shared memory
Fra : Peter Terkildsen

Dato : 14-08-01 09:55

Jeg roder med shared memory i PHP, og er også kommet rimeligt langt i
forståelsen af det. Jeg er også begyndt at benytte det i praksis, men jeg
render ind i nogle mystiske problemer.
Engang imellem "blokerer" browseren nemlig, når jeg åbner op for mit
testscript. Det virker som om, at scriptet ikke får lov til at hente
værdierne fra shared memory, og så hænger i stedet for blot at dø, hvilket
jo ikke er særlig fedt, og da jeg benytter semaphores til at låse mine
variable i shared memory med, så virker det uforståeligt, at den skulle
kunne blokere?!?

Jeg benytter mig f.eks. af følgende kode:
$shm_size = 10000;
$var_id = 1;
$shm_addr = 1;

// Aquire rights to access shared memory - wait 'til next in line
if ($sem_id = sem_get($shm_addr)) {
if (sem_acquire($sem_id)) {
// Put variable in shared memory
$shmid = shm_attach($shm_addr, $shm_size);
$text = "Dette er en test";
shm_put_var($shmid, $var_id, $text);
shm_detach($shmid);

// After reading, release the semaphore so the memory is
shared
sem_release($sem_id);
}
}

Er der nogen af jer, der har erfaring med shared memory, og i så fald, har i
så nogen ide til, hvad der kan være årsag til at scriptet fryser?

Fra : Svenne Krap

Dato : 14-08-01 19:26

On Tue, 14 Aug 2001 10:54:49 +0200, "Peter Terkildsen"
<pt@portaltjenesten.dk> wrote:

>Er der nogen af jer, der har erfaring med shared memory, og i så fald, har i
>så nogen ide til, hvad der kan være årsag til at scriptet fryser?

Hmmm.. jeg har arbejdet en del med semaphores og shared memory, og den
eneste synlige årsag til dit script fryser er, at semaphoren ikke
bliver afleveret rigtigt igen..

Ud fra din kodestump virker det dog rimeligt utroligt...

Men, hvis du vil have simpel låsning er flock måske en bedre ide.. den
er mere simpel (hvilket vil sige bedre), hvis den kan løse opgaven..
og forskellen på tid er ret minimal (6-7% tror jeg jeg læste et sted).

Svenne
--
Mail usenet@krap.dk - svenne@krap.dk - PGP key id : 0xDF484022
ICQ: 5434480 - http://www.krap.dk - http://www.krap.net