Netscape 6. (Ja jeg er lidt afvigende, jeg~
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 14-08-01 20:25

Jeg har Netscape 4.7. Ja!
Har for nogle måneder siden set at ver. 6.0 var ude som Beta SW: Eller
noget i den stil.

Er fejlene ved at være afluset, så man kan bruge det.?
Er der fordele ved det.?

Kan man med 6.x gå ind på sider som er opdateret til I.E.? - Uden at få
underlige fejl, mærkelig opdeling af sider osv.
(Jeg har haft problemer bla. med et Homebank "program"der kun fungerede
med IE.)

Der har været rygter om at AOL stoppede udviklingen af Netscape. (Bla.
indlæg af Ottesen, i gruppen d. 29/6)
Men det var vist bare et rygte. Eller hva'.?

Mvh. Jørgen

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 14-08-01 20:35

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-r@ss.ai.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget i den stil.
>
> Er fejlene ved at være afluset, så man kan bruge det.?

Bedre understøttelse af CSS. Det er helt klart en væsentlig forbedring,
hvilket gør, du nu burde kunne se en masse sider, du med NS 4X aldrig har
haft adgang til.

Jeg har ikke prøvet den nyeste version, men NS60 er ikke for børn - forstået
på den måde, at du skal have en maskine med masser af ram. Den bruger
omkring 30-40 mb.

> [...]
> underlige fejl, mærkelig opdeling af sider osv.
> (Jeg har haft problemer bla. med et Homebank "program"der kun fungerede

Noget af det Java sjov der bruges til Homebanking er vidst på det nærmeste
kun IE kompatibelt. Men, Netscape 60 har efter min mening stadig en masse
mangler der får mange sider til at se mærkelige ud.

[SNIP]

Efter min mening burde de, der ikke kan li' at bruge Explorer prøve Opera
engang. Det er en ganske udemærket browser hvis man vil have alternativer...

--
/Kasper
<http://www.kyndsberg.dk/>

Fra : Dennis T.

Dato : 16-08-01 19:34

Kasper Kyndsberg wrote:
> Jeg har ikke prøvet den nyeste version, men NS60 er ikke for børn -
> forstået på den måde, at du skal have en maskine med masser af ram. Den
> bruger omkring 30-40 mb.

Den nyeste build af mozilla er ganske rar under windows - den loader
hurtigt og renderer siderne hurtigere end ie nogensinde har gjort.
Desuden kan ie f.eks. ikke klare en tung phpmyadmin side med masser af
inputs og selects - det kan kun mozilla.

Med seneste mozilla, ja. Skulle det dog være tilfældet er det fordi siden
er så elendig kodet, at den ikke er værd at spilde tid på.

Skift bank - eller brok dig til deres tekniske afdeling.

> Efter min mening burde de, der ikke kan li' at bruge Explorer prøve Opera
> engang. Det er en ganske udemærket browser hvis man vil have
> alternativer...

Jeg har flere gange prøvet Opera, men jeg syntes absolut ikke den er det
værd som folk gør den til... Den renderer mange sider forkert (som bliver
vist korrekt i ns4/6, konqueror, ie etc).
Konqueror er bestemt også en fed browser - meget ala ie, men den har man så
kun umiddelbart på *nix-platforme...

/Dennis

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 14-08-01 22:45

> [...]
Netscape. (Bla.
> indlæg af Ottesen, i gruppen d. 29/6)
> Men det var vist bare et rygte. Eller hva'.?

Jeg brugermest IE 5.5 men har også Netscape 6.1, det er en tung
klods, men jeg har ikke oplevet sider jeg ikke kunne se. Den
understøtter alt CSS osv.
Og så vil jeg give Jesper ret i at Opera er det bedste alternativ
til IE. Jeg har netop downloade Mozilla 093, den er næsten
ligesom Netscape, men føles hurtigere.

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 15-08-01 15:08

On Tue, 14 Aug 2001 21:24:50 +0200, Jørgen Rasmussen
<jorgen-r@ss.ai.dk> wrote:

> [...]
>noget i den stil.
>
>Er fejlene ved at være afluset, så man kan bruge det.?

Jeg ville personligt aldrig benytte Netscape 6.x, det er blot en
"branded" version af Mozilla. Derfor benytter jeg altid Mozilla i
stedet for - nyeste version er i øjeblikket 0.93 - dvs. den er stadigt
i beta. Netscape har så taget en version Mozilla og released den.

De såkaldte Mozilla milestone releases kommer ca. 1 gang om måneden.

Fordelen ved at benytte en browser som Mozilla er at den overholder
langt de fleste standarder. De seneste udgaver af Mozilla er meget
lækre. Den bruger stadigt meget RAM, men det gør IE såmen også -
grunden til at IE starter hurtigt op er at den bliver loaded sammen
med windows. Du kan sætte Mozilla op til at gøre det samme (med Quick
Start), hvilket betyder at den forbliver i hukommelsen når du lukker
den ned og at den rent faktisk starter hurtigere op end IE!

Der er stadigt fejl i Mozilla, men det er som sagt også stadigt en
beta.

En anden fordel er at Mozilla findes til "alle" platforme, hvilket
betyder at hvis du skulle skifte til en anden platform, ja så kan du
stadigt benytte den samme browser.

> [...]
>underlige fejl, mærkelig opdeling af sider osv.
>(Jeg har haft problemer bla. med et Homebank "program"der kun fungerede

Sådan er det desværre ofte, at folk kun checker det i IE og måske
Netscape 4.x, hvilket så ofte betyder at det ikke fungerer andre
steder :(

>Der har været rygter om at AOL stoppede udviklingen af Netscape. (Bla.
>indlæg af Ottesen, i gruppen d. 29/6)
>Men det var vist bare et rygte. Eller hva'.?

Det er AFAIK et rygte.

Joergen - Folding for the Cause!
http://www.teameggroll.org/