Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Et godt billede uge 33
Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 14-08-01 10:16

Hej

Ingen har kommenteret ugens billede i serien, så jeg begynder, så må
vi jo se om andre hänger på.

Billedet findes på http://fotokritik.jirty.dk/

Det er Vagn Arvesen som har taget et efter min mening fint billede av
en skov med lyset sivende ned mellem stammerne.

Selv i den sort/vide udskrift fra min laser skriver ser billedet godt
ud. Så jeg syntes nok Vagn kan väre sit bidrag bekendt.

Tillykke med et fint billede.

mvh Hans Peter Larsson

Visby, Sverige

Fra : Pia

Dato : 14-08-01 10:46

ja, det ser godt ud.

Så kan jeg jo ved samme lejlighed kaste spørgsmålet ud: Nogen gange får man
den slags lys med, andre gange ikke.

Er det held eller kan man selv bidrage teknisk til at det lykkes? Kan det
også have noget med fremkaldelsen at gøre?

:Pia

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 14-08-01 16:07

Tue, 14 Aug 2001 11:46:12 +0200, skrev "Pia" <cantering@yahoo.com> :

> [...]
>
>Er det held eller kan man selv bidrage teknisk til at det lykkes? Kan det
>også have noget med fremkaldelsen at gøre?

Der skal nok være en form for dis i luften, som solstrålerne kan
fanges i, for at det kommer til at se sådan ud.
Alternativt kunne resultatet muligvis blive det samme med røg - men
det vil nok blive knap så ensartet. Og man plejer desuden ikke at
måtte tænde bål i skoven udenfor de etablerede bålpladser

--
Gitte Sørensen gitte@superbruger.dk

Besøg min hjemmeside med galleri (tegning & akvarel), fotos,
rejser og madopskrifter http://home.worldonline.dk/~cgsorens

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 14-08-01 21:57

Hej Pia

On Tue, 14 Aug 2001 11:46:12 +0200, "Pia" <cantering@yahoo.com> wrote:

> [...]
>
>Er det held eller kan man selv bidrage teknisk til at det lykkes? Kan det
>også have noget med fremkaldelsen at gøre?

Det er nok et spörgsmål om at väre på ret plads ved ret tid og så vide
hvordan man skal exponere, alternativt ha et kamera med en "dygtig"
computer til exponeringen.

Så det er altså egen dygtighed kombineret med at väre på ret plads.

mvh Hans Peter Larsson

Visby, Sverige

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 14-08-01 16:07

Tue, 14 Aug 2001 09:15:46 GMT, skrev h.p.larsson@telia.com (Hans Peter
Larsson) :

>Ingen har kommenteret ugens billede i serien, så jeg begynder, så må
>vi jo se om andre hänger på.
>
>Billedet findes på http://fotokritik.jirty.dk/

Fint, stemningsfyldt billede med en god balance mellem brændestablen
og solstrålerne.
Virker måske en anelse uskarpt - eller er det fordi det er blevet
"soft'et" på en eller anden måde (linse eller efterbehandling) ??

Fra : Jan Boegh

Dato : 14-08-01 16:05

"Hans Peter Larsson" <h.p.larsson@telia.com> wrote in message

> Ingen har kommenteret ugens billede i serien, så jeg begynder, så må
> vi jo se om andre hänger på.

Det gør vi - men måske er focus flyttet en anelse væk fra denne side pt.
(desværre).

> Billedet findes på http://fotokritik.jirty.dk/

Jeg synes det er ef fint stemningsfyldt billede, der i høj grad løftes over
det ordinære pga. den fine dis.
Det er godt brændestablen er med, men jeg synes der er lidt rigeligt af den
kedelige sti.
Så en lidt lavere kameravinkel ville måske være bedre.

mvh
Jan

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 14-08-01 22:01

Hej Jan

On Tue, 14 Aug 2001 17:05:11 +0200, "Jan Boegh" <jan@boegh.X_net>
wrote:

>Det gør vi - men måske er focus flyttet en anelse væk fra denne side pt.
>(desværre).

Jeg er glad for at i hvertilfälde tå af gruppens deltagere hänger på,
så må vi som "hänger" håbe at flere kommer.

Det er synd interessen er flyttet, selv mindre lykkede billeder skal
vel ha en hilsen med på vejen, om ikke andet for at fotografen kan
läre noget af sine fejl og blive en bedre fotograf.

mvh Hans Peter Larsson

Visby, Sverige

Fra : Aagaard

Dato : 15-08-01 13:06

"Hans Peter Larsson" <h.p.larsson@telia.com> skrev:
> [...]
>
> Det er Vagn Arvesen som har taget et efter min mening fint billede av
> en skov med lyset sivende ned mellem stammerne.

Dejlig stemningsfyldt, fine afbalancerede faver, og en god komposition ...
men lidt for uskarpt.

Aagaard
--
http://ditte-marie.dk - Vores dejlige baby