Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvem af jer er med i FotoMarathon i Kbh.?
Fra : Gert Kethmer

Dato : 14-08-01 19:23

Hejsa . . .

Jeg er blot ret nysgerig efter hvem der i denne NG deltager i FotoMaraton på
lørdag/søndag?

Hvis det ikke er totalt hemmeligt kunne I jo hver i sær blot sende et tomt
svar på dette indlæg?

Måske kunne vi senere lave en FotoMarathon 2001 side til sammenligning af
emnernes løsning.

Gert

Fra : Martin Koch

Dato : 14-08-01 19:33

On Tue, 14 Aug 2001 20:23:28 +0200, "Gert Kethmer" <gert@lundbeck.com>
wrote:

>Jeg er blot ret nysgerig efter hvem der i denne NG deltager i FotoMaraton på
>lørdag/søndag?

Hej Gert.

Jeg deltager i 12 timers konkurrencen - men BÅDE med alm. og digital
konkurrencen. Altså 2 tilmeldinger ... mon ikke der bliver nok at
se til *G*

>Måske kunne vi senere lave en FotoMarathon 2001 side til sammenligning af
>emnernes løsning.

Fin ide ... den vil jeg da godt stå for.

Mvh,
Martin Koch
FotoKritik.dk

Fra : Gert Kethmer

Dato : 14-08-01 20:28

> Fin ide ... den vil jeg da godt stå for.

Stærkt!
Jeg havde også dig i tankerne . . . men turde næsten ikke spørge med alt det
fede du allerede har gang i på FotoKritik.dk

Gert

Fra : Per F Andersen

Dato : 14-08-01 21:54

Jeg er også med i 12-timer

Fra : Jeppe Møller

Dato : 14-08-01 22:16

....og jeg SKULLE have været med... *snøft-snøft*

/Jeppe- som tror han snart må til at få styr på sine prioriteringer.

Fra : CAWH

Dato : 14-08-01 22:49

> Jeg er blot ret nysgerig efter hvem der i denne NG deltager i FotoMaraton

> lørdag/søndag?

Jeg er med for første gang på 24 timer :)

> Måske kunne vi senere lave en FotoMarathon 2001 side til sammenligning af
> emnernes løsning.

Go' idé !

Jeg er ikke så aktiv i denne gruppe med indlæg - men jeg nyder godt af det
meste som bliver debatteret/fortolket. (Jeg har hverken scanner eller
digicam - ellers havde I fået et par pletskud (efter egen mening))

Mvh. Casper - der fotografere for sjov og har gjort det siden '98 med mit
pentax mz10 :)

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 15-08-01 19:01

Gert Kethmer vreettee in meeseaagjee <B0ee7.201$zL6.6721@news.get2net.dk>:

> Hejsa . . .
>
> Jeg er blot ret nysgerig efter hvem der i denne NG deltager i FotoMaraton
> på lørdag/søndag?

Undertegnede er med i den digitale del (12 timers) og regner med at give
jer andre kamp til stregen her ;)

[...]

--
` Med Venlig Hilsen | Regards
` H e n r i k B ø g h

Fra : \"Sebastian Zamorski~

Dato : 15-08-01 23:04

- og i år skal vi til udlandet - de første 4 timer foregår i Malmø !

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 16-08-01 05:58

\"Sebastian Zamorski /MH\" vreettee in meeseaagjee
<fc.0073fb6b0364e6ac3b9aca00b7521be5.364e6b1@net.dialog.dk>:

> - og i år skal vi til udlandet - de første 4 timer foregår i Malmø !

'Jeg vil gerna have biffen gennomstekt'

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 16-08-01 09:40

Gert Kethmer wrote:

> Hejsa . . .
>
> Jeg er blot ret nysgerig efter hvem der i denne NG deltager i FotoMaraton på
> lørdag/søndag?

Der er kun tilmeldt 10 deltagere til det digitale fotomarton og
præmierne er derfor blevet reduceret, det er for tyndt efter min smag,
så jeg gider ikke deltage.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Sonny Windstrup

Dato : 17-08-01 01:09

Niels Ebbesen wrote:

> Der er kun tilmeldt 10 deltagere til det digitale fotomarton og
> præmierne er derfor blevet reduceret, det er for tyndt efter min smag,
> så jeg gider ikke deltage.

Lige nu er der 20 tilmeldte, og jeg er én af dem. Det er stadig ikke
ret mange, men det gør vel til gengæld at der vil være mere opmærksomhed
for hver deltager -- éns indlæg bliver vel ikke så nemt tabt i bunken.

Jeg vil givetvis være klar til at skyde, selvom på grund af
tidsforskellen at konkurrencen starter klokken 6 morgen herovre
på østkysten.

Man ka' jo stadig håbe på at der kommer flere deltagere i løbet af dagen,
det vil gøre det lidt mere spændende. :)

Ka det virkelig være rigtig at landets fotografer er så nærige at
sølle halvfems kroner har afskrækket dem fra at deltage, eller er det
simpelthen manglenede promotion fra arrangørerne... Jeg hørte fx. ikke
noget om Fotomarathon var internationalt tilgængeligt før du selv
nævnte det for kun et par uger siden i denne gruppe, og der ser ikke
ud til at have være særlig meget promotion fra arrangørerne selv.

Når 'word of mouth' ikke virker må man da gøre noget -- det virker da
lidt underligt at der ikke har været mere opmærksomhed om begivenheden.

Har Fotomarathon annonceret denne begivenhed i rec.photo.digital
eller nogen andre internationale fotogrupper? Jeg har i hvert fald ikke
set noget nævnt dér.

Under alle omstændigheder, ta' et kig her:

http://www.photomarathon.com/

Kom og vær med hvis du har en digital skyder. Der er givetvis ikke særlig
store præmier, men det vil da være en fjer i hatten om man skulle være
heldig at vinde, ikke?

Mvh. Sonny

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 18-08-01 09:06

Thu, 16 Aug 2001 20:08:59 -0400, skrev Sonny Windstrup <sowi@uu.net> :

>Ka det virkelig være rigtig at landets fotografer er så nærige at
>sølle halvfems kroner har afskrækket dem fra at deltage, eller er det
>simpelthen manglenede promotion fra arrangørerne...

Næh, for mit eget vedkommende er det fordi vi skal have sommerfest i
vores beboerforening og jeg har for længe siden meldt mig til at lave
forretten til 26 mennesker.

Jeg blev først opmærksom på FotoMarathon, da der blev skrevet om det
her i gruppen for nylig, og så var det lissom for sent at lave
planerne om.
Men måske kan det lade sig gøre til næste år.....

--
Gitte Sørensen gitte@superbruger.dk

Besøg min hjemmeside med galleri (tegning & akvarel), fotos,
rejser og madopskrifter http://home.worldonline.dk/~cgsorens

Fra : Martin Koch

Dato : 17-08-01 07:26

> Der er kun tilmeldt 10 deltagere til det digitale fotomarton og
> præmierne er derfor blevet reduceret, det er for tyndt efter min smag,
> så jeg gider ikke deltage.

Tja - sådan er vi så forskellige. Lidt plat holdning efter min smag - men vi
jo heller ikke ens ...
Jeg tager udelukkende med til fotomarathon for at få en fed oplevelse og
møde / snakke med andre mennesker. Tror det bliver kanon sjovt.
Jeg kunne andre finde på at være så selvsikker at regne med at få en
placering i top - men klart, er man overbevist om at vinde er det selvf.
surt at få reduceret sit udbytte.

Med venlig hilsen

Martin Koch
FotoKritik.dk

Fra : Ronald Hansen

Dato : 16-08-01 17:30

jeg bor desværre for langt væk, og er lidt knotten over, at det ikke er
muligt at deltage "på afstand". Det ville jo sagtens kunne lade sig gøre, at
publicere emnerne over nettet!

Fra : Martin Koch

Dato : 16-08-01 18:51

On Thu, 16 Aug 2001 18:29:48 +0200, "Ronald Hansen"
<asgerh20@hotmail.com> wrote:

>jeg bor desværre for langt væk, og er lidt knotten over, at det ikke er
>muligt at deltage "på afstand". Det ville jo sagtens kunne lade sig gøre, at
>publicere emnerne over nettet!

Det kan du da sagtens!!! - De har NETOP i år lanceret at alle kan være
med - om man så bor I Kina ...
Se på http://www.photomarathon.com
Der i sagens natur kun digital kamera'er der kan deltage.
Starter kl. 11 dansk tid som den 'almindelige' konkurrence - og man
får mailet emnerne.

Mvh,
Martin Koch
FotoKritik.dk

Fra : Jens Kristoffer Niel~

Dato : 16-08-01 23:03

On Thu, 16 Aug 2001 19:51:28 +0200, Martin Koch <martin@koch.dk>
wrote:

> [...]
>Der i sagens natur kun digital kamera'er der kan deltage.
>Starter kl. 11 dansk tid som den 'almindelige' konkurrence - og man

Jeg gik lige ind på deres hjemmeside, og har sendt en mail til dem om
at få rettet tidspunktet - vi er ikke GMT + 1, vi er GMT + 2 på grund
af sommertiden. England er heller ikke på GMT lige nu, de er også på
sommertid.

Det kan give lidt problemer med udenlandske deltagere.

/Kristoffer

--
It is said that whosoever the gods wish to destroy, they first
make mad. In fact, whosoever the gods wish to destroy, they

Fra : Fototal.dk

Dato : 17-08-01 05:42

> Jeg er blot ret nysgerig efter hvem der i denne NG deltager i FotoMaraton

> lørdag/søndag?

For lige at pointere:
Der er 4 udgaver af Fotomaraton i år.
1. Analog 12-timers udgave i København.
2. Analog 24-timers udgave i København.
3. Digital 12-timers udgave i København.
4. Digital 24-timers udgave worldwide.

Ved nr. 3 bliver emnerne udleveret i Kbh hvor billederne også skal afleveres
(uploades).
Ved nr. 4 foregår det hele over Internettet.

Og som nogle har nævnt, er der skuffende få deltagere i den digitale
24-timers, hvorfor arrangørerne har reduceret antallet af præmier.
Der er dog stadig $500 i første-, $300 i anden- og $200 i tredjepræmie. Det
er lige pludselig realistisk at få kontant udbytte af sin deltagelse.

Mvh: Finn / Fototal.dk