresse: (hentet fra NOSCRIPT)
http://www.tips.dk/homepage/index_new.html
så vil Opera 5.12 godt læse den - så: ja, det må have noget med
browsertesten at gøre.

venligst

Henrik Pedersen

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 15-08-01 20:32

> Kan det passe at man ikke kan se http://www.tips.dk/ med Opera 5.12 ?

Fik lige tjekket en ekstra gang.

Der er et

<BODY>

</BODY>

inde i et FRAMESET.

Måske er det i bund og grund der hele humlen ligger???

venligst

Henrik Pedersen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-08-01 22:16

Wed, 15 Aug 2001 21:31:49 +0200, skrev Henrik Pedersen
<skovbogade@pedersen.tdcadsl.dk>:

></BODY>
>
>inde i et FRAMESET.
>
>Måske er det i bund og grund der hele humlen ligger???

Må der godt være, når bare det som her er sat ind i <noframes>.

Men man bør bruge det til noget fornuftigt om sidens indhold,
bl.a. for at lette søgemaskiner i at indexere siderne.

med venlig hilsen
Knud