Servlets: forms og reload af sider?
Fra : Joergen Ramskov

Dato : 15-08-01 15:13

Jeg har et par servlets der serverer nogle websider med "forms" og
håndterer de data jeg modtager fra formen. Et problem jeg er stødt på
er hvis brugeren prøver at "refreshe" siden. Det ved jeg ikke helt
hvordan jeg skal/bør/kan håndtere?

Optimalt ville jeg gerne have at den nuværende side blot bliver vist
igen, men hvordan checker jeg om siden bliver "refreshed"?

Joergen - Folding for the Cause!
http://www.teameggroll.org/

Fra : Villy Fred

Dato : 18-08-01 04:41

Joergen Ramskov wrote:

> [...]
>
> Optimalt ville jeg gerne have at den nuværende side blot bliver vist
> igen, men hvordan checker jeg om siden bliver "refreshed"?

Du kan evt. bruge method="POST" i din form - så bliver brugeren
gjort opmærksom på det. Alternativt kan du i sessions objektet
sætte et flag og checke på det før du godtager formen.