Dagens quiz-spørgsmål!
Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 15-08-01 15:44

Davs,

Jeg har haft en hel del problemer med noget jeg har prøvet at strikke
sammen. Dette er taget ud af en større sammenhæng, så tænk ikke for meget
over hvad det skal bruges til
Men problemet er mere er at jeg slet ikke kan få dette script til at virke
som jeg havde håbet. Hvis man kører dette script som det står nu, får man
beskedden "The page cannot be displayed", og jeg aner ikke hvorfor. Men jeg
har nok overset et eller andet.
Nede i koden kan du prøve at skifte linien echo $newarray[0] .
"-newarray<br>"; med den linie der står umiddelbart nedenunder.

<?
$side = 1;

function grabkeys ($felt, $key, $side) {
global $newarray;
$stopkey = array ("A","Z");//De key-navne som den ikke skal gemme.
If (!in_array($key , $stopkey)) {
if ($felt == $side) { $newarray[] = $key;};
};
};

function showkeys ($felt, $key) {
global $newarray;
echo count($newarray) . "-count newarray<br>";
echo $newarray[0] . "-newarray<br>";
//echo $newarray . "-newarray<br>"; //hvis du skifter ovenstående linie ud
med denne kører scriptet, og echoer rigtig nok at $newarray er en array (og
ikke en variabel).
};

$row = array
("A"=>"1","B"=>"1","C"=>"1","D"=>"1","E"=>"1","F"=>"1","Z"=>"1");
array_walk ($row, 'grabkeys', $side);
array_walk ($row, 'showkeys');
?>

Håber at der er nogen der har en idé til hvorfor det ikke vil køre.

Mvh Stig N. Jepsen

Fra : Niels Andersen

Dato : 15-08-01 15:50

"Stig Nørgaard Jepsen" <stigen@mail.dk> wrote in message
> [...]
> med denne kører scriptet, og echoer rigtig nok at $newarray er en array

Prøv dette i stedet:
echo '<pre>';
var_dump($newarray);
echo '</pre>';

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 15-08-01 16:08

> (og
>
> Prøv dette i stedet:
> echo '<pre>';
> var_dump($newarray);
> echo '</pre>';

Okay, må jeg lige spørge... hvad gør den <pre>-tag?
for hvis jeg bytter:
echo $newarray[0] . "-newarray<br>";
ud med:
Så kommer der lige pludselig et output. Dog ikke det jeg havde forventet,
men det er så en anden sag.

Mvh Stig

Fra : Niels Andersen

Dato : 15-08-01 16:22

> Okay, må jeg lige spørge... hvad gør den <pre>-tag?

Det betyder "pre-formatted". Det skulle få browseren til at vise tekst, som
det er stillet op i kildekoden.
Dvs. med en font hvor alle tegn er lige brede og (vigtigst her) linjeskift
bliver vist. Der er vist også andre ting... :)

> for hvis jeg bytter:
> echo $newarray[0] . "-newarray<br>";
> ud med:
> Så kommer der lige pludselig et output. Dog ikke det jeg havde forventet,
> men det er så en anden sag.

Nah, jeg tror det er et tilfælle. Da det er html ændrer det jo bare, hvordan
det vises.

Måske du skulle kigge i html-kilden i stedet for det browseren viser?

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 15-08-01 17:32

> Måske du skulle kigge i html-kilden i stedet for det browseren viser?

Med <pre>-tag:
re>Z</pre>-newarray<br>

Uden <pre>-tag:
The page cannot be displayed

Jeg synes ikke det giver mening det her...

Er det en bug??

/Stig

Fra : Niels Andersen

Dato : 15-08-01 18:23

> Jeg synes ikke det giver mening det her...

Det synes jeg heller ikke.

> Er det en bug??

Tjaæh... Vi kan jo prøve om nogen kan genskabe den.
PHP-version?
Operativ-system?
Lav gerne en fil med dette indhold:
<?php
phpinfo();
?>
Og gør den offentligt tilgængelig (hvis du kan).
Din php.ini er også interessant.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 15-08-01 19:04

> Det synes jeg heller ikke.

> Tjaæh... Vi kan jo prøve om nogen kan genskabe den.
> PHP-version?
4,05

> Operativ-system?
Apace på en Linux

> Lav gerne en fil med dette indhold:
> <?php
> phpinfo();
> ?>

Kan informationerne fra phpinfo() misbruges på nogen måde?

> Og gør den offentligt tilgængelig (hvis du kan).
> Din php.ini er også interessant.

Den har jeg ikke adgang til.

/Stig

Fra : Niels Andersen

Dato : 15-08-01 19:15

> 4,05

Det er over en måned siden 4.0.6 udkom. Normalt beskæftiger man sig slet
ikke med bugs på software der ikke er nyeste version.
Jeg har i øvrigt ikke noget ældre end 4.0.6 ved hånden.

Men vi kan da prøve om vi kan genskabe fejlen på 4.0.6, hvis ikke du har
mulighed for at opgradere. :)

> Apace på en Linux

Godt. Det skulle de de færreste problemer, det er i hvert fald min erfaring.

> Kan informationerne fra phpinfo() misbruges på nogen måde?

Hvis du selv har lavet et sikkerhedshul kan det være lettere at finde og
(især) udnytte. Men det er vist marginalt.

> Den har jeg ikke adgang til.

Ovs, den var ikke god.
Nå, men det går nok. :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Niels Andersen

Dato : 15-08-01 19:24

Glemte halvdelen... :)

"Stig Nørgaard Jepsen" <stigen@mail.dk> wrote in message

Prøv lige så stille at fjerne alt, hvad der kan fjernes, så fejlen stadig
fremkommer.
Altså, gør scriptet så simpelt og lille som muligt, men stadig så fejlen
opstår.

I "værste" fald ender man med, at det eneste der er tilbage, er en åbenlys
tanketorsk, stavefejl eller lignende. :)
Det er i hvert fald på den måde jeg får løst mine mest besynderlige fejl.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Niels Andersen

Dato : 15-08-01 15:52

"Stig Nørgaard Jepsen" <stigen@mail.dk> wrote in message
> Hvis man kører dette script som det står nu, får man
> beskedden "The page cannot be displayed", og jeg aner ikke hvorfor.

Det ligner en besked fra en elendig browser. (På det punkt, i hvert fald.)

Hvis ikke du har et værktøj, der er lidt mere informativt, kan du prøve
dette:

http://mbn.dk/q/

Den er en pæn sjat bedre til at fortælle hvad der er galt. :)

Vælg "GET" eller "POST", og skriv hele urlen med "http://" og det hele.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 15-08-01 15:59

Sendt:----------------------------------------------------------------------
----------GET /test/arg.php HTTP/1.1
Host: www.8620.dk
Connection: close

Modtaget:-------------------------------------------------------------------
-------------Hmm... det er ikke meget browseren modtager... :)/Stig

Fra : Niels Andersen

Dato : 15-08-01 20:43

"Stig Nørgaard Jepsen" <stigen@mail.dk> wrote in message
> Jeg har haft en hel del problemer med noget jeg har prøvet at strikke
> sammen.

Jeg er nået frem til, at det er en bug i PHP, som stadig findesi 4.0.6.
Jeg har skrevet om det i en ny tråd.

Workaround:
echo $newarray[0] . "-newarray<br>";
=>