Hjælp IE versus netscape
Fra : Brian Jensen

Dato : 14-08-01 23:27

Var originalt sendt til dk.edb.software.browser
Men det var vist en fejl gruppe.

Hej gutter og gutinder

Jeg er rendt ind i et mega stort problem.
Jeg sidder og stirrer mig blind på hvor fejlen er.

Hvorfor kan netcape 4.08 ikke læse denne side?

Navn hoved.html

koden er som følger

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Bekkerdans</TITLE>
</HEAD>

<FRAMESET border=0 frameSpacing=0 frameBorder=0 rows=*,115,300,30,*>
<FRAME src="dummy.html" noResize scrolling=no>
<FRAME name=overst src="overst.html" noResize scrolling=no>
<FRAME name=main src="main.html" noResize>
<FRAME name=bund src="bund.html" noResize scrolling=no>
<FRAME src="dummy.html" noResize scrolling=no>
</BODY>
</HTML>

Er det mig der er dum eller hvor ligger problemet.

Håber at der er en der har lyst at hjælpe en newbie. Dette er den første
side jeg nogen sinde har lavet. Hele siden ligger på www.bekkerdans.dk.

Mange venlige og håbefulde hilsner

Brian Jensen
web_newbie_master

Fra : Brian Jensen

Dato : 14-08-01 23:34

Hejsa fik hjælp og problemet er løst

Der er vist lang vej til at man blive hård til dette.

Fejlen var

</BODY> skulle erstattes af </FRAMESET>

hilsen
Brian

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 15-08-01 00:08

Brian Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Der er vist lang vej til at man blive hård til dette.

Øvelse gør mester

Et tip:
Hvis du bruger frames er det ret vigtigt at du med <noframes>
laver et alternativ til dit frameset. Ellers risikerer du blandt
andet at søgemaskiner ikke indekserer dit site rigtigt.

For vejledning - kig i starten af denne artikel:
http://www.html.dk/artikler/00008/

Mvh
Jonas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 15-08-01 00:23

"Jonas Astrup - html.dk" <jonas.usenet@html.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> andet at søgemaskiner ikke indekserer dit site rigtigt.
>
> For vejledning - kig i starten af denne artikel:

Bare en lille - morsom - tilføjelse. Dette link er hentet fra
Hjemmesidesnedkeren - Jubiis nyhedsbrev om webdesign. Følgende søgning på
Google viser lidt om, hvor vigtigt det er at have styr på sine frames, og
navnlig hvad der står i <noframes>

http://www.google.com/search?q=site+frames+underst%F8tter

--
/Kasper