Sessions og forms...
Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 14-08-01 11:29

Jeg er ved at opbygge et script som laver nogle forms på forskellige sider.
Man kan så bladre imellem disse forskellige sider.
Mit problem går så ud på at jeg har svært ved at lægge nye informationer ind
i en session der allerede har et indhold. Den hænger nærmest i de data der
ligger i sessionen.

Nogen der har en fornuftig løsning?

Et eksempel som ikke virker!

<?session_start;
session_register("regthis");?>
<form action="<?echo $uri?>" method="post">
<input type="text" name="regthis" value="<?echo $regthis?>">
<?echo "<br>" . $regthis . "-regthis<br>";?>
<input type="submit" name="a" value="b">
</form>

Fra : Niels Andersen

Dato : 14-08-01 11:47

"Stig Nørgaard Jepsen" <stigen@mail.dk> wrote in message
> Et eksempel som ikke virker!

Man kan ikke ændre i sessions-data med en form. Det ville være meget trist
hvis man kunne. :)
http://www.server.dk/login.php?isloggedin=true
Øvøv... :)

<?session_start;
session_register("regthis");?>
<form action="<?echo $uri?>" method="post">
<input type="text" name="newregthis" value="<?echo $regthis?>">
<?
if (isset($newregthis) && !empty($newregthis)) {
$regthis = $newregthis;
}
echo "<br>" . $regthis . "-regthis<br>";
?>
<input type="submit" name="a" value="b">
</form>

Mon ikke det virker?

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 14-08-01 12:10

> [...]
> echo "<br>" . $regthis . "-regthis<br>";
> ?>
> <input type="submit" name="a" value="b">

Desværre ikke helt. Du prøver at lave en slags buffer?
Hmm... det der sker er at hvis jeg submit to forskellige data i træk og
derefter bare trykker på submit nogle gange, så skifter den imellem de to
data.
Kan man ikke tømme eller ødelægge en bestemt session-variabel - altså efter
man har hentet dens indhold?
Jeg har fundet ud af at slette alle session-variabler... men ikke kun en.
Kan godt Unregister, men lige så snart jeg register igen, så har den sin
sidste værdi igen.

Mvh Stig

Fra : Niels Andersen

Dato : 14-08-01 13:51

> Desværre ikke helt. Du prøver at lave en slags buffer?

Nej. Jeg sætter sessionsvariablen manuelt. Man kan ikke ændre i en
sessionsvariabel direkte på den måde, som du prøver at gøre det på. Hvis du
tænker godt efter, vil du også kunne se, at det ville være noget rigtigt
skidt. :)

> Hmm... det der sker er at hvis jeg submit to forskellige data i træk og
> derefter bare trykker på submit nogle gange, så skifter den imellem de to
> data.

Jeg ville bare vise hvordan man putter information fra en form i en
sessionsvariabel, og det virker.

Hvis du læser det script jeg gav dig igennem, hvis du kunne se, at det er
ganske logisk at den opfører sig på den måde. Her har jeg byttet om på to
"blokke":

<?session_start;
session_register("regthis");
[...]

Så virker det vist som du vi have det til.

Hmm... "unset($regthis)" ?

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-08-01 13:57

In article <899e7.132$lL.2856@news000.worldonline.dk>, "Niels Andersen"
<niels-usenet@myplace.dk> wrote:

<snip>
> efter
> Hmm... "unset($regthis)" ?
> Mvh.
> Niels Andersen

</snip>
IMHO skal en side først være submittet før ændringer af sessionsvariable
finder sted, og for at sikre dette, skal man sørge for, at klienten ikke
cacher siderne. Fremgangsmåden løste ihvertfald mit problem

--
Hilsen/Sincerely

Michael Rasmussen

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 14-08-01 14:38

> efter
>
> Hmm... "unset($regthis)" ?

session_unset (PHP 4 >= 4.0b4)

Free all session variables

void session_unset(void);

The session_unset() function free's all session variables currently
registered.

/Stig

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 14-08-01 16:17

> Så virker det vist som du vi have det til.

Ja! Nu virker det som jeg vil ha' det :)

Skulle også igennem en hel del mere da jeg samtidig bruger en function til
at bygge input-forms'ene med. Men det er en længere historie.

Men nu virker det, med din model.

Takker mange gange!!

Mvh Stig