1Søges: Violin spillere
Fra : Michael Jessen

Dato : 14-08-01 21:22

Er der nogen violin spillere, gerne rutinerede, der kan give mig et råd til
hvordan jeg får en federe/bedre/"bredere" vibrato?

-det skal lige siges at jeg spiller guitar...tak

mvh

Michael Jessen
michaeljessen@hotmail.com
www.michael.jessen.as

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 14-08-01 22:04

"Michael Jessen" <jessen.007@aarhus.mail.telia.com> wrote in message
> Er der nogen violin spillere, gerne rutinerede, der kan give mig et råd
til
> hvordan jeg får en federe/bedre/"bredere" vibrato?
>
> -det skal lige siges at jeg spiller guitar...tak

Nu er jeg ikke den store guitarist, men man kan købe en lille ting der
hedder E-Bow. (http://www.ebow.com) - min far har en, jeg har ikke prøvet
den endnu, men den kan i hvert fald bruges til at lave MANGE effekter... det
er en lille maskine man holder som et plekter (agtigt) og som vibrerer på en
helt bestemt måde. Der er mange muligheder, se siden for lydsamples. Den
bliver vist brugt af nogle rimeligt kendte musikere (mener at der er en
liste på siden)

Jacob

Fra : Michael Jessen

Dato : 19-08-01 16:02

Tak for svaret. Jeg kender godt en E-Bow, men det er ikke hvad jeg har brug
for...

Jeg har brug for tips fra violin spillere der kender til vibrato....

-For 2 år siden mødte jeg guitaristen fra Faithless (ja de har en guitarist)
og snakkede lidt med ham...og han fortalte bl.a. at han brugte en E-bow....

Michael

Jacob Skaaning <jskaaning@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9lc3om$2h4g$1@news.cybercity.dk...