Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Hvilket Nikon kamera?
Fra : lasse

Dato : 15-08-01 12:17

Jeg vil til at købe et brugt nikon kamera - men hvad skal jeg købe?
Det skal kunne køre blænde og lukketids prioriteret og også program. Der
skal ikke være autofokus og prisen, med et vidvinkel/normaloptik skal være
omkring 3000-4000kr.
Nogle gode ideer?
Lasse

Fra : Ole Kristian Bangås

Dato : 15-08-01 12:44

"lasse" <lasse_soerensen@hotmail.com> wrote in

> [...]
> Det skal kunne køre blænde og lukketids prioriteret og også program.
> Der skal ikke være autofokus og prisen, med et vidvinkel/normaloptik

Jeg har ved noen anledninger spurt andre om det samme, og har blitt
anbefalt FE2 og FM2. Med normaloptikk skal det være mulig å skaffe disse
til ca 4000kr.

--
Ole Kristian

"All overdrivelse er skadelig, også når det gjelder måtehold"

- Ukjent

Fra : Morten Clausen

Dato : 15-08-01 22:37

Jeg er meget tilfreds med mit F70. Så det vil jeg gerne anbefalde.

Morten

Fra : GhostRider

Dato : 17-08-01 19:33

Hej Lasse

Det vil jeg også godt, og det ville du kunne få til den pris af ny, da der
jo er kommet F80 som trykker prisen...

Men hvis det skal være brugt, kan du jo få noget der er bedre end F70, og
det er jo så op til hvor heldig du er...

Mvh

Carsten, Esbjerg

Fra : Ole Kristian Bangås

Dato : 20-08-01 07:30

Begge disse utgår vel på sin egen urimelighet, siden han ønsket et brukt
kamera UTEN autofokus... Etter min mening er det da bare to gode
alternativer, Nikon FM2 og Nikon FE2. Jeg har også hørt Nikon FE10 omtalt,
men vet ikke noe om kameraet. Kan hende dette også er et alternativ.

--
Ole Kristian

Fra : Bjorn Pedersen

Dato : 25-08-01 17:05

"Ole Kristian Bangås" <ole.news@netconnect.no> wrote:
: Begge disse utg?r vel p? sin egen urimelighet, siden han ?nsket et brukt
: kamera UTEN autofokus... Etter min mening er det da bare to gode
: alternativer, Nikon FM2 og Nikon FE2. Jeg har ogs? h?rt Nikon FE10 omtalt,
: men vet ikke noe om kameraet. Kan hende dette ogs? er et alternativ.

Hvis du skal ha program-auto på en Nikon med manuell fokus, er det ikke
mange alternativer: FA (P, A, S, M), FG og F301 (P, A, M). F301 har også
innebygd motor, mens de to andre har manuelt fremtrekk. FA var det første
kameraet med Matrix-lysmåling (kalt AMP i FA).

-Bjørn
Bjørn Pedersen
Email: bp@omegav.ntnu.no