/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / Linux / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Linux
#NavnPoint
o.v.n. 11177
peque 7911
dk 4814
e.c 2359
Uranus 1334
emesen 1334
stone47 1307
linuxrules 1214
Octon 1100
10  BjarneD 875
Sendmail og port 25
Fra : Ole Braad-Sorensen


Dato : 15-08-01 00:07

Hej!

Sidder igen og bøvler med et problem med RH 7.1

Computeren har to eth kort. Eth0 på 80.62.xx.yy (ADSL) og eth1 på
192.168.1.1. Alle test med named virker som beskrevet i "DNS og BIND".

Jeg kan sende mail med sendmail, men AL indkommende mail bliver
tilsyneladende slet ikke besvaret. Har prøvet "telnet mail.mitdom.com"
fra LAN nettet og der er formindelse. Har prøvet "telnet
mail.mitdom.com 25" og der er forbindelse. Dernæst har jeg prøvet at
forbinde til internettet vie en modem forbindelse og lavet en "telnet
mail.mitdom.com" som virker, men "telnet mail.mitdom.com 25" funker
ikke. Det er som om der slet ikke lyttes på eth0 port 25.

Jeg har ændret i sendmail.mc som beskrevet i dokomentationen under
DAEMON_OPTIONS, både ved at indtaste det rigtige IP nummer og ved helt
at kommentere linien ud.

I min host.allow har jeg indsat "sendmail:ALL" som beskrevet i FAQ på
sendmail.org. Stadig er der ingen response på eth0 port 25.

Hvad hulen ka' jeg så prøve...?

Enhver pegepind er velkommen


Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

 
 
Martin Zuziak (15-08-2001)
Kommentar
Fra : Martin Zuziak


Dato : 15-08-01 00:37

In article <rvajnts4b8464kujr33mnv6ms165ns1aka@4ax.com>, "Ole
Braad-Sorensen" <obsdata@get2net.dk> wrote:

> Hej!
>
> Sidder igen og bøvler med et problem med RH 7.1
>
> Computeren har to eth kort. Eth0 på 80.62.xx.yy (ADSL) og eth1 på
> 192.168.1.1. Alle test med named virker som beskrevet i "DNS og BIND".
>
> Jeg kan sende mail med sendmail, men AL indkommende mail bliver
> tilsyneladende slet ikke besvaret. Har prøvet "telnet mail.mitdom.com"
> fra LAN nettet og der er formindelse. Har prøvet "telnet mail.mitdom.com
> 25" og der er forbindelse. Dernæst har jeg prøvet at forbinde til
> internettet vie en modem forbindelse og lavet en "telnet
> mail.mitdom.com" som virker, men "telnet mail.mitdom.com 25" funker
> ikke. Det er som om der slet ikke lyttes på eth0 port 25.
>
> Jeg har ændret i sendmail.mc som beskrevet i dokomentationen under
> DAEMON_OPTIONS, både ved at indtaste det rigtige IP nummer og ved helt
> at kommentere linien ud.
>
> I min host.allow har jeg indsat "sendmail:ALL" som beskrevet i FAQ på
> sendmail.org. Stadig er der ingen response på eth0 port 25.
>
> Hvad hulen ka' jeg så prøve...?
>
> Enhver pegepind er velkommen
>
>
> Med venlig hilsen
> Ole Braad-Sørensen
>
> braadso@soholm.com
> www.soholm.com

Det er muligt at TDC blokerer adgang til port 25.

Det nævnes her:
http://www.internet.opasia.dk/abonnement/netexpres/faq/grund_expres.html#10

Lars Henriksen (15-08-2001)
Kommentar
Fra : Lars Henriksen


Dato : 15-08-01 08:00

Martin Zuziak wrote:
> Braad-Sorensen" <obsdata@get2net.dk> wrote:
> > mail.mitdom.com" som virker, men "telnet mail.mitdom.com 25" funker
> > ikke. Det er som om der slet ikke lyttes på eth0 port 25.
>
> Det er muligt at TDC blokerer adgang til port 25.

Jaeh, eller at der ikke er sat en fornuftig port-forwarding op.
Vi kan se på dit ipnr. at du nok er Tele DK adsl kunde. Hvad har du af
terminal udstyr? Er der tale om en router, vil den jo normalt have dit
skarpe ip-nr på sin wan-side, og derfor skal porten (25) jo forwardes
til ip-nr (det private), hvor mailserveren kører. Nu har du ikke skrevet
hvilken af teleDK's løsninger der er tale om, men nogle af dem har et
fast defineret mønster af interne ip-nr. der forwardes specifik trafik
til, f.eks. at port 25 altid forwardes til 192.168.1.x ( | x er et eller
andet mellem 2-7 tror jeg, kan ikke huske det). Hvis dette er problemet,
er løsningen at give din Linux box, alle de forskellige ip-nr, som den
skal være server for.

hygge
Lars
--
Lars Henriksen
M.Sc. Student, Computer Systems Engineering
SDU, Odense.
--

Ole Braad-Sorensen (16-08-2001)
Kommentar
Fra : Ole Braad-Sorensen


Dato : 16-08-01 08:13

"Martin Zuziak" <zuziak@fys.ku.dk> wrote:

>
>Det er muligt at TDC blokerer adgang til port 25.
>
>Det nævnes her:
>http://www.internet.opasia.dk/abonnement/netexpres/faq/grund_expres.html#10

Fuldstændigt rigtigt...

Men det glædelige er at der andetsteds i nærheden af den side du
nævner er en anvisning på hvodden man får "skidtet" til at virke.

Der skal bare indsættes endnu et MX record i nameserveren der peger på
TDC's backup mailserver. Så kører det hele bare fint.

I hvertfald var det din "pegepind" der løste problemet.
Tak for det


Regards:
Ole Braad-Sorensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Lars Kongshøj (15-08-2001)
Kommentar
Fra : Lars Kongshøj


Dato : 15-08-01 14:39

Ole Braad-Sorensen wrote:
> Det er som om der slet ikke lyttes på eth0 port 25.

Du skulle vel ikke have en firewall-regel, der spiser pakkerne?

--
Lars Kongshøj

Leif Neland (15-08-2001)
Kommentar
Fra : Leif Neland


Dato : 15-08-01 19:09


"Ole Braad-Sorensen" <obsdata@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:rvajnts4b8464kujr33mnv6ms165ns1aka@4ax.com...
> Hej!
>
> Sidder igen og bøvler med et problem med RH 7.1
>
> Computeren har to eth kort. Eth0 på 80.62.xx.yy (ADSL) og eth1 på
> 192.168.1.1. Alle test med named virker som beskrevet i "DNS og BIND".
>
> Jeg kan sende mail med sendmail, men AL indkommende mail bliver
> tilsyneladende slet ikke besvaret. Har prøvet "telnet mail.mitdom.com"
> fra LAN nettet og der er formindelse. Har prøvet "telnet
> mail.mitdom.com 25" og der er forbindelse. Dernæst har jeg prøvet at
> forbinde til internettet vie en modem forbindelse og lavet en "telnet
> mail.mitdom.com" som virker, men "telnet mail.mitdom.com 25" funker
> ikke. Det er som om der slet ikke lyttes på eth0 port 25.
>
Citat: "
Som bruger af NetExpress kan du som udgangspunkt ikke modtage SMTP (port
25) og NNTP (port 119) eller tilsvarende proxy-faciliteter direkte, da TDC
Internet har opsat filtre der forhindre dette, for at beskytte dig mod
misbrug. "

Så du skal have lavet dns'en for dit domaine, så tdc's mailserver er
backup-mx for dit domaine.
Den må nemlig godt sende til din ip-adresse.
Alternativt, må du sætte din mx til en maskine udenfor tdc's
"netexpress-firewall", og lade den maskine videresende smtp på f.ex. port
26.
I netexpressen kan du så omdirigere extern port 26 til intern port 25.

Leif




Christian Bruhn Gufl~ (16-08-2001)
Kommentar
Fra : Christian Bruhn Gufl~


Dato : 16-08-01 08:49

I øvrigt sjovt (hahaha) at TDC er så 'flinke' at spærre for adgang til denne
port.
I øvrigt også skægt (hahahhaha) at man på en del af deres løsninger er helt
uden indflydelse på hvorledes routing og nat sættes op

Både Tiscali, Cybercity mfl. giver adgang til dette

MVH
Christian Gufler


"Ole Braad-Sorensen" <obsdata@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:rvajnts4b8464kujr33mnv6ms165ns1aka@4ax.com...
> Hej!
>
> Sidder igen og bøvler med et problem med RH 7.1
>
> Computeren har to eth kort. Eth0 på 80.62.xx.yy (ADSL) og eth1 på
> 192.168.1.1. Alle test med named virker som beskrevet i "DNS og BIND".
>
> Jeg kan sende mail med sendmail, men AL indkommende mail bliver
> tilsyneladende slet ikke besvaret. Har prøvet "telnet mail.mitdom.com"
> fra LAN nettet og der er formindelse. Har prøvet "telnet
> mail.mitdom.com 25" og der er forbindelse. Dernæst har jeg prøvet at
> forbinde til internettet vie en modem forbindelse og lavet en "telnet
> mail.mitdom.com" som virker, men "telnet mail.mitdom.com 25" funker
> ikke. Det er som om der slet ikke lyttes på eth0 port 25.
>
> Jeg har ændret i sendmail.mc som beskrevet i dokomentationen under
> DAEMON_OPTIONS, både ved at indtaste det rigtige IP nummer og ved helt
> at kommentere linien ud.
>
> I min host.allow har jeg indsat "sendmail:ALL" som beskrevet i FAQ på
> sendmail.org. Stadig er der ingen response på eth0 port 25.
>
> Hvad hulen ka' jeg så prøve...?
>
> Enhver pegepind er velkommen
>
>
> Med venlig hilsen
> Ole Braad-Sørensen
>
> braadso@soholm.com
> www.soholm.com



Peter Brodersen (16-08-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 16-08-01 09:06

On Thu, 16 Aug 2001 09:48:33 +0200, "Christian Bruhn Gufler"
<cbg@mfd.dk> wrote:

>I øvrigt også skægt (hahahhaha) at man på en del af deres løsninger er helt
>uden indflydelse på hvorledes routing og nat sættes op
>
>Både Tiscali, Cybercity mfl. giver adgang til dette

Udover at du citerer ret kundeagtigt, hvad er så din pointe? At
forskellige udbydere har forskellige produkter?

--
- Peter Brodersen

Christian Bruhn Gufl~ (16-08-2001)
Kommentar
Fra : Christian Bruhn Gufl~


Dato : 16-08-01 10:01


----- Original Message -----
From: "Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk>
Newsgroups: dk.edb.system.unix
Sent: Thursday, August 16, 2001 10:05 AM
Subject: Re: Sendmail og port 25


> On Thu, 16 Aug 2001 09:48:33 +0200, "Christian Bruhn Gufler"
> <cbg@mfd.dk> wrote:
>
> >I øvrigt også skægt (hahahhaha) at man på en del af deres løsninger er
helt
> >uden indflydelse på hvorledes routing og nat sættes op
> >
> >Både Tiscali, Cybercity mfl. giver adgang til dette
>
> Udover at du citerer ret kundeagtigt, hvad er så din pointe? At
> forskellige udbydere har forskellige produkter?
>
> --
> - Peter Brodersen

Pointe (subjektiv): TeleDanmark laver efter min mening unødvendige
begrænsninger på sine produkter, og således fås bedre, og billigere
løsninger hos andre, f.eks. de af mig opremsede.

Et eller andet sted er de fleste vel kunder et eller andet sted, om det er
WorldCom/UUNet, TDC, Tiscali, WorldOnline m.fl. er vel ret underordnet.
Selv TDC får deres forbindelse et sted.
Kan ikke se at det skulle gøre indlæget mindre værd fordi det er fra en
'kunde'

MVH
CBG




Peter Brodersen (16-08-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 16-08-01 10:10

On Thu, 16 Aug 2001 11:00:53 +0200, "Christian Bruhn Gufler"
<cbg@mfd.dk> wrote:

>Pointe (subjektiv): TeleDanmark laver efter min mening unødvendige
>begrænsninger på sine produkter, og således fås bedre, og billigere
>løsninger hos andre, f.eks. de af mig opremsede.

Så må man jo bare købe dem dér, hvis de andres produkter passer bedre
til sit behov. Sværere er det ikke.

>Kan ikke se at det skulle gøre indlæget mindre værd fordi det er fra en
>'kunde'

Det var en henvisning til http://www.usenet.dk/netikette/quote.html -
men den har du fået checket i mellemtiden, kan jeg se.

(fut: dk.edb.internet.udbydere.xdsl)

--
- Peter Brodersen

Christian Bruhn Gufl~ (16-08-2001)
Kommentar
Fra : Christian Bruhn Gufl~


Dato : 16-08-01 10:23


"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev i en meddelelse
news:H4Me7.11$rg1.2936@news000.worldonline.dk...
> On Thu, 16 Aug 2001 11:00:53 +0200, "Christian Bruhn Gufler"
> <cbg@mfd.dk> wrote:
>
> >Pointe (subjektiv): TeleDanmark laver efter min mening unødvendige
> >begrænsninger på sine produkter, og således fås bedre, og billigere
> >løsninger hos andre, f.eks. de af mig opremsede.
>
> Så må man jo bare købe dem dér, hvis de andres produkter passer bedre
> til sit behov. Sværere er det ikke.


Klart - Min pointe er her at jeg f.eks. tager det som en selvfølge at man
med en fast forbindelse har mulighed for ALLE protokoller porte mv.
(hjemmearbejdspladser ol.)
At man så har spærret til en så brugt tjeneste som SMTP er mig en gåde, men
højst sandsynligt for en smart TDC medarbejder har opdaget at man så kan
stikke yderligere en forlænger-snabel ned i folks privat økonomi.

At TDC (små) løsninger er så begrænsede, og her ikke på grund af teknologi -
derimod specifikt spærrede tjenester, er efter min mening forkasteligt.
Selvfølgelig kan man bare vælge en anden ydbyder; men TDC gør jo ikke
synderligt opmærksom på deres begrænsninger, og jeg har da set andre stå med
håret i postkassen, når de opdager at det ønskede ikke er muligt, grundet en
fiks TDC installations begrænsninger. Selvfølgelig kan man sige at det er
folks ansvar at undersøge produktet de køber ordentligt før de bestiller;
men der er altså ting mange tager for givet - hvor mange undersøger
eksempelvist om man kan sætte en telefonssvarer eller ringe til udlandet på
en telefonlinie - når nu det ikke kræver særlige foranstaltninger.

Når man køber en 'fast forbindelse' bør der blot være tale om en rå, fast
forbindelse (med en for-konfiguration) som man så kan gøre med som man
lyster, og sådan er det da også hos de fleste.

MVH
CBG





Klaus Ellegaard (16-08-2001)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 16-08-01 11:10

"Christian Bruhn Gufler" <cbg@mfd.dk> writes:

>Selvfølgelig kan man bare vælge en anden ydbyder; men TDC gør jo ikke
>synderligt opmærksom på deres begrænsninger, og jeg har da set andre stå med
>håret i postkassen, når de opdager at det ønskede ikke er muligt, grundet en
>fiks TDC installations begrænsninger. Selvfølgelig kan man sige at det er
>folks ansvar at undersøge produktet de køber ordentligt før de bestiller;
>men der er altså ting mange tager for givet - hvor mange undersøger
>eksempelvist om man kan sætte en telefonssvarer eller ringe til udlandet på
>en telefonlinie - når nu det ikke kræver særlige foranstaltninger.

Folk, der ikke læser abonnementsbetingelserne, inden de skriver under,
har rigtigt godt af, at de bliver taget ved næsen.

Så kan de lære det til næste gang.

>Når man køber en 'fast forbindelse' bør der blot være tale om en rå, fast
>forbindelse (med en for-konfiguration) som man så kan gøre med som man
>lyster, og sådan er det da også hos de fleste.

Og gratis pizza?

Mvh.
   Klaus.

Christian Christense~ (17-08-2001)
Kommentar
Fra : Christian Christense~


Dato : 17-08-01 17:22

Port 25 er spæret fordi der er mange privat personer der ikke får sikret
deres mailserver ordenligt, således at den ikke kan bruges til mail bombning
af andre (åbent relay).
Cybercitys adsl opkoblinger er også spæret på port 25. Jeg mener også wol
har spæret denne....

Christian

"Christian Bruhn Gufler" <cbg@mfd.dk> wrote in message
news:3b7b9178$0$9445$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
>
> "Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev i en meddelelse
> news:H4Me7.11$rg1.2936@news000.worldonline.dk...
> > On Thu, 16 Aug 2001 11:00:53 +0200, "Christian Bruhn Gufler"
> > <cbg@mfd.dk> wrote:
> >
> > >Pointe (subjektiv): TeleDanmark laver efter min mening unødvendige
> > >begrænsninger på sine produkter, og således fås bedre, og billigere
> > >løsninger hos andre, f.eks. de af mig opremsede.
> >
> > Så må man jo bare købe dem dér, hvis de andres produkter passer bedre
> > til sit behov. Sværere er det ikke.
>
>
> Klart - Min pointe er her at jeg f.eks. tager det som en selvfølge at man
> med en fast forbindelse har mulighed for ALLE protokoller porte mv.
> (hjemmearbejdspladser ol.)
> At man så har spærret til en så brugt tjeneste som SMTP er mig en gåde,
men
> højst sandsynligt for en smart TDC medarbejder har opdaget at man så kan
> stikke yderligere en forlænger-snabel ned i folks privat økonomi.
>
> At TDC (små) løsninger er så begrænsede, og her ikke på grund af
teknologi -
> derimod specifikt spærrede tjenester, er efter min mening forkasteligt.
> Selvfølgelig kan man bare vælge en anden ydbyder; men TDC gør jo ikke
> synderligt opmærksom på deres begrænsninger, og jeg har da set andre stå
med
> håret i postkassen, når de opdager at det ønskede ikke er muligt, grundet
en
> fiks TDC installations begrænsninger. Selvfølgelig kan man sige at det er
> folks ansvar at undersøge produktet de køber ordentligt før de bestiller;
> men der er altså ting mange tager for givet - hvor mange undersøger
> eksempelvist om man kan sætte en telefonssvarer eller ringe til udlandet

> en telefonlinie - når nu det ikke kræver særlige foranstaltninger.
>
> Når man køber en 'fast forbindelse' bør der blot være tale om en rå, fast
> forbindelse (med en for-konfiguration) som man så kan gøre med som man
> lyster, og sådan er det da også hos de fleste.
>
> MVH
> CBG
>
>
>
>



Arild Ehrenskjöld (18-08-2001)
Kommentar
Fra : Arild Ehrenskjöld


Dato : 18-08-01 07:24

On Fri, 17 Aug 2001 18:22:11 +0200, "Christian Christensen"
<clc@nettaxi.com> wrote:

>Port 25 er spæret fordi der er mange privat personer der ikke får sikret
>deres mailserver ordenligt, således at den ikke kan bruges til mail bombning
>af andre (åbent relay).
>Cybercitys adsl opkoblinger er også spæret på port 25. Jeg mener også wol
>har spæret denne....

Cybercity filtrerer ikke port 25.
--
Best regards,
Arild Ehrenskjöld

Henrik Schack Jensen (18-08-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Schack Jensen


Dato : 18-08-01 10:30

Det gør WOL nu heller ikke

/Schack
> >Port 25 er spæret fordi der er mange privat personer der ikke får sikret
> >deres mailserver ordenligt, således at den ikke kan bruges til mail
bombning
> >af andre (åbent relay).
> >Cybercitys adsl opkoblinger er også spæret på port 25. Jeg mener også wol
> >har spæret denne....
>
> Cybercity filtrerer ikke port 25.
> --
> Best regards,
> Arild Ehrenskjöld



Christian Christense~ (19-08-2001)
Kommentar
Fra : Christian Christense~


Dato : 19-08-01 19:18

Jo, Cybercity spærer for port 25, her et afsnit fra abonnements
betingelsene:

"Kan jeg bruge alle services (FTP, HTTP, SMTP, POP3, osv.) til filtrering?
På nuværende tidspunkt er der ingen filtrering, bortset fra port 25, der
ikke kan nås direkte fra verden mod kunderne. Der er dog automatisk oprettet
relay mailserver på .adsl.dk. Dermed kan adressen også kan bruges til
e-mails af typen: lars@hansen.adsl.dk! Du kan desuden selv hoste domæner på
din forbindelse. "

Taget fra denne side:
http://www.cybercity.dk/produkter/dsl/spoergsmaal_og_svar/home.phtml?link=6

"Arild Ehrenskjöld" <lth@solin.dk> wrote in message
news:jd2snt45k58fp6kk2a9bk5m0vl620ndb5g@4ax.com...
> On Fri, 17 Aug 2001 18:22:11 +0200, "Christian Christensen"
> <clc@nettaxi.com> wrote:
>
> >Port 25 er spæret fordi der er mange privat personer der ikke får sikret
> >deres mailserver ordenligt, således at den ikke kan bruges til mail
bombning
> >af andre (åbent relay).
> >Cybercitys adsl opkoblinger er også spæret på port 25. Jeg mener også wol
> >har spæret denne....
>
> Cybercity filtrerer ikke port 25.
> --
> Best regards,
> Arild Ehrenskjöld



Arild Ehrenskjöld (19-08-2001)
Kommentar
Fra : Arild Ehrenskjöld


Dato : 19-08-01 20:00

On Sun, 19 Aug 2001 20:17:38 +0200, "Christian Christensen"
<clc@nettaxi.com> wrote:

>Jo, Cybercity spærer for port 25, her et afsnit fra abonnements
>betingelsene:
>
>"Kan jeg bruge alle services (FTP, HTTP, SMTP, POP3, osv.) til filtrering?
>På nuværende tidspunkt er der ingen filtrering, bortset fra port 25, der
>ikke kan nås direkte fra verden mod kunderne. Der er dog automatisk oprettet
>relay mailserver på .adsl.dk. Dermed kan adressen også kan bruges til
>e-mails af typen: lars@hansen.adsl.dk! Du kan desuden selv hoste domæner på
>din forbindelse. "

Den passage står i ADSL Faq'en og ikke i betingelserne.. Jeg ved ikke
hvorfor Cybercity ikke har rettet sin faq endnu, men det er ca. et
halvt år siden de holdt op med at filtrere port 25. :-/

Jeg kører en SMTP server, og jeg kan forsikre dig om at jeg modtager
mail direkte fra andre servere, og ikke kun mailgate.cybercity.dk.
--
Best regards,
Arild Ehrenskjöld

Flemming Hansen (19-08-2001)
Kommentar
Fra : Flemming Hansen


Dato : 19-08-01 21:14


"Arild Ehrenskjöld" <lth@solin.dk> wrote in message
news:kt00ot0ofdk2cumr30sb7503dt1l1ip5mk@4ax.com...
> On Sun, 19 Aug 2001 20:17:38 +0200, "Christian Christensen"
> <clc@nettaxi.com> wrote:
>
> Jeg kører en SMTP server, og jeg kan forsikre dig om at jeg modtager
> mail direkte fra andre servere, og ikke kun mailgate.cybercity.dk.
> --
> Best regards,
> Arild Ehrenskjöld
hejsa kan man få at vide hvad det er for en mail server du bruger, jeg har
også CC men fik at vide at jeg bare skulle få mit domæne mail hostet til mit
alias hos CC så ville det virke, men jeg synes ikke det virker helt som det
skal.

Hilsen Flemming



Arild Ehrenskjöld (19-08-2001)
Kommentar
Fra : Arild Ehrenskjöld


Dato : 19-08-01 22:18

On Sun, 19 Aug 2001 22:13:51 +0200, "Flemming Hansen"
<flemming@net-use.dk> wrote:

>hejsa kan man få at vide hvad det er for en mail server du bruger, jeg har

Jeg bruger en Argosoft Mailserver.

>også CC men fik at vide at jeg bare skulle få mit domæne mail hostet til mit
>alias hos CC så ville det virke, men jeg synes ikke det virker helt som det
>skal.

Okay. Kan jeg overtale dig til at stille et spørgsmål om det i
Cybercity's interne gruppe cybercity.xdsl? Der sidder både
medarbejdere og kunder der kan/vil hjælpe dig.
--
Best regards,
Arild Ehrenskjöld

Adam Sjøgren (16-08-2001)
Kommentar
Fra : Adam Sjøgren


Dato : 16-08-01 18:11

On Thu, 16 Aug 2001 09:48:33 +0200, Christian Bruhn Gufler wrote:

> I øvrigt sjovt (hahaha) at TDC er så 'flinke' at spærre for adgang
> til denne port.

Ja, det er da forfærdeligt med udbydere som prøver at undgå at deres
kunders maskiner uforvarende bruges til spam.

(Ja, der er et forbløffende stort antal almindelige mennesker der glad
og fro installerer diverse smarte "internet-delingsprogrammer", som
mere virker som om de er lavet efter spammeres opskrift end af
kompetente firmaer - hvilket er ret irriterende når det betyder at
udbyderens mail-servere ryger i orbs (eller daughters of orbs
nu-til-dags i perioder; og det til tider tager laaang tid for dem
at opdage det og rette det...)

Det er en balancegang...


Mvh.

--
"There is no such thing as Paranoia in this world. Adam Sjøgren
Anything you suspect will turn out to be true if asjo@koldfront.dk
you pursue it long enough. Paranoia is just
another word for Ignorance."

Kent Friis (16-08-2001)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 16-08-01 19:33

Den 16 Aug 2001 19:10:49 +0200 skrev Adam Sjøgren:
>On Thu, 16 Aug 2001 09:48:33 +0200, Christian Bruhn Gufler wrote:
>
>> I øvrigt sjovt (hahaha) at TDC er så 'flinke' at spærre for adgang
>> til denne port.
>
>Ja, det er da forfærdeligt med udbydere som prøver at undgå at deres
>kunders maskiner uforvarende bruges til spam.
>
>(Ja, der er et forbløffende stort antal almindelige mennesker der glad
>og fro installerer diverse smarte "internet-delingsprogrammer", som
>mere virker som om de er lavet efter spammeres opskrift end af
>kompetente firmaer - hvilket er ret irriterende når det betyder at
>udbyderens mail-servere ryger i orbs (eller daughters of orbs
>nu-til-dags i perioder; og det til tider tager laaang tid for dem
>at opdage det og rette det...)
>
>Det er en balancegang...

Man kunne jo være smart og NAT'e den til port 250, så skal man aktivt
flytte sin mailserver...

Eller åbne for at folk kan pille i routeren

Mvh
Kent
--
begin 644 LOVE-LETTER-FOR-YOU.TXT.vbs
M2&DL(&DG;2!A('-I9VYA='5R92!V:7)U<RP*<&QE87-E(&-O<'D@;64@=&\@
D>6]U<B`N<VEG;F%T=7)E+"!T;R!H96QP(&UE('-P<F5A9"X*
`
end

Thomas Corell (16-08-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Corell


Dato : 16-08-01 21:23

Christian Bruhn Gufler wrote:
>
> I øvrigt sjovt (hahaha) at TDC er så 'flinke' at spærre for adgang til denne
> port.

Måske fordi de er trætte af at få deres servere listet som open-relays,
fordi der er kunder der ikke kan sætte en non-relaying mailserver op
der bruger TDC's smtp-servere som smart-relay ?

--
Don't waste space

Rasmus Bøg Hansen (16-08-2001)
Kommentar
Fra : Rasmus Bøg Hansen


Dato : 16-08-01 23:31



Preben Traerup (17-08-2001)
Kommentar
Fra : Preben Traerup


Dato : 17-08-01 12:05

In article <rvajnts4b8464kujr33mnv6ms165ns1aka@4ax.com>, Ole
Braad-Sorensen <obsdata@get2net.dk> wrote:
> Hej!
>
> Sidder igen og bøvler med et problem med RH 7.1
>
> Computeren har to eth kort. Eth0 på 80.62.xx.yy (ADSL) og eth1 på
> 192.168.1.1. Alle test med named virker som beskrevet i "DNS og BIND".
>
> Jeg kan sende mail med sendmail, men AL indkommende mail bliver
> tilsyneladende slet ikke besvaret.
<SNIP>
Muligvis skyder jeg helt ved siden af,
men sendmail sørger alene for at mails fra dig (dit netværk)
bliver sendt ud til verden (via TDC).
sendmail gør intet for at hente mails ude i verden (TDC)
hjem til dig, det skal du bruge fetchmail til.

../Preben


Kent Friis (17-08-2001)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 17-08-01 23:56

Den Fri, 17 Aug 2001 12:04:46 +0100 skrev Preben Traerup:
>In article <rvajnts4b8464kujr33mnv6ms165ns1aka@4ax.com>, Ole
>Braad-Sorensen <obsdata@get2net.dk> wrote:
>> Hej!
>>
>> Sidder igen og bøvler med et problem med RH 7.1
>>
>> Computeren har to eth kort. Eth0 på 80.62.xx.yy (ADSL) og eth1 på
>> 192.168.1.1. Alle test med named virker som beskrevet i "DNS og BIND".
>>
>> Jeg kan sende mail med sendmail, men AL indkommende mail bliver
>> tilsyneladende slet ikke besvaret.
><SNIP>
>Muligvis skyder jeg helt ved siden af,
>men sendmail sørger alene for at mails fra dig (dit netværk)
>bliver sendt ud til verden (via TDC).
>sendmail gør intet for at hente mails ude i verden (TDC)
>hjem til dig, det skal du bruge fetchmail til.

Sendmail modtager post pr. SMTP, fetchmail bruges kun til at "hugge"
mail fra postkassen hos udbyderen.

Mvh
Kent
--
"Handlingen blev afbrudt pga. computerens begrænsede effekt"
- Windows NT på en Pentium III 550 MHz

Preben Traerup (20-08-2001)
Kommentar
Fra : Preben Traerup


Dato : 20-08-01 14:44

In article <9lk7er$a5o$4@sunsite.dk>, kfr@fleggaard.dk (Kent Friis) wrote:
> Den Fri, 17 Aug 2001 12:04:46 +0100 skrev Preben Traerup:
>>In article <rvajnts4b8464kujr33mnv6ms165ns1aka@4ax.com>, Ole
>>Braad-Sorensen <obsdata@get2net.dk> wrote:
>>> Hej!
>>>
>>> Sidder igen og bøvler med et problem med RH 7.1
>>>
>>> Computeren har to eth kort. Eth0 på 80.62.xx.yy (ADSL) og eth1 på
>>> 192.168.1.1. Alle test med named virker som beskrevet i "DNS og BIND".
>>>
>>> Jeg kan sende mail med sendmail, men AL indkommende mail bliver
>>> tilsyneladende slet ikke besvaret.
>><SNIP>

>>Muligvis skyder jeg helt ved siden af, men sendmail sørger alene for at
>>mails fra dig (dit netværk) bliver sendt ud til verden (via TDC).
>>sendmail gør intet for at hente mails ude i verden (TDC) hjem til dig,
>>det skal du bruge fetchmail til.
>
> Sendmail modtager post pr. SMTP, fetchmail bruges kun til at "hugge"
> mail fra postkassen hos udbyderen.
>
Ja, det er jeg klar over, men hvor meget nytter det at sætte sendmail til at
lytte på port 25 på netværket vendt mod TDC....
TDC sender (forwarder) AFAIK ikke mail fra deres system til dit system
uden at du har aftalt det med dem..... Du skal selv hugge mails fra TDC
og hjem til dit eget system - f.eks med fetchmail.
Ellers taler vi vist forbi hinanden ?


Kent Friis (20-08-2001)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 20-08-01 18:52

Den Mon, 20 Aug 2001 14:43:37 +0100 skrev Preben Traerup:
>In article <9lk7er$a5o$4@sunsite.dk>, kfr@fleggaard.dk (Kent Friis) wrote:
>> Den Fri, 17 Aug 2001 12:04:46 +0100 skrev Preben Traerup:
>>>In article <rvajnts4b8464kujr33mnv6ms165ns1aka@4ax.com>, Ole
>>>Braad-Sorensen <obsdata@get2net.dk> wrote:
>>>> Hej!
>>>>
>>>> Sidder igen og bøvler med et problem med RH 7.1
>>>>
>>>> Computeren har to eth kort. Eth0 på 80.62.xx.yy (ADSL) og eth1 på
>>>> 192.168.1.1. Alle test med named virker som beskrevet i "DNS og BIND".
>>>>
>>>> Jeg kan sende mail med sendmail, men AL indkommende mail bliver
>>>> tilsyneladende slet ikke besvaret.
>>><SNIP>
>
>>>Muligvis skyder jeg helt ved siden af, men sendmail sørger alene for at
>>>mails fra dig (dit netværk) bliver sendt ud til verden (via TDC).
>>>sendmail gør intet for at hente mails ude i verden (TDC) hjem til dig,
>>>det skal du bruge fetchmail til.
>>
>> Sendmail modtager post pr. SMTP, fetchmail bruges kun til at "hugge"
>> mail fra postkassen hos udbyderen.
>>
>Ja, det er jeg klar over, men hvor meget nytter det at sætte sendmail til at
>lytte på port 25 på netværket vendt mod TDC....
>TDC sender (forwarder) AFAIK ikke mail fra deres system til dit system
>uden at du har aftalt det med dem..... Du skal selv hugge mails fra TDC
>og hjem til dit eget system - f.eks med fetchmail.
>Ellers taler vi vist forbi hinanden ?

Man behøver ikke bede TeleDK videresende mail til ens server, man skal
bare have sin egen MX-record.

Mvh
Kent
--
Running Windows on a Pentium is like having a brand new Porsche but only
be able to drive backwards with the handbrake on.
(Unknown source)

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste